Vidar Busk Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Heisann! Jeg har alltid lurt på om det var mulig å koble gitaren opp til dataen? Her er hva jeg tenker på da. Skaffe en kabel som jeg monterer en "jack" på den ene siden, og en liten som går rett inn til Mikrofon åpningen i lydkortet mitt. (altså denne ledningen går da fra forsterkeren til Dataen) Og så plugger jeg da inn gitaren vanlig i forsterkeren. Går dette? og isåfall hva slags ledning trenger jeg? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Dette har jeg testa ut med lillesøstra mi sin el-gitar, og det funker finfint. Om du har kabel for å koble mellom gitar og gitarforsterker, trenger du bare en overgang fra stor til liten jack i ene enden, så er saken biff. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Dette har jeg testa ut med lillesøstra mi sin el-gitar, og det funker finfint. Om du har kabel for å koble mellom gitar og gitarforsterker, trenger du bare en overgang fra stor til liten jack i ene enden, så er saken biff. 7448395[/snapback] Hvor kan jeg skaffe no sånt? Trenger egentlig bare navn på dem Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Trykket litt for mange ganger, denne kan slettes Endret 7. desember 2006 av _HKH_ Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Trykket litt for mange ganger, denne kan slettes Endret 7. desember 2006 av _HKH_ Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Vanlig jack - kabel med en overgang fra jack til minijack i ene enden. Kommer ikke til å låte fantastisk, men det kommer lyd. Kjøpes på f.eks expert eller clas ohlson eller din lokale musikkforretning. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Flott, tusen takk! Tror du det ikke lydkvaliteten kommer ann på lydkort? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Lydkvaliteten kommer an på lydkortet, ja, men jeg kan aldri tenke meg at du har et lydkort beregnet til audioinnspilling sittende tilfeldigvis i pcen din. For god lyd trenger man gode convertere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå