Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nå slutter jeg med hasj!

ShaNickolas

Anbefalte innlegg

Håper jeg møter forståelse her , hvertfall fra noen

Tusen Tusen Takk :)

7447656[/snapback]

All ære! Mange som har et rusproblem er desverre ikke i stand til å se det selv. Du har oppdaget det, og da håper jeg du greier å slutte også. Lykke til. :thumbup:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen har dødd av Cannabis.

7462295[/snapback]

Ingen har blitt spesielt mye skarpere heller. Jeg kjenner ikke et menneske som røyker fast som ikke er sløvere enn de var før. De som ikke røyker har dermiot ikke forandret seg tilsvarende.

Men det funker jo bra å være sløv i dagens samfunn, så det er jo ikke så nøye.

7462348[/snapback]

du er vel ikke så veldig oppegående hvis du drikker deg drita hver kveld heller...

Gjør nå ikke denne tråden om til en debatt om fordeler/ulemper ved og røyke tjall. Konsentrer deg heller om å rose valget personen har tatt. Etthvert individ vet hva som er best for en selv på det ståstedet en er.

Og du mener folk skal få komme med løgn?

Ja, vil ønske personen lykke til, som sagt. Men fordommene er provoserende og irriterende.

SteffyBoy vil selv at ting skal bli mindre tabu med tiden, men Cannabis? Nei, det skal forbli som et livsfarlig stoff. Idioti.

Du aner ikke hvor enig jeg er.

Lenke til kommentar

Skjerp dere. Dette er en tråd laget av en person som ønsker å slutte med hasj, og da synes jeg dere skal oppmuntre et så godt initiativ fremfor å komme med argumenter for hvor lite farlig det er. Det kan dere gjøre i en helt annen tråd!

_Sha9ick_: Gleder meg til å høre om hvordan du klarer deg. Blir glad hver gang jeg ser folk som virkelig har bestemt seg for å kutte ut en så dårlig vane. Tror også det var et godt trekk å dele opplevelsene dine med andre her. Alltid bra med litt "press". Mange som blir skuffet om du sprekker nå vet du. ;) Utifra egne erfaringer er det å legge så alvorlige dårlige vaner bak seg fylt med mange tunge stunder, men også herlige øyeblikk når man kommer på hvor mye bedre livet faktisk vil bli, og at det blir bedre for hver dag.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Enig med karen rett over meg. Det er smart å fortelle flest mulige (da mener jeg folk du stoler på, og ikke tidligere miljø) om ditt valg. Det hjelper på egen motivasjon/vilje og jo flere positive klapp på skuldra fra disse, jo lettere blir det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Enig, PencilCase, men det hjelper heller ikke å slenge ut all slags propaganda man får tak i om hasj.

7462622[/snapback]

Vet ikke hvem du sikter til ang. propagandaen..? Men drit i det :)

Poenget er at trådstarter mener at han vil få et bedre liv ved å følge valget, og det støtter vi han på :yes:

Lenke til kommentar
Enig, PencilCase, men det hjelper heller ikke å slenge ut all slags propaganda man får tak i om hasj.

7462622[/snapback]

Poenget er at trådstarter mener at han vil få et bedre liv ved å følge valget, og det støtter vi han på :yes:

7462649[/snapback]

kan ikke huske å ha sett at noen andre har ment noe annet her...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

7462622[/snapback]

7462649[/snapback]

kan ikke huske å ha sett at noen andre har ment noe annet her...

7462677[/snapback]

Har ikke jeg sagt heller :)

Lenke til kommentar

DAG 5 + 6

Bare så det er klart for dere, jeg er ikke ute etter å ta noen side når det gjelder mitt valg, jeg slutter fordi jeg synes jeg har viet hasjen nok tid i livet mitt. Så lenge jeg føler det ikke gir meg noe lenger så kan jeg ikke fortsette.

Denne helga har jeg vært sammen med kjæresten, noe som var utrolig avslappende. Merker humøret forstatt er ganske skiftende , blir lett svett for å si det mildt . Fant også ut at Pepperkakehus ikke passet for meg, hvertfall når jeg ikke får bestemme noen ting.

Har sovet ganske lite, fikk 5 timer i natt før jeg var lys våken å svett.

Sånn ellers går det relativt greit, er enda mer positiv etter snart en uke uten et eneste trekk.

Må bare si takk til dere som skriver inn her, jeg har fått en slags nytt pågangsmot som jeg kansje har hatt lite av de siste årene

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stå på, dette greier du :thumbup:

Jeg har forøvrig et sterkt mentalt "verktøy" som jeg kan dele med deg. Jeg har selv brukt det til å løfte meg opp av egen sump :yes:

Si fra så kan jeg oversende det asap :w00t:

Lenke til kommentar

Ønsker trådstarter lykke til... :thumbup:

Noen dager til så er den aller verste svettinga over. Anbefaler deg å høre "Nykter" av Joachim Nielsen. Passer jævlig bra å høre når man ligger der og svetter. Kjente meg jævlig godt igjen jeg i hvertfall.

hilsen 35-dager nykter

Lenke til kommentar

Huff, _Sha9ick_, hvor mye er det egentlig du har røyka? Har drevet med dette periodevis i snart 10 år, men kan ikke si at jeg kjenner til disse symptomene du nevner...

Så, hvor mye fyring er det snakk om? Fra morgen til kveld hver dag? Hvor mange gram konsumerte du i uka?

Synes uansett at det er bra at du har funnet ut at det er et problem for deg, og at du vil gjøre noe med det.

Det er ikke alle som er egnet for å røyke (eller ruse seg på alkohol eller andre ting), men ikke alle innser dette selv...

Edit: Så ikke at det var samme spørsmål rett før meg ;)

Endret av Livert
Lenke til kommentar

Flott at du kutter det ut, _Sha9ick_! :thumbup:

Selv har jeg gått en uke uten å røyke nå. Desverre ser det ikke ut som om kompisene mine vil gi seg. Snarere tvært imot. Det holder ikke lenger å røyke greiene, nå skal de plutselig selge det også.

Det virker heller ikke som om folk tar hint lenger. En venn av meg er innlagt for 2. gang pga rusproblemer, mens dama hans flyr rundt og skamruser seg hver dag.

Derfor gir jeg meg. Gidder ikke lenger, er ikke noe liv. Har røyka ganske tett de siste 2 årene (4-5 ganger i uka), og jeg innser at jeg har vært utrolig heldig. Ingen pes fra lovens lange arm, foreldre eller noen andre. 6-er på muntlig eksamen, pisseskev ut av helvete, osv.

Dette + mer er grunnene til at jeg gir meg mens leken er god, og jeg fortsatt har sjansen til å gjøre noe med livet mitt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...