Gå til innhold

Midi keyboardet funker ikke

Jeg_ruler

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et M-Audio Keystation 49e og har installert driverne men jeg får det ikke til å funke. Jeg har demoer av Fl studio, og Reason men jeg får liksom ikke pianoet inn i de programmene. Hva skal jeg gjøre av instillinger o.l? Og hvordan bytter jeg de input out og in??

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må inn på preferences og ordne det der. tar du auto detect finner du ikke noe siden m-audio keystation 49e er en litt gammel versjon. men uansett du må da ta add. velge input osv osv. type keyboard du har og slikt. har du plugget den til via usb eller midi? hvilken servicepack har du?

jeg hadde servicepack 2 og da fikk jeg ikke noe input. derfor koblet jeg keyboardet til lydkortet mitt via midi. usb kobling funker kun hvis du har sp1.

Lenke til kommentar

kjøpte mitt keystation 49e for lenge siden og trodde den var ødelagt men var det at jeg hadde sp2. ringte til tabs der jeg kjøpte det og de sa at det er 3 muligheter for meg. enten gå tilbake til sp1 så installere driver til keyboardet og vente på at windows update skal oppgradere til sp2 for da beholder jeg instillingene. eller bruke midi kable tilkoblet lydkortet. hvis ingen av de mulighetene er der kan jeg levere det itlbake. men fant en løsning.

men se først om du har satt det opp riktig.

nå vet jeg ikke om det er alle keystation som er slik men den jeg har er det(m-audio keystation 49e)

EDIT: for ca 3 mnd siden så jeg på m-audio siden da stod det at man måtte ha sp1 men nå står det sp1 or higher så da er vel det ordnet så da må du vel bare sette det opp ordentlig :p

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

men er du 100% sikker på at du har satt det opp riktig da?

prøv dette først: (for virker som om den skal funke med alle service pack fra nå av.)

I Reason: gå på preferences. velg control surfaces and keyboards på page. trykk på add og velg dette:

Manufacturor: M-Audio

Model: Other basic midi keyboard

Midi Input: trykk på find og så spiller du på keyboardet ditt for å se om du har funnet noe output. (finner den ikke må du kjøpe midi kabel)

finner den så er ikke problemet service pack men at du ikke har satt det opp ordentlig så da krysser du av for use with reason og hvis den ikke allerede er satt som det så trykker du på use as master keyboard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...