Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nå slutter jeg med hasj!

ShaNickolas

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå er jeg kommet til et punkt i livet hvor jeg ikke lenger kan eller vil røyke hasj, har røyka ganske tett de siste 5 årene. Noe som muuligens har påvirket min utvikling som menneske å person.

Jeg hadde et fint avbrekk på ca 1år, før jeg var så VELDIG lur å begynne igjen. Fra den dagen jeg begynte på igjen har livet mitt sakte men sikkert ramlet tilbake der jeg var før. Jeg har begynt å resonere over hva hasjen egentlig gir meg, å svaret er INGENTING

Meningen med denne tråden er å skrive litt hver dag, så kansje det blir enklere for meg å slutte igjen.

Mange av mine venner har havnet lenger å lenger ut på kjøret, å jeg begynner virkelig å få angst over hva som kan skje meg om jeg ikke slutter.

Nå har jeg snart gått 3 fulle dager uten å røyke å jeg er faktisk veldig positivt innstilt.

Kjæresten min har gitt meg en siste advarsel, om jeg ikke skjerper meg er det helt slutt mellom oss, å jeg vil absolutt ikke kaste bort et fantastisk forhold fordi jeg heller vil røyke hasj.

Det verste med å slutte er at man får så utrolig kort lunte på det minste ting, snapper på alt om jeg ikke tar meg selv i å overreagere.

Konstant svetting er også plagsomt, da svettlukta gjerne får en helt annen lukt en til vanlig

Så har vi det aller værste, søvnproblemer. Noen kvelder er det bare helt umulig å få sove, kan ligge i 3-6 timer i senga å bare vri meg i frustrasjon. Men vanligvis sitter jeg våken til jeg er så utmattet å trøtt at jeg bare sovner inn.

Så har vi angsten, den kan være utrolig stygg mot meg om jeg ikke tenker positivt

Det værste som kan skje er at jeg havner en plass hvor det røykes, eller at jeg sprekker å kjøper meg selv. Det skal faktisk veldig veldig lite til

Håper jeg møter forståelse her , hvertfall fra noen

Tusen Tusen Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, dette er en bra ting av deg! De tingene du nevner som du opplever av å slutte er noe jeg selv opplevde da jeg sluttet å røyke. Skjønner deg, det er helt jævlig!

Håper at du oppdaterer denne posten da, så kanskje man kan lese historien fra en som faktisk bruker/har brukt hasj, og ikke noen som uttaler seg om dop når de egentlig ikke har peiling i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Det er flott at du har tatt et slikt standpunkt og valgt å kutte det ut. Om bare flere hadde vært som deg.

Om du synes noen perioder blir tøffe, så sett deg opp noen delmål. Dermed trenger du aldri å se langt etter målet du har satt deg. Sett deg heller mange små delmål å jobbe mot.

Lenke til kommentar

Jeg fikk totalt oppheng i hasj sommern etter uskolen, jeg oppsøkte folk jeg viste drev på med det, folk som jeg egentlig ikke likte i det heletatt. Men nysjerrigheten min var større en noe annet. Så derfor ble det som det ble

De første 50 gangene fikk jeg alltid latterkick å syke tanker, men etter ca 1 år så fikk jeg en skikkelig psykisk knekk, likevel fortsatte jeg

Venner som jeg egentlig hadde mest til overs for forsvant fra mitt liv å jeg fikk "nye" venner som gav meg "nesten" det samme som de gamle. Alikvel fikk jeg meg mange knekker fordi jeg ble brukt å kastet av den første gjengen jeg hang mye med. De ville heller sverte å skade meg som menneske en å være cool kompis.

Etter året helt uten røyking så fikk jeg besøk av en gammel kjenning, han overtalte meg til å bare røyke 1 joint , siden det var 1 år siden sist. Noe som kan sies å være den største blemma

Det værste er å finne noe som erstatter selve røykinga, alt blir kjedelig i flere uker

Endret av _Sha9ick_
Lenke til kommentar

Slapp av, det går over med tia.

