Gå til innhold

Spørsmål om SLI

fnilsen

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kloa i 2stk Nvidia GeForce 7600 GT 256Mb, så har jeg en maskin med dual core cpu og et Abit AW9D Hovedkort med plass til begge skjermkortene.

Kan noen kort forklare meg fordelen med 2stk skjermkort (er det kun til spill?)og hvordan jeg setter opp dette. Er det bare å sette inn begge kortene og sette på den "broa" som følger med? Er det noe spes. som må gjøres, eller er det bare å installere siste driver fra nvidia.com? (jeg bruker vista B2)

Hvilket av skjermkortene setter jeg skjermen(e) i? og kan jeg ha 4skjermer på`? (2 begynner å bli for lite :) )

Er det samme hvilken kombinasjon jeg har? så lenge det er to akuratt like kort som støtter SLI og et hovedkort som støtter SLI?

Ellers noe jeg bør huske på eller bør vite om?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Kan svar på noe.

Det er bare å sette kortene i, ta på broen, men husk den ekstra strøm kabelen (4-pin) som skal på hovedkortet.

Du skal plugge skjermen i skjermkortet som er øverst, nærmest CPU.

Kortene kan være forskjellig. Men begge må seff være 7600 GT.

Denne video guiden kan være nyttig: http://www.slizone.com/object/slizone_diy_videoguide01.html

Endret av Zailenser
Lenke til kommentar
Hei

men husk den ekstra strøm kabelen (4-pin) som skal på hovedkortet.

Du skal plugge skjermen i skjermkortet som er øverst, nærmest CPU.

Denne video guiden kan være nyttig: http://www.slizone.com/object/slizone_diy_videoguide01.html

7446818[/snapback]

Hvilken ekstra strøm kabel? Du mener den på selve skjermkortet ikke sant??

Er du sikker på at skjermen skal i det øverste kortet?? Jeg har 6800GS, der står det at skjermen skal i det nederste kortet...

Men nå har ikke jeg fått det til å funke selv, men håper på hjelp på dette forum. Da slizone.com ikke er til særlig hjelp.

Lenke til kommentar
Bare for å ha det sagt med en eneste gang - AW9D-MAX støtter IKKE SLI med mindre du bruker dårlige, modifiserte drivere.

7451472[/snapback]

Ja fant ut det...det er ATI crