Gå til innhold

Vet mor di hva du holder på med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bare drikking å "skjule".. Pappa spurte om jeg drakk, og da svarte jeg at det gjør jeg. Mor har ikke spurt ennå. De bor hver for seg og snakker ikke sammen så mye.

Hadde foretrukket at moren min også spurte. Jeg er en stor kar på 17, og holder meg som oftest til øl. Det er fint at jeg drikker. Hadde jeg ikke drukket, ville jeg fortsatt sittet inne og spilt WoW.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar
Jeg holder ikke på med så mye skumle saker som er verdt å holde hemmelig. Røyker ikke (bare sigar innimellom), snuser ikke, men drikker og det har de visst siden jeg var 16 (kom stup dritings hjem). Hva som foregår i hodet mitt er en annen sak. Der vet ingen hva som foregår :devil:

7452475[/snapback]

 

 

hehe, det er ekkelt ..

 

Kom hjem sånn passe full jeg å.. De satt i soffaen, og så på Tv.. Jeg vet ikke hvorfor , men jeg gikk inn, og måte gå foran TV-en for å komme forbi og sette meg i soffaen. Var sånn S- tramping.. ;P Pappa rista bare litt på hode.

 

Mamma bare " Stian , har du tatt deg en dram ? "

Lenke til kommentar
Nå er jeg 19 år da, så de har vel ikke så mye de skulle ha sagt, men at jeg drakk osv har de nok vist siden jeg var en 15-16.

7448742[/snapback]

 

 

Vel, jeg har alltid fått vite at sålenge jeg bor hjemme hos muttern og gammeln, så skal jeg følge reglene deres. Noe jeg i stor grad gjør.

 

Hvilke regler er et annet tema.

Mamma vet vel kanskje det meste, hun er den type mor som jeg syns er grei og ha med å gjøre, ler og ler .. Er kjempe grei, kjøper øl til meg til og med.

 

Men sex er det lite med ;P orker ikke mer fylle sex ( betegner ikke knullis i fylla så mye som sex ) ..

Røyker ikke, snuser ikke, ikke noe skruff og har vel blitt mindre med alkohol, selvom jeg bare er 16.

 

Rydda rommet nå, omøblerte, støvsuga, vaska og lufta. Ser ikke noe galt i om jeg er grei, så lenge morsan er grei.

7450319[/snapback]

Jeg har også fått beskjed om at jeg må følge reglene deres så lenge jeg bor hjemme, men det virker ikke som om de følger det så veldig godt opp. Så lenge jeg er hjemme til middag så bryr de seg ikke om hva jeg gjør virker det som. Har ALDRI snakket med de om verken drikking, røyking eller sex, det er liksom noe vi bare ikke snakker om i familien. Så da kan de heller ikke si noe på det. Sånn har det vært siden jeg var 14. De er sykt streng på noen ting, men om jeg stakk ut en dag og ikke kom hjem før neste dag uten å si i fra så sa de aldri noe (ja, da jeg var 14).

 

De har heller aldri sagt noe på at jeg har med meg jenter hjem etter jeg har vært på byn heller (annet enn at de lurer på om kjæresten min liker det...mulig jeg snart skal si at vi slo opp da hun flyttet, og at jeg nå er singel).

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Foreldrene mine vet at jeg bruker snus og drikker alkohol, og har pent lite imot det. Øvrig rusmisbruk har de ingen anelse om.

7449168[/snapback]

Og slik liker vi det =)

7450848[/snapback]

 

Ønsker noen å definere "øvrig rusmisbruk " for meg ?

7452048[/snapback]

 

Aktiv bruk av andre rusmidler enn alkohol og tobakk.

Lenke til kommentar

Jeg blir egentlig litt sjokka når jeg leser denne tråden. Kan være jeg får galt inntrykk her, men jeg føler det er et par ting som går igjen.

 

1. Foreldre vet om drikking, røyking og snusing, og syntes det er greit. Hvilke ansvarsfull forelder faktisk sier det er greit barna driver med slike destruktive ting? Det er på langt nær en nødvendighet å gjøre det, og da burde foreldre slå hardt ned på barna som gjør slik. Men slik har vi vel fått av den frie oppdragelse.

 

2. Foreldre som sponser barna bil sertifikat og/eller bil eller andre økonomiske godter hvis de ikke røyker, snuser, drikker. Hvis foreldre må stille med en bestikkelse for at poden skal holde seg unna dette har det gått svært feil en plass i oppdragelsen, og kanskje samtalen (hvis den finnes da) om holdninger kanskje burde bli tatt litt tidligere. Er det virkelig så ille?

 

Videre må en da vite foreldre er ikke dumme. Husk vi er like dem på alle måter, og hva dere tenker nå, er akkuratt det samme som foreldrene deres tenker når det kommer til informasjon om hva dere eventuelt måtte finne på. Tror dere foreldrene deres bare "glemmer" hvordan det var å være ungdom? De er bare autoriteter og skiller seg fra slike holdninger, men de veit særs godt hva som skjer.