Men jeg la merke til dette;

Mange av mine venner har havnet lenger å lenger ut på kjøret, å jeg begynner virkelig å få angst over hva som kan skje meg om jeg ikke slutter.

Selv om dine venner er på kjøret så betyr ikke det at du kommer til å havne der.

Alt har med personlige grenser, og du kjenner deg best selv.

Selv om noen andre gjør det så betyr ikke det at du følger etter...

Det med dama. Det er en betre grunn til å slutte, men alt i alt så bør du slutte pga du har lyst. Noe som det ser ut som du har. :)

Søvn og alt det andre blir betre, bare vent og se.

Det jeg merket best når jeg sluttet\ pause er at hjernen blir raskere i tankegangen igjen, og meir overskudd.

Men jeg røykte mye da, man får ikke disse ulempene viss man ikke misbruker det. Jeg har ivertfall aldri opplevt det...

Lenke til kommentar

Jeg har selv røykt en del (ikke flere år slik som deg), men siste gang gikk det rett og slett veldig dårlig (var en del andre ting inni bildet også...har lite lyst å snakke om det). Mye på grunn av venner at jeg sitter her nå. Etter den gangen har jeg ikke røykt, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Men jeg er også glad for at jeg har den erfaringen egentlig.

Håper du klarer å slutte.

Edit; Ser folk her lurer på hvor man får tak i hasj. Det er letteste saken i verden, bare å gå ut og se seg litt rundt.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Edit; Ser folk her lurer på hvor man får tak i hasj. Det er letteste saken i verden, bare å gå ut og se seg litt rundt.

7448081[/snapback]

Det er den enkleste sak i verden, men hasj er noe dritt.

7448317[/snapback]

Sa jeg noe annet, eller ville du bare si akkurat det samme som meg?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg røyket Hasj i 6-7 år ganske så ``tett`` før jeg sluttet,her er noen av mine erfaringer:

Medisiner som Tegretol for eksempel (med Carbamazepin som virkestoff) virker mot abstinensene som fks. svetting,angst,uro,svingninger i humøret.

Ta kontakt med fastlegen din evt. en lege og forklar din situasjon,slike medisiner er de ikke så strenge på å gi ut,i forhold til medisiner som Benzodiasapiner (Valium,Stesolid,Vival for eksempel).

Søvnproblemene kan løses midlertidig med innsovingsmedisiner.

Det er opp til deg om du ønsker å bruke medisiner som hjelpemiddel og om legen din mener det er riktig i ditt tilfelle.

Medisiner kan brukes mens du er i den værste perioden (0-3 mnd),eller på lengre sikt også.

Jeg fikk psykose av hasjrøykingen og har hatt 2-3 av dem og det er ikke en situasjon noen ønsker å komme i,jeg må ta div. piller hver dag og er veldig følsom for stress,så jeg er for tiden på attføring og søker på uføretrygd.

Mitt tilfelle er hvor galt noe så ``uskyldig`` som hasjrøyking kan gå.

Jeg anbefaler deg å ikke døyve ``smerten`` med alkohol eller andre preparater som fks. piller dersom det ikke er i kontakt med en lege (piller/medisiner)...

Jeg anbefaler deg å unngå situasjoner der det kan bli røyket hasj,blir røyket hasj,dealet hasj,mekket hasj,dette for å skåne seg for fristelse som kan komme,tanker som kommer pga. hasjlukt for eksempel,paranoia for passivt inntak.

Jeg anbefaler deg å forlate stedet du er på/i dersom noen begynner å røyke hasj,tar opp hasj,mekker hasj,dealer hasj osv...Mye av dette pga. unngå fristelse,men også unngå ubehagelige situasjoner som kan oppstå visst Politiet plutselig skulle komme (man vet aldri det kan JEG skrive under på). ;)

Kompisene dine bør ha forståelse for at du ikke ønsker å være på det stedet der det blir røyket,dealet,mekket osv.,visst ikke er de ikke kompiser og ikke verdt å ha (jeg ``kuttet`` kontakten med mange av mine røykevenner).

