Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

:tease: Hei. Jeg har har et trådløst nettverk. Det fungerer helt fint til surfing på nettet og laste ned ting, men med en gang jeg prøver å starte World Of Warcraft så blir den trådløse tilkoblingen frakoblet.

Det er lav signalstyrke, men den kobler bare ut når jeg prøver å starte WoW :thumbdown: .

Er det noen som har tips om hvordan å få bedre signalstyrke?

Lurte på om noen vet hva jeg kan gjøre? ;)

Endret av -==Nvidia==-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville anbefalt å prøve å bytte mellom kanal 1, 6 og 11 i ruteren, om du bor et sted der du har naboer...

7448553[/snapback]

Hvorfor akkurat kanal 1, 6 og 11? For øyeblikket så har jeg to naboer på kanal 1, fem på kanal 6 og tre på kanal 11. Ville det ikke da være bedre å bytte til en kanal som ikke brukes av noen av de andre?

Lenke til kommentar

det beste er vel å bytte til en kanal som ingen andre har, slik at det ikke blir forstyrrelser...

Og det er ikke noen porter i routeren som er sperret?

Men siden du detter ut syntes jeg det virker som det blir overbelastning på aksesspunktet, og at det da detter ut, men siden du kan surfe og det går bra så er det vel noe annet?

Detter du ut hvis du laster ned filer?

Lenke til kommentar
Ville anbefalt å prøve å bytte mellom kanal 1, 6 og 11 i ruteren, om du bor et sted der du har naboer...

7448553[/snapback]

Hvorfor akkurat kanal 1, 6 og 11? For øyeblikket så har jeg to naboer på kanal 1, fem på kanal 6 og tre på kanal 11. Ville det ikke da være bedre å bytte til en kanal som ikke brukes av noen av de andre?

7449153[/snapback]

Les sticky om kanalvalg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490697

Lenke til kommentar

7448553[/snapback]

7449153[/snapback]

Les sticky om kanalvalg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490697

7449222[/snapback]

Nå har det seg sånn at jeg kjører på kanal 11 da, sammen med to andre naboer.. Allikevel har jeg dårlig signalstyrke.. :hmm:

Ettersom jeg leste i den guiden vil jeg tro det lønner seg for meg å bytte til kanal 9 for å unngå forstyrrelser og overlapping av signaler. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Takker for svar.. Naboene er nesten aldri hjemme så det er litt vanskelig å få kontakt med de. Nettet detter ikke ut når jeg laster ned filer og sånt fra internett. Bare i wow det detter ut.

7449304[/snapback]

Laster du ned noe samtidig? Sikker på at ikke XP blokkerer tilkoblingen? At det som skjer da når WoW starter gjør at maksimumsgrensa i XP på 10 tilkoblinger overtredes og XP blokkerer tyrafikken. Dette skjedde med meg når jeg seeda litt for mange torrents, og samtidig gjorde noe annet.. Du kan jo lese det som står her hvis det skulle være tilfelle!

Lenke til kommentar
Takker for svar.. Naboene er nesten aldri hjemme så det er litt vanskelig å få kontakt med de. Nettet detter ikke ut når jeg laster ned filer og sånt fra internett. Bare i wow det detter ut.

7449304[/snapback]

Laster du ned noe samtidig? Sikker på at ikke XP blokkerer tilkoblingen? At det som skjer da når WoW starter gjør at maksimumsgrensa i XP på 10 tilkoblinger overtredes og XP blokkerer tyrafikken. Dette skjedde med meg når jeg seeda litt for mange torrents, og samtidig gjorde noe annet.. Du kan jo lese det som står her hvis det skulle være tilfelle!

7449679[/snapback]

Funket ikkje :(

Endret av -==Nvidia==-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...