 

For å avslutte. Nei, røyker ikke, drikker ikke, snuser ikke, og det veit foreldrene mine.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva slags innesluttet kristen sekt du kommer fra, men det finnes faktisk foreldre som har innsikt i hvordan samfunnet har blitt. Norsk drikkekultur er helt på jordet, og baserer seg på å drikke seg drita full en gang eller to i uken, i stedet for å ta seg en pils i godt lag nå og da. Dette har ungdommer adoptert, og man vil gjerne ikke være verre enn de rundt seg. Det er -ingenting- som er verre i tenårene enn å være utenfor.

 

Akkurat det samme går for tobakksbruk. Suggesjon og gruppepress. Kanskje vil man bare prøve det for å se hva alt handler om. Kanskje blir man ikke avhengig før leeenge etter den første røyken eller prisen, men lurer seg selv til å tro at det er godt, og at det skaper en tilhørlighet.

 

Noen foreldre -vet- faktisk hvordan dette er, og viser forståelse, i stedet for å kutte vingene til barna og fortelle dem at "dette får du vente med til du blir atten". Jeg har et titalls venner fra konservative familier som røyker hasj på daglig basis, fordi de aldri fikk muligheten til å dra på fest uten at det ble kaos hjemme.

Lenke til kommentar

Vel kommer ikke fra noen sekt, og hverken jeg eller foreldrene mine tilhører noen religion.

 

Så du sier at bare fordi "alle" gjør det så skal foreldrene oppmuntre til å drikke, røyke og snuse? Det handler om å ta ansvar for seg selv, ikke hva foreldrene nekter. Det finnes ingen helsegevinst å drikke seg dritings, feste, røyke eller snuse. Det er også grunnet det faktisk er ulovlig å gjøre det.

 

Foreldre som lar ungene drikke, røyke og snuse gjør barna en bjørnetjeneste. Det er de foreldrene som er skyld i mye av drikkekulturen. Barn må ha grenser, og foreldrene er der for å sette dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Muttern vet at jeg lager eksplosiver og snuser og drikker osv... Men hun vet ikke at jeg tar meg en Jonas i ny og ne.

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

I det store og hele vil foreldre aldri kunne hindre barna i å drikke eller røyke uten å frarøve dem alt av sosial omgang eller. Noen foreldre vet faktisk sine egne grenser, og gir barna mindre grunn til å drikke seg sveiseblind hver gang de får sjansen ved å gi de tillatelse til å feste nå og da men sette grenser for innetid og hva de drikker.

 

Det finnes heller ingen helsegevinst for å spise potetgull, drikke cola eller se på TV. Det handler om underholdning og sosialt samvær.

Lenke til kommentar
I det store og hele vil foreldre aldri kunne hindre barna i å drikke eller røyke uten å frarøve dem alt av sosial omgang eller. Noen foreldre vet faktisk sine egne grenser, og gir barna mindre grunn til å drikke seg sveiseblind hver gang de får sjansen ved å gi de tillatelse til å feste nå og da men sette grenser for innetid og hva de drikker.

 

Det finnes heller ingen helsegevinst for å spise potetgull, drikke cola eller se på TV. Det handler om underholdning og sosialt samvær.

7454383[/snapback]

 

Så du sier den eneste måten å ha et sosialt samvær på er å drikke, spise drittmat eller se på TV? Sier du også at barn er så dumme de ikke klarer å forstå drikking, røyking mv. er skadelig? Alt dette handler om holdninger i hjemmet og samfunnet.

Lenke til kommentar

Nei, men det er utvilsomt en av de beste måtene å treffe nye folk på. Og uansett hvordan du vrir og vender på det, nyter faktisk folk flest å være rusa. Hvis man alltid skal ta hensyn til hvor skadelig alt er, lever man et utrolig kjedelig og overbeskyttende liv. Alt kan drepe deg, det er ingen grunn til å skulle vurdere hva.

 

Og de vet at det er skadelig, men de bryr seg ikke. Og per nu handler det mer om at samfunnet har passert deg enn at du har den "riktige" holdningen.

Lenke til kommentar

Da er vi i så fall fra vidt forskjellige omgangskretser, for jeg vet at om de jeg kjenner har lyst til å drikke, så får de til det. Om foreldrene greier å overtale ungene sine til å ikke drikke alkohol eller bruke tobakk før de er atten år gamle - greit - da hadde ungene sannsynligvis ikke store nysgjerrigheten/interessen for det i første omgang.

 

Og jeg sier ikke at rusmisbruk før lovlig alder er veien å gå, bare at det nesten har blitt en norm.

Lenke til kommentar

Jeg kommer fra en familie med svært attraktive mennesker, dette hadde forundret meg om mamma ikke antok at både jeg og broren min er ladykillers. Jeg begynte ikke å drikke før etter jeg fylte 18, mamma mistenkte noe før det, men jeg har forklart at jeg ikke begynte med det før russetiden.

 

Snus og røyk er jeg for god for. Dop er jeg alt for god for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...