Gå til innhold

Fotograffaget/Mediedesigner > Arkitekt?

Gjest medlem-115899

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-115899

Hei, jeg lurer på å gå Medier & Kommunikasjon neste år, for jeg vil utdanne meg som Arkitekt eller lignende.

Jeg har tenkt på 3 år på Byggfag, 1 år almennlig påbygging og 5 år på Arkitekthøgskole i Trondheim/Oslo, men lurer på hva basisen burde vær? Byggfag eller Medie og Kommunikasjon?

Jeg er kreativ, har holdt på med Photoshop så lenge jeg kan huske, laget sykt mange design, fått god respons. Jeg liker også VELDIG godt å ta bilder, tar bilder av nesten alt jeg ser, får god respons av de jeg viser bildene til. Og jeg elsker å jobbe med tre, bygge forskjellige ting, så det jeg står at med da er;

Arkitekt?

Snekker?

Mediedesigner?

Fotograf?

Hvordan er utdanning som kreves for de forskjellige fagene her? Hvor mange år? Karakter snitt for å komme inn?

Jeg bor i ## fjernet bostedsinformasjon ##.

Jeg er 15 år, og skal søke på skole innen 1. Mai neste år.

Takker for respons,

## fjernet navn ##

Endret av medlem-115899
fjernet navn og bostedsinformasjon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg få se noen av dine verker da?

Selv har jeg tenkt å gå for arkitekt, synes det høres spennende og tror man er sikkra jobb.

Les litt på AHO.no og opptaks kravene der. Det er ikke karakterene som avgjør om du kommer inn men opptaks prøven. En hjemme oppgave og en skole oppgave.

Eneste du trenger er generel studie kopetanse :)

Endret av Thom Merlin
Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Vel, jeg har søkt litt rundt på nettet, og fant ut at jeg måtte ha ca. 57-62 poeng for å komme inn på AHO (Arkitekthøgskole i Oslo) og lurte på hvordan jeg skal klare å samle sammen så mye poeng? Vil ikke dette si at jeg må ha 6 i snitt + bonuspoeng?

Jeg har bestemt meg, og SKAL bli arkitekt, koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har søkt litt rundt på nettet, og fant ut at jeg måtte ha ca. 57-62 poeng for å komme inn på AHO (Arkitekthøgskole i Oslo) og lurte på hvordan jeg skal klare å samle sammen så mye poeng? Vil ikke dette si at jeg må ha 6 i snitt + bonuspoeng?

Jeg har bestemt meg, og SKAL bli arkitekt, koste hva det koste vil.

7464612[/snapback]

"AHO har ingen spesielle karakterkrav. Foruten krav om generell studiekompetanse, skjer opptaket på bakgrunn av opptaksprøver. Alle AHOs søkere gjennomgår samme opptaksprøver."

Nå er jeg forvirret :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...