V-by Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Lykke til! En liten digresjon. Alle som sier at hasj ikke er noe farlig osvosvosvosv. Burde ta seg en tur og lese denne posten. Det er noen stykker her inne på forumet. 7452646[/snapback] vil bare legge til at en skal ta det med en liten klype salt... Missbruk og bruk er to forskjellige ting, det er vanlig å ta en øl eller flere i helgene, det er bruk, missbruk er å drikke masse hver dag. missbruk er også å ta en eller flere jointer hver dag, det skjer ikke noe mere av å ta en joint i helgene enn ta en øl i helgene Men sier ikke at en skal la være å slutte Lenke til kommentar
Battone Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Er selvsagt forskjell på bruk og misbruk.. Jeg er ikke av den typen som blir avhengig av saker så lett.. Nå har jeg ikke røyket på flere år, men det er mer tilfeldig enn et bevisst valg.. Røyket aldri så mye hasj, liker egentlig pot bedre, gir meg bedre rus og man blir ikke så sløv.. Lukten og hele greia med hasj er ekkel, pot derimot er godlukta.. Som med alt her i livet, overdriver man så går det rett fra "Himmel til helvete" Synes selvsagt det er meget bra at du har kommet til den konklusjonen at du er en misbruker, og da bør man slutte, uansett hva det er man holder på med.. Det være seg alkohol eller hasj.. Enkelte mennesker er mer disponert for slikt enn andre,og selv om jeg ikke liker hasj så vet jeg om mange som takler det helt fint etter flere års bruk, og selvsagt kjenner jeg og til dem som har bukket under og gått over til tyngre stoffer.. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 DAG 4: Jeg slet med å få sove skikkelig i natt, våkna 2-3 ganger igjenomsvett, ubehagelig men jeg vet godt at det vil forsvinne etterhvert. Tålte ikke å søle talg på duken , så jeg fikk et lite utbrudd, gikk fort over heldigvis Matlysta er laber, diska opp med stormiddag men ble bare med en liten porsjon Kompis var innom, han forstod meg faktisk overaskende godt når jeg forklarte at hasjen ikke frister lenger. I morgen er det shoppe dag Satser på å få svetta av meg litt gift da Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Takk for at dere svarer meg Gir meg enda mer lyst til å slutte. Jeg kommer med daglig oppdatering på situasjonen, hvordan ting går 7447963[/snapback] Bra inijativ Både for deg selv og for alle andre som er i samme situasjon. Stå på, du virker fornuftig! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) _Sha9ick_, det er faen meg et bra tiltak du gjør for deg selv nå. Fortsett med det ! ( og jeg mener ikke at du skal fortsette med hasjen , men med tiltaket ) Endret 8. desember 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Jepp,stor forskjell på bruk å misbruk,men bruk eller misbruk så var det Hasjen som var den utløsende årsaken til at jeg fikk psykose. (Jeg har ikke vært innlagt på psykiatriske klinikker etter at jeg sluttet med Hasj). Noen er mer sårbare enn andre for å utvikle psykoser og jeg var visst en av dem,litt kjipt at jeg ikke visste det FØR jeg begynnte å bruke Hasj. I heftet ``Skader av Hasj og Marihuana`` som er ett omfattende hefte med informasjon hentet fra vitenskapelige studier av disse stoffene,står det at 1 av 10 Cannabis brukere i gjennomsnitt utvikler psykoser..... _Sha9ick_,som sagt anbefaler jeg deg til å trette ut kroppen din litt med fysisk mosjon,dette vil også gjøre at giftstoffene går raskere ut av kroppen din. Trenger ikke være så mye,1/2 times spasertur hver dag gjør underverker. Redigert: En annen ting du vil merke er at forholdet til familien din vil bli mye bedre,det skjedde i allefall med meg... Flott at kompisen din forstod deg... Endret 9. desember 2006 av naits81 Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Nei til narkotika - Legaliser Cannabis! Du var for ung til å røyke hasj sammenhengende på den måten tror jeg, og må si at du lar deg friste veldig lett. Det har med vilje å gjøre. 1 av 10 Cannabis brukere utvikler IKKE psykoser btw, det er bare bullshit. Det som kan skje er at det kan utløse en psykose som har ligget i psyken lenge, men det er mye større sjanse for at det skjer på noe helt annet stoff enn Cannabis. Cannabis er en flott plante, men ingenting skal misbrukes. Grunnen til at maten smaker mindre og du har mindre lyst på mat er fordi du har blitt så vant med at alt smaker så godt og at du alltid har vært sulten pga. matkick/munchies som du får fra Cannabis. Søvnen har også med dette å gjøre at det er lett å sovne når du er påvirket av Cannabis. Lykke til Endret 9. desember 2006 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Nei til narkotika - Legaliser Cannabis! Du var for ung til å røyke hasj sammenhengende på den måten tror jeg, og må si at du lar deg friste veldig lett. Det har med vilje å gjøre. 