Gjest medlem-115899 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hei, jeg lurer på å gå Medier & Kommunikasjon neste år, for jeg vil utdanne meg som Arkitekt eller lignende. Jeg har tenkt på 3 år på Byggfag, 1 år almennlig påbygging og 5 år på Arkitekthøgskole i Trondheim/Oslo, men lurer på hva basisen burde vær? Byggfag eller Medie og Kommunikasjon? Jeg er kreativ, har holdt på med Photoshop så lenge jeg kan huske, laget sykt mange design, fått god respons. Jeg liker også VELDIG godt å ta bilder, tar bilder av nesten alt jeg ser, får god respons av de jeg viser bildene til. Og jeg elsker å jobbe med tre, bygge forskjellige ting, så det jeg står at med da er; Arkitekt? Snekker? Mediedesigner? Fotograf? Hvordan er utdanning som kreves for de forskjellige fagene her? Hvor mange år? Karakter snitt for å komme inn? Jeg bor i ## fjernet bostedsinformasjon ##. Jeg er 15 år, og skal søke på skole innen 1. Mai neste år. Takker for respons, ## fjernet navn ## Endret 26. april 2016 av medlem-115899 fjernet navn og bostedsinformasjon Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 *bumpepetiump* Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Kan jeg få se noen av dine verker da? Selv har jeg tenkt å gå for arkitekt, synes det høres spennende og tror man er sikkra jobb. Les litt på AHO.no og opptaks kravene der. Det er ikke karakterene som avgjør om du kommer inn men opptaks prøven. En hjemme oppgave og en skole oppgave. Eneste du trenger er generel studie kopetanse Endret 8. desember 2006 av Thom Merlin Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Tusen takk Thom Merlin, det hjalp meg veldig mye Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har du vurdert å utdanne deg til sivilarkitekt? I tillegg til et godt snitt fra videregående, trenger du generell studiekompetanse + 3MX og 2FY, om jeg ikke tar helt feil. Og da er allmennfag veien å gå. Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hmm, har ikke tenkt på det nei... Men allmenn er noe jeg ikke tenker å gå.. =/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Vel, jeg har søkt litt rundt på nettet, og fant ut at jeg måtte ha ca. 57-62 poeng for å komme inn på AHO (Arkitekthøgskole i Oslo) og lurte på hvordan jeg skal klare å samle sammen så mye poeng? Vil ikke dette si at jeg må ha 6 i snitt + bonuspoeng? Jeg har bestemt meg, og SKAL bli arkitekt, koste hva det koste vil. Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Vel, jeg har søkt litt rundt på nettet, og fant ut at jeg måtte ha ca. 57-62 poeng for å komme inn på AHO (Arkitekthøgskole i Oslo) og lurte på hvordan jeg skal klare å samle sammen så mye poeng? Vil ikke dette si at jeg må ha 6 i snitt + bonuspoeng? Jeg har bestemt meg, og SKAL bli arkitekt, koste hva det koste vil. 7464612[/snapback] "AHO har ingen spesielle karakterkrav. Foruten krav om generell studiekompetanse, skjer opptaket på bakgrunn av opptaksprøver. Alle AHOs søkere gjennomgår samme opptaksprøver." Nå er jeg forvirret Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ja, jeg leste det der jeg og, men så leste jeg på en annen side at for å bli arkitekt trengte man 57-62 poeng :s Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Ja, ved vanlige arkitekt skoler som NTHU. Men dette er AHO Sendte mail til dem og det blir sendt inn ca 500 hjemmeoppgaver hvert år og og 75 kommer inn. Hard konkuranse, lurt å forberede seg godt i hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Ah, ok Har du noen gang sett en slik hjemme oppgave? Hva vil den bestå av? Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hjemme/skole oppgavene fra år 2006/2005/2004 står på hjemme siden til AHO Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Ah, ok Takk takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå