Gå til innhold

Filming i 16:9

Anbefalte innlegg

Hei, har canon kamera som er laget for å filme i 4:3, men har også muligheten til å filme i 16:9, problemet er at videoen blir ikke i vist 16:9 på skjermen når jeg skal filme (vet dette er normalt), men er det mulig å gjøre det sånn at jeg ser det i 16:9 også når jeg filmer?

Drift

P.S: Hadde vært fint om noen kunne ha lest og skrevet tilbakemelding på manuset jeg har skrev (står under "trenger kritikk til manus" litt lengre ned i forumet").

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det vere mogeleg å svare skikkeleg, so må me vite kva modell det er, men eg kan seie no at eg tviler på at det går an å endre visningsmåten.

Korleis vert det vist? Vert det strekt i høgda, eller berre vist som vanleg 4:3? Om det er det siste, finn noko svart tape, og dekk til øvste og nederste del av skjermen. Vil du vere nøyaktig, so er det 12,5% (ein åttedel) av høgda som skal dekkast til både oppe og nede, altso 25% til saman.

Lenke til kommentar
Skal det vere mogeleg å svare skikkeleg, so må me vite kva modell det er, men eg kan seie no at eg tviler på at det går an å endre visningsmåten.

Korleis vert det vist? Vert det strekt i høgda, eller berre vist som vanleg 4:3? Om det er det siste, finn noko svart tape, og dekk til øvste og nederste del av skjermen. Vil du vere nøyaktig, so er det 12,5% (ein åttedel) av høgda som skal dekkast til både oppe og nede, altso 25% til saman.

7449615[/snapback]

Det er strekt i høyden så antar da at det ikke går ann å fikse på det :( jaja, da får jeg bare spare til nytt kamera da :p mitt er snart fem år gammel så...

Takk for svaret forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...