1 av 10 Cannabis brukere utvikler IKKE psykoser btw, det er bare bullshit. Det som kan skje er at det kan utløse en psykose som har ligget i psyken lenge, men det er mye større sjanse for at det skjer på noe helt annet stoff enn Cannabis. Cannabis er en flott plante, men ingenting skal misbrukes. Grunnen til at maten smaker mindre og du har mindre lyst på mat er fordi du har blitt så vant med at alt smaker så godt og at du alltid har vært sulten pga. matkick/munchies som du får fra Cannabis. Søvnen har også med dette å gjøre at det er lett å sovne når du er påvirket av Cannabis. Lykke til 7460228[/snapback] Ikke vanskelig å skjønne hvilken side av gjerdet du står på. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Da jeg var i militæret hadde jeg en "romkamerat" som røyket hasj. Skikkelig sløv fyr. Selvfølgelig skulle han låne 100 kr av meg, og selvfølgelig fikk jeg dem aldri tilbake heller. Jeg måtte beslaglegge ei flaske brennevin av han på en fest istede. Generelt sett liker jeg ikke hasjiser, dem er så sløve og innpåslitende. Jeg er ikke imponert om du slutter med hasj, det er en forutsetning i mine øyne at du slutter med hasj. Skal du ha respekt, så kutter du hasjen din nå uten å se deg tilbake. Endret 9. desember 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Velkommen tilbake. Du kan nå glede deg over småting som å huske hvor nøklene dine er, innse at hip-hop er fælt og slippe hasjvenner. Du har gode tider i vente. Det er artig å se at når alkoholikere sier at de skal slutte med drikkingen, så oppmuntres dem av alle, mens når hasjister skal slutte med det, så er det noen som oppmuntrer mens andre forsvarer hasj. Jeg kan ikke komme på noen andre rusmidler/dop/osv som har en så hengiven fanskare. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bortsett fra religion Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bortsett fra religion 7461424[/snapback] Forskjellen er at man dør ikke selv av at man er avhengig av religion, man dreper som oftest andre, men du har helt rett. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Fordommer mot folk som røyker er en stor u-ting. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Tullball, ingenting er mer effektivt mot røyking enn fordommer. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Fordommene fører til at folk som bare tar seg en joint en gang iblandt blir utstøtt av samfunnet og kan ettehvert miste både jobb, venner, familie, og rett og slett føre til å ødelegge et helt liv. Cannabis-røykere er bare sløve i løpet av rusen. Når rusen er over går man over til normal tilstand. Du kan røyke i 15 år og slutte, og være den samme gamle igjen etter kort tid. Vanskelighetene med å slutte med Cannabis er minimale sammenlignet med andre ting. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Lykke til! En liten digresjon. Alle som sier at hasj ikke er noe farlig osvosvosvosv. Burde ta seg en tur og lese denne posten. Det er noen stykker her inne på forumet. 7452646[/snapback] har greid å sett over denne posten Men kan du vise til noen serriøs forskning som sier at cannabis er farlig? Jeg kan ikke se noe i denne posten som beviser at du dør av å røyke litt... Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ingen har dødd av Cannabis. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Fordommene fører til at folk som bare tar seg en joint en gang iblandt blir utstøtt av samfunnet og kan ettehvert miste både jobb, venner, familie, og rett og slett føre til å ødelegge et helt liv. Cannabis-røykere er bare sløve i løpet av rusen. Når rusen er over går man over til normal tilstand. Du kan røyke i 15 år og slutte, og være den samme gamle igjen etter kort tid. Vanskelighetene med å slutte med Cannabis er minimale sammenlignet med andre ting. 7462190[/snapback] Gjør nå ikke denne tråden om til en debatt om fordeler/ulemper ved og røyke tjall. Konsentrer deg heller om å rose valget personen har tatt. Etthvert individ vet hva som er best for en selv på det ståstedet en er. Ros til trådstarters vilje Egne erfaringer med å slutte var at det hjalp og finne på nye ting (trening), nye venner/omgangskrets. Finn deg venner som gir deg energi ved sin positive innstilling. Fortsetter å følge denne tråden Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ja, vil ønske personen lykke til, som sagt. Men fordommene er provoserende og irriterende. SteffyBoy vil selv at ting skal bli mindre tabu med tiden, men Cannabis? Nei, det skal forbli som et livsfarlig stoff. Idioti. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ingen har dødd av Cannabis. 7462295[/snapback] Ingen har blitt spesielt mye skarpere heller. Jeg kjenner ikke et menneske som røyker fast som ikke er sløvere enn de var før. De som ikke røyker har dermiot ikke forandret seg tilsvarende. Men det funker jo bra å være sløv i dagens samfunn, så det er jo ikke så nøye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg