Sitronade Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hadde ett lite uhell med Pc'en min er om dagen,klarte å dulte borti den mens den sto på og den veltet. Hardisken fungerte helt fint minuntter etterpå helt til den plutselig begynte å lage rare lyder.Det hørtes etl lite ''klikk'' hvert 3sekund og jeg skrudde den av. Da jeg skrudde den på igjen ble den ikke gjennkjent av pc'en. Så nå er spørsmålet om det finnes noen mulighet for å få noe ut av denne Hardisken? Da mener jeg ikke av Eljkøp & Co,men av mer proffesionelle folk,og hvor mye vil dette koste. Takke for alle svar Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 http://www.ibas.no/ Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Noen ide om ca. hvor mye det vil koste før jeg i det heletatt tar kontakt? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ibas er vel kanskje det mest profesjonelle stedet , og prisen deretter. Har ikke spurt etter pris selv, men hørt at folk betaler 3500 kr++ om det er lett å få ut informasjon. Det er jo flere alternativ du kan prøve selv da, om det funker med software. Verre om den er fysisk ødelagt. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Litt off the record, men hva slags disk var dette? Merke/Modell Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Takk for svar, skal se om jeg kan få gjort det selv ved hjelp av guiden fra siden. KAS@ Det gjelder en Western Digital 80GB. Endret 7. desember 2006 av Sitronade Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Har du fått til noe mer? Ene 300GB disken min sluttet og virke her en dag og lager nå kun klikkelyder når jeg prøver å starte maskinen med harddisken koblet til. Får ikke bootet opp i Windows en gang pga. den disken (virker når den ikke er koblet til da). Og Maxtor/Seagate har bare bedt meg om å kontakte et sted som driver med data recovery, noe som i Norge er alt for dyrt =/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg har selv brukt EasyRecovery flere ganger med hell. dette programmet anbefales. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg har selv brukt EasyRecovery flere ganger med hell. dette programmet anbefales. 7475670[/snapback] Har brukt det selv opptil flere ganger, men i dette tilfellet er disken fysisk skadet, og da vil det neppe funke med noe software =) IBAS er flinke på sånt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 IBAS er flinke på sånt 7475782[/snapback] blir nok litt verre å ordne slikt selv når den er fysisk skadet ja... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Noen ide om ca. hvor mye det vil koste før jeg i det heletatt tar kontakt? 7448272[/snapback] Det koster ikke noe før du tar kontakt, det er etter du tar kontakt det begynner å koste penger. :!: I flg. bestillingsskjemaet til IBAS har de en grunnpris på 3500,- for en analyse. Deretter vil prisen være avhengig av hvor komplisert/hvor lang tid recoveryprosessen tar. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Fant et firma som heter Wintek.no, de er visstnok billigere enn IBAS. Men er nok fortsatt dyrt er jeg redd. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hvor mye er virkelig dataene verdt for deg? Uansett hvilket firma som gjør dette, så vil det bli en smertefull opplevelse for lommeboka. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Er vel kun større mengder foto/film som kan gjøre det verdt pengene. Og seff verdifull jobb data el. Om det hadde vært elektroniken som sviktet så kunne du byttet koblingsplata med alt det eletriske fra en helt lik disk. Men siden du hørte rare lyder så er det vel lesehode som er gått dundass, og da er det vel bare proff hjelp som duger. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Fant ut jeg hadde 90% av bilder/video/musikk på cd/dvd plater. Ikke noe mere verdt enn par hundre programmer,spill o.lMen dette kan alt lastes ned fra netett. Synest ikke det er verdt 3500+kroner (tenke ikke det kom til å koste over 1000-1500. Ellers takker jeg for all hjelp Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 selv om det er noe herk lønner det seg alltid å ta backup av viktige ting med jevne mellomrom Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Det har jeg lært:P Men man tenker alltid:''Det skjer ikke meg'',desverre Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan være litt stress å ta backup av store disker da, jeg har en 300GB disk som tok kvelden liksom =/ Men men.. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kanskje du ikke er akuratt sånn, men jeg driver ikke å pugger filmene mine liksom, ser på de en gang. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg driti i de og spilla, istedet for å svi 3500 kroner Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan være litt stress å ta backup av store disker da, jeg har en 300GB disk som tok kvelden liksom =/ Men men.. 7495545[/snapback] jeg har to 500GB disker som er rimelig fulle... men har tatt backup av det viktigste.. musikk, mine dokumenter og lignende.. så får filmer, spill og lignende seile sin egen sjø den dagen det skjer noe med dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå