Canute Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Heisann, jeg sitter på en Dell Inspiron 6000 (bærbar altså). Veldig ofte i det siste når jeg har skrudd den på, så nekter skjermen å gå på, det jeg da må gjøre er å slå den av å prøve på nytt, og repetere til den går på til slutt. Et annet problem jeg har, er at noen ganger kanskje 2-3 minutter etter at jeg har logget inn i Ubuntu så blir skjermen nesten helt svart, jeg kan enda se omrisset av enkelte ting så maskinen er på og sviver. Dette kan ha noe med at jeg bruker Ubuntu Edgy, brukte Dapper før og har ikke hatt noen problemer så jeg er ikke sikker på om det er operativsystemet som gjør det. En vanlig dag går som regel slik: 1. Skru på pc - ingen skjerm 2. Skru på pc på nytt 3. Bruke operativsystemet i 3-4 minutter - nesten helt svart skjerm 4. Skru av og på igjen - pcen fungerer resten av dagen. Eneste jeg kommer på er fuktskader? Det har hendt at den har ligget i en sekk når det har regnet (i plastikkpose vel å merke). Mvh Knut Lenke til kommentar
Boye Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hvis du kan se omrisset av ting og tang, da kan det være baklyset som har problemer. Problemet er operativsystem uavhengig, og kan skje "når som helst", til og med i BIOS. Det er mulig du har en knappekombinasjon som slår av/dimmer bakbelysningen din, du kan saktens prøve dette et par ganger. Det kan helt enkelt være kontaktproblemer. Forøvrig kan det også være fuktskader, en laptop forblir lunken ganske lenge hvis du legger den i en sekk med en gang sammen med adapter. Been there men gått bra i 3 år så... Lenke til kommentar
Canute Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Alltid hyggelig med god respons Hvis du kan se omrisset av ting og tang, da kan det være baklyset som har problemer. Problemet er operativsystem uavhengig, og kan skje "når som helst", til og med i BIOS. Det er mulig du har en knappekombinasjon som slår av/dimmer bakbelysningen din, du kan saktens prøve dette et par ganger.7451150[/snapback] FN + Opp / Ned du tenker på? Når maskinen fungerer skikkelig så fungerer også dette strålende, men når den blir veldig mørk så får jeg ingen respons på de tastene. Forøvrig kan det også være fuktskader7451150[/snapback] Nå som jeg prøvde å skru den av flere ganger hjemme (uten å ha hatt den i regnet) så fungerer den helt fint. Kanskje det bare er noe så enkelt som fuktighet som gjerne kondenserer vekk? en laptop forblir lunken ganske lenge hvis du legger den i en sekk med en gang sammen med adapter. 7451150[/snapback] Er ikke helt sikker på hva du mener med akkuratt dette, hva har det med at den er varm med skjermen å gjøre? Er det uheldig at den forblir varm så lenge? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Tanken var egentlig at hvis laptoppen er lunken når du tar den i sekken, og du går rett ut, sitter på buss eller går en 15 minutter, og rett inn igjen, så er muligheten for kondens kanskje tilstede --> dårlig kontakt? Du merker det vanligvis veldig lett hvis touchpadden "svetter" eller oppleves lettere fuktig. Eller helt enkelt, hvis det er dårlig kontakt ville en tro at flytting/bevegelse ville gi utslag? Bare tanker. Siden du spør, ja, har opplevd en "grillet" laptop to ganger pga. at jeg ikke ventet noen minutter etter f.eks. spilling eller 3D render, fordi jeg i farten ikke lot viften fullføre (viften gikk når jeg valgte "hibernate" i Windows). Garantisak begge gangene, helt smertefritt faktisk, og muligens en designglipp i laptop (Acer 1.6GHz Centrino 803LCi). Hvis du har garanti igjen, eller den er kjøpt i en butikk, ville jeg seriøst anbefalt at du tok den over eller ba om service. Jeg hadde en touchpad som var halvveis funksjonabel, viste seg at ledningen satt dårlig inni. Tok 5 minutter fra butikk Endret 8. desember 2006 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå