DarkTower Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hei! Jeg har netopp byttet til en XP 1600+ cpu, men når jeg spiller uansett spill får jeg blue screen. Hvorfor? Har et ABIT KT7A-RAID kort med nyeste BIOS... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hvilken CPU hadde du før byttet? Hva slags minne bruker du? Hva slags PSU har du? Post litt mer info. -KJ Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Du må nok oppgradere BIOS til siste versjon, slik at den støtter stor nok CPU. Lenke til kommentar
LIA Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 08:42, skrev Mighty:Du må nok oppgradere BIOS til siste versjon, slik at den støtter stor nok CPU. Ehh, hallo!! Hvis du leser første post en gang til så ser du kanskje at han har nyeste BIOS... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Du må nok oppgradere BIOS til siste versjon, slik at den støtter stor nok CPU. Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 kan være at du har for liten psu... bør være nokså stor... Lenke til kommentar
DarkTower Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Jeg har oppgradert til nyeste BIOS! PSUen min er på 431W så den er stor nok... Har 1.5GB SDRAM Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 DarkTower, velkommen til forumet. Det er bare ABIT KT7A versjon 1.3 og nyere som skal fungere bra med XP prosessorer. Har du sjekket hvilken versjon ditt kort er? Dersom det er versjon 1.3 du har. Så kan det være at du har installert kjøleribben feil, eller at den ikke er god nok. Hvilken kjøleribbe har du? En gammel kjøleribbe som har fungert på f.eks. en duron 600, er slettes ikke sikkert at er kraftig nok til din nye prosessor. Du sier ikek hvilken prosessor du har oppgradert fra, men det kan også være strømforsyningen din som ikke takler det økte strømforbruket til din nye prosessor. Edit: OK, jeg ser nå at det ikke er strømforsyningen som er for svak :smile: _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-19 09:40 ] Lenke til kommentar
LIA Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Det høres veldig ut som det blir for varmt ja. Jeg hadde samme problem med en Thunderbird 1,3. "Normal" bruk av maskinen gikk bra, men hvis jeg skulle spille eller se film, da ble det bluescreen etter noen minutter. Satte inn ny cpu kjøler og et par kabinettvifter, så ordnet det seg. Sjekk hva slags temp du har og gi oss tilbakemld. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Sikker på at du ikke har gjort den klassiske tabben å bare stille opp fsb istedet for å sette fsb fra 100 til 133 (med jumper el. på hk) ? Bare en tanke :wink: OBS: INstruksjoner på hvordan du gjør dette finner du i manualen for ditt hovedkort. Dette er forskjellig fra hk til hk.. Lenke til kommentar
DarkTower Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Jeg har vannavkjøling så kjølingen er ikke problemet... Hadde først en Thunderbird 1.1GHZ. Den ble svidd under kobling av vannavkjøinga. Måtte bestille meg en Duron 1.2GHZ :sad:( Så fikk jeg denne XP prosseroen. Har bare v1.0 hovedkort... Leste om en annen som bare stilte opp på slew raten i BIOSen. Da funka XP prossessoren hans, men jeg kan ikke finne noe som heter for slew rate... Lenke til kommentar
DarkTower Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Hum! Hva skal vcore være til en XP 1600+ cpu ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå