xcyber Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det å skifte deksel/kontakt på en strømledning som går ut til terrassen og som var brannfarlig FØR jeg skiftet den er IKKE ulovelig å utføre selv!! Og til dere moderatorer! nå må dere jaggu slutte å bry dere om pisspreik fra folk som lissom tror dem vet hva dem prater om! Til å med på den vg-siden som toxon linket til har journalisten skrevet at det kan man utføre selv!! "Dette har du lov til å gjøre selv: Det meste av elektrisk arbeid, krever at du bruker fagfolk. Noe kan du imidlertid gjøre selv. Dine Penger gir deg oversikten: · Skifte dekselet for koplingsbokser, brytere og stikkontakter, men ikke den veggfaste delen." En utekontakt som står skrudd i med 2 skruer er IKKE veggfast! Dette er vel ett diskusjons-forum? er det en idiot her inne som roper ut "ulovelig" så stenges tråden med en gang? SJEKK ULOVELIGHETEN NESTE GANG DERE STENGER EN TRÅD! TULLINGER! Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Flott tråd. Du vurderte ikke å sende en PM til den moderatoren som stengte den istedet for å dele dine følelser med resten av verden? Hva var egentlig problemet? Hva har du skiftet? Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Flott tråd. Du vurderte ikke å sende en PM til den moderatoren som stengte den istedet for å dele dine følelser med resten av verden? Hva var egentlig problemet? Hva har du skiftet? 7448729[/snapback] Tror neppe problemet ligger til den ENE moderatoren og han toxon.. derfor! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=675425 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 En utekontakt som står skrudd i med 2 skruer er IKKE veggfast! 7448702[/snapback] Her var det mye rart gitt men jeg skal huske på det neste gang jeg monterer noe fast ute. Alltid en klatt Kleb og Tett bak utstyret, da blir det veggfast etter din definisjon. Og ja fastskrudd stikkontakt eller lignende er veggfast pr. definisjon. Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) En utekontakt som står skrudd i med 2 skruer er IKKE veggfast! 7448702[/snapback] Her var det mye rart gitt men jeg skal huske på det neste gang jeg monterer noe fast ute. Alltid en klatt Kleb og Tett bak utstyret, da blir det veggfast etter din definisjon. Og ja fastskrudd stikkontakt eller lignende er veggfast pr. definisjon. 7448780[/snapback] ja da får du ringe til en elektriker for å få han til å skrue inn de to skruene neste gang!! makan Endret 7. desember 2006 av xcyber Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Den utestikken er veggfast. EOD. Lenke til kommentar
gamleerik Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg er helt enig med trådstarter at å stenge en tråd pga noe slikt er tåpelig. Dette er da et diskusjonsforum og folk er her for å diskutere. Hvis noen mener noe er ulovlig, kan man komme med fakta som forklarer dette, og informere om at det faktisk er ulovlig. Alle her inne må være enig i at graden av ulovlighet dette ligger i er unektelig liten. Hadde det vært snakk om smugling av heroin, er jeg enig i den burde stenges, men dette her er tull og overformynderi fra mennesker som ikke er kompentente nok til å utøve skjønn. Jeg synes man skulle stille litt stregere krav til hvem som kan moderere, for slikt som dette ødelegger et ellers veldig bra forum. Så fort noe kan antydes til å ligge på kanten av gjeldene regler, så er det alltid ørti bedrevitere som skal skrike ut at dette er forbudt og at det er Guds vilje, og hvis du fortsetter med dette, vil du brenne i helvete. Fri og bevare meg! ps: sistnevnte er satt på spissen, så vennligst ikke kommenter det. Lenke til kommentar
Toxon Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Det å skifte deksel/kontakt på en strømledning som går ut til terrassen og som var brannfarlig FØR jeg skiftet den er IKKE ulovelig å utføre selv!! En utekontakt som står skrudd i med 2 skruer er IKKE veggfast! 7448702[/snapback] Jo, det du skiftet var ikke bare dekselet. Endret 7. desember 2006 av Toxon Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Enig med trådstarter. Toxon kan mene og vite det han vil, men det å kreve at forrige tråd blir stengt er jo etter min mening helt på tur. Gjelder dette kanskje et tilfelle av skulle-gjerne-vært-moderator? Opplevd flere ganger at moderatorer stenger tråder av helt tullete grunner. Og for ordens skyld: JA vi trenger moderatorer og JA de fleste gjør en god jobb. *Tronaldo* Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Toxon informerte jo berre om kva som var lov og ikkje, ser ikkje heilt kvifor han er noko syndebukk her. Forstår ikkje heilt kvifor tråden vart stengt, var jo berre snakk om kva ein hadde lov til og ikkje. Toxon kan kreve så mykje han berre vil, kva moderatorane gjer er ikkje han ansvarleg for. Ordet veggfast høyrest veldig ut som utstyr skrudd fast i veggen for meg. Uansett kor tåpeleg du synest loven er så er den til for din sikkerhet. Endret 7. desember 2006 av Zeph Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) skjønner ikke helt hvorfor den tråden ble stengt. hvis trådstarter har lyst til og gjøre noe "ulovlig", ja, så la han gjøre det da, og hvis han kommer hit for og spørre om hjelp osv. skal det jo ikke ende med at tråden blir stengt, bare fordi visse folk mener det er på kanten. ... Veggfast gjelder ikke bare for skjulte annlegg (som trådstarter tydeligvis trodde), det gjelder for ting som er på veggen, montert med bare en skrue for den sakens skyld... Det man har lov til og skifte, egentlig, er den "tynne plastikk kåpa" rundt stikken... går Vk1 selv, så jeg vet alt om det der... Endret 7. desember 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Stenges Om emnetittelen er rett så står det tydeleg i retningslinjene at dette skal taes opp anten med aktuell moderator eller forumstyret viss ikkje moderator svarer o.l. Om det er feil emnetittel så stenges tråden då det er mest diskusjon rundt ein moderatoravgjersle og ikkje det aktuelle problemet. Om du meiner at stenginga var feil så kontakt moderator som gjorde det. Det å utbasunere sin irritasjon over andre brukarar og moderatorer fører ikkje til noko godt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 For det første, tråden er feilpostet, hører under tilbakemeldingen om forumet. For det andre, reaksjoner om stenging av tråder tas på pm. For det tredje, vi har titusenvis av brukere i forumet og alleslags småtriks med EL-utstyr som fører 230V kan ikke diskuteres fritt her i huset når man bryter lover og forskrifter. 4. Trådstarter har uhøflig tone i sitt innlegg som ikke hører hjemme i forumet. Tråden stenges og meninger om moderering tas på rette plass. Mvh jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg