Gå til innhold

Maskinen henger seg etter ny cpu

DarkTower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DarkTower, velkommen til forumet.

Det er bare ABIT KT7A versjon 1.3 og nyere som skal fungere bra med XP prosessorer. Har du sjekket hvilken versjon ditt kort er?

Dersom det er versjon 1.3 du har. Så kan det være at du har installert kjøleribben feil, eller at den ikke er god nok. Hvilken kjøleribbe har du? En gammel kjøleribbe som har fungert på f.eks. en duron 600, er slettes ikke sikkert at er kraftig nok til din nye prosessor.

Du sier ikek hvilken prosessor du har oppgradert fra, men det kan også være strømforsyningen din som ikke takler det økte strømforbruket til din nye prosessor.

Edit: OK, jeg ser nå at det ikke er strømforsyningen som er for svak :smile:

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-19 09:40 ]

Lenke til kommentar

Det høres veldig ut som det blir for varmt ja. Jeg hadde samme problem med en Thunderbird 1,3. "Normal" bruk av maskinen gikk bra, men hvis jeg skulle spille eller se film, da ble det bluescreen etter noen minutter. Satte inn ny cpu kjøler og et par kabinettvifter, så ordnet det seg. Sjekk hva slags temp du har og gi oss tilbakemld.

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke har gjort den klassiske tabben å bare stille opp fsb istedet for å sette fsb fra 100 til 133 (med jumper el. på hk) ?

Bare en tanke :wink:

OBS: INstruksjoner på hvordan du gjør dette finner du i manualen for ditt hovedkort. Dette er forskjellig fra hk til hk..

Lenke til kommentar

Jeg har vannavkjøling så kjølingen er ikke problemet... Hadde først en Thunderbird 1.1GHZ. Den ble svidd under kobling av vannavkjøinga. Måtte bestille meg en Duron 1.2GHZ :sad:( Så fikk jeg denne XP prosseroen. Har bare v1.0 hovedkort... Leste om en annen som bare stilte opp på slew raten i BIOSen. Da funka XP prossessoren hans, men jeg kan ikke finne noe som heter for slew rate...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...