Gå til innhold

Hva er best av Minolta Dynax 5 og Canon EOS 3000N?

Anbefalte innlegg

Hvem er best av Minolta Dynax 5 og Canon EOS 3000N, Canon EOS 500N?

Jeg er en nybegynner som ser etter et godt og rimelig kamera å leke litt med. Da tenker jeg å kjøpe brukt og jeg har funnet noen eksemplarer av de jeg nevnte over..

For å legge til så har jeg tenkt å bruke det til å ta naturbilder..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem er best av Minolta Dynax 5 og Canon EOS 3000N, Canon EOS 500N?

Jeg er en nybegynner som ser etter et godt og rimelig kamera å leke litt med. Da tenker jeg å kjøpe brukt og jeg har funnet noen eksemplarer av de jeg nevnte over..

Glem EOS3000N i hvert fall... EOS500N er et OK kamera, Dynax5 tror jeg også skal være greit (men har ikke noe særlig erfaring med det). Ellers er Nikon F60 og F70 kameraer du også kan være på jakt etter, kan også være du kan få et F80 noe sted.
Lenke til kommentar
Ok jeg skal sjekke mer av hva jeg kan finne brukt..

Tips: Bruktmarkedet til Foto.no har bra utvalg også av filmkameraer, og har et gjennomgående fornuftig prisnivå. Det er jo alltid noen som har ønskedrømmer når det gjelder prissetting, men alt i alt er sjansen god for å gjøre et bra kjøp der.

Kameraer du kan være på jakt etter, er én- og tosifrede Canon EOS-modeller, Nikon F4 eller F5 (relativt store, tunge proff-kameraer, samme klasse som D1 og D2-serien til Nikon), samt F60, F80, F90 (alle varianter) og F100 (semi-proff-kameraer, i samme klasse som D70s, D80, D100 og D200). Særlig F90 ligger det for tiden ganske mange ute, først og fremst fordi det er eldst. Nikon Imaging er et fint sted for å få oversikt over gammelt Nikon-utstyr, både kameraer og objektiver... Selv ville jeg lett etter en pent brukt F80 eller F100, men det kommer selvfølgelig an på budsjettet også. Nikon har også F75 som kan være mulig å få tak i, men dette er et relativt nytt kamera (lansert i 2003), så de som har kjøpt et slik er trolig ikke veldig interesserte i å selge ennå...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...