Gå til innhold

Hvordan få IExplorer til å starte Powerpoint?

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at IExplorer ikke lenger starter Powerpoint filer som ligger på nettet. Jeg må høyreklikke på dem og så laste dem ned. Dette trengte jeg ikke å gjøre før, da var det bare å klikke på en presentasjon og så startet Powerpoint av seg selv. Operativ systemet er Win Xp Pro ser.pack 2 Norsk. IExplorer ver. 6.0.2900.2180. og Office/Powerpoint 2002 ser.pack 3. Noen som har en løsning på dette?

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for forslag, men det fungerer ikke å åpne ppt filer direkte fra web med IExplorer. Derimot får det Explorer til å starte alle ppt filer som man har lagret på disken og ikke Powerpoint, hvis jeg følger ditt forslag. Det blir stikk motsatt av hva jeg er ute etter ved bruk av de innstillingene. Det er det at IExplorer ikke automatisk viser ppt filer i IExplorer ramma som er problemet. Det eneste som skjer er at IExplorer åpner et nytt vindu med spørsmål om man vil lagre eller åpne ppt fil, og siden det er åpne jeg er ute etter så velger jeg det. Resultatet blir et tomt IExplorer vindu.

Det eneste jeg vil tillegge er at hvis jeg prøver å reloade det tomme IExplorer vinduet så får jeg beskjed om at IExplorer har blokkert dette området fra å laste ned filer for å bedre sikkerheten bla. bla. Jeg kan da velge å laste ned fil, når jeg gjør det, kommer det bare frem et tomt IExploer vindu. Og man er tilbake der man begynte. Flere forslag, gjerne etter teskje metoden, tas imot med takk.

Edit; rettet opp at jeg med Explorer mente Internett Explorer.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Har foreløpig funnet ut at dette må ha noe med oppdateringene til Office å gjøre. Hvis jeg tester før jeg kjører oppdateringer til Office da fungerer det perfekt. Etter oppdatering, fungerer det ikke uansett hva jeg velger i mappealternativer og filtyper. Det eneste jeg har fått til er å starte selve Powerpoint for visning av online ppt fil, da selvfølgelig i eget Powerpointvindu. Oppdateringene jeg har fått til selve Powerpoint er;

Sikkerhetsoppdatering for PowerPoint 2002 (KB916519)

Sikkerhetsoppdatering for PowerPoint 2002 (KB905758) (Norsk versjon)

og Sikkerhetsoppdatering for PowerPoint 2002 (KB923092).

Det kan da ikke være sånn at jeg må velge bort disse oppdateringene for å kunne få se ppt presentasjoner i IE ramma? Er det ikke noen der ute med oppdatert Office som har opplevd dette? Hjelp mottas med takk. Jeg har Office 2002 Standard.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det ingen som har opplevd dette, eller har en løsning på det. Har prøvd på en annen maskin, og der fungerte det perfekt. Men da jeg oppdaterte Office, ja da var det slutt. Da er eneste mulighet å laste ned ppt fila, mens IE bare viser et tomt vindu. Er det noen som vet om det er en innstilling i Powerpoint som må endres, eller er det bare at det å åpne en ppt fil blir regnet for å være for risikabelt å gjøre direkte i et IE vindu? Hadde vært flott om det var en luring der ute som har en løsning. Ja selv bare å få vite, at med oppdatert Office, så kan man ikke åpne en ppt fil direkte i IE hadde vært greit. Da slipper jeg å få vondt i hue av alle forsøk jeg har gjort på å få det til. Hjæææælp.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har nå oppgradert til Office 2007 Enterprise, i håp om at mitt lille problem skulle ordne seg automatisk. Får fremdeles ikke til å åpne .ppt filer i IE vinduet, Powerpoint startes automatisk. Har selvfølgelig vært inne i mappealternativer og forandret det slik at IE skal åpne .ppt filer, men den gang ei. Snakker her om .ppt filer som ligger på nett. Noen som har en løsning på dette? Har spurt før, men det er jo lenge siden nå. :blush: Her er en link; http://www.nhh.no/conferences/alumni/2004/...MNI_funding.ppt som dere kan teste på. På min gamle stasjonære, åpnes denne filen direkte i IE uten at Powerpoint starter.

Lenke til kommentar

Endelig!! Fant en regedit løsning som gjorde susen. Her er oppskriften;

Open the registry and browse to HKLM\Software\Classes\PowerPoint.Show.8

Rightclick this and choose New, DWORD Value

Name it BrowserFlags

Doubleclick it to open it for editing

Click Base: Hexadecimal

The value you assign here will depend on how you want your links to PPT files to behave when clicked:

To open the file as a read-only file in Normal (edit) view in PowerPoint, set Value data to a (lowercase letter A)

To open the file in SlideShow view in PowerPoint, set Value data to 8

To open the file in edit mode within the browser, set Value data to 1 (one). Note that only limited editing is possible and that the behavior's a bit unpredictable if the user launches a slide show from within this mode.

To open the file in SlideShow view within the browser, set Value data to 0 (zero).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...