Jeg anbefaler deg å begynne å trimme litt/mosjonere/trene,for å komme i form,bli kvitt endel abstinenser,uro,angst,svetting,samt at du vil bli i bedre humør.

Vit at du gjør det rette,du starter et nytt liv fordi å ha røykeopphold på omså flere år er ikke det samme og kan ikke sammenlignes med at man er sluttet for resten av livet og at det er ingen vei tilbake.

Du kommer til å ha mye bedre økonomi,puster lettere,husker bedre og mange andre ting som du vil oppdage forbedres ettersom dagene går fra du sluttet. :)

Si at det er .... lenge siden du sluttet og IKKE at det er .... lenge siden du røyket/Hasjet,fordi sier man det siste er det nesten ensbetydende med at man kommer til å sprekke/starter igjen,samt at det høres ikke så bra ut når du forteller det til andre som visst du sier at det er ... lenge siden du sluttet...

Håper du får litt hjelp i det jeg skrev.

Det blir bedre for hver dag som går...:)

Lenke til kommentar

Åh.

At folk gidder å rote seg borti det. De vrakene som sitter rundt i sentrum av Oslo, valgte det på en måte selv, ved å prøve den første jointen eller endel alkohol.

Men lykke til da.. Stå på.. Bedre å sitte på forumet her, enn å henge ute å røyke hasj.. :cool:

Lenke til kommentar

jeg har også røyka en del den sisste stunden...

Du blir sløv og giddaslaus hvis du røyker masse, og ofte, jeg blir ivvertfall det.

Før så tok jeg bare en joint eller to noen helger, men så skeiva jeg ut, og nå skal jeg ha pause en stund...

Men det kjedelige er jo at mens jeg røyka så sila jeg liksom ut de vennene jeg hadde/har som ikke røyka, og bare var med de som røyka..

Men er nå ikke aleine om pause så, skal nå ikke bli så vanskelig, selv om jeg kjenner suget :p

Lenke til kommentar
Åh.

At folk gidder å rote seg borti det. De vrakene som sitter rundt i sentrum av Oslo, valgte det på en måte selv, ved å prøve den første jointen eller endel alkohol.

Men lykke til da.. Stå på.. Bedre å sitte på forumet her, enn å henge ute å røyke hasj.. :cool:

7448844[/snapback]

Sitte på forumet og fyre ein med god musikk. :dribble:

Neida...

Alle som prøver rusmiddler havner ikke på gata. Og viss man bruker et rusmiddel riktig\ med respekt så skal det litt til før man opplever noe som feks noen av folka her gjort..

Grunnen til mange misbruker rusmiddler er pga det gir dem en positiv opplevelse, derfor igjen så er det mange som ikke greier å styre seg. Skal man da skylde på rusmiddelet eller deg selv. Men stoffer som heroin er skummle saker.

Det er selvsagt mange andre faktorer som er i bilde, men vil tro at dette er hovedfaktoren...

:)

Lenke til kommentar
Åh.

7448844[/snapback]

Sitte på forumet og fyre ein med god musikk. :dribble:

Neida...

Alle som prøver rusmiddler havner ikke på gata. Og viss man bruker et rusmiddel riktig\ med respekt så skal det litt til før man opplever noe som feks noen av folka her gjort..

Grunnen til mange misbruker rusmiddler er pga det gir dem en positiv opplevelse, derfor igjen så er det mange som ikke greier å styre seg. Skal man da skylde på rusmiddelet eller deg selv. Men stoffer som heroin er skummle saker.

Det er selvsagt mange andre faktorer som er i bilde, men vil tro at dette er hovedfaktoren...

:)

7451891[/snapback]

Sitte i varme bula med en cola er bedre, forran pcen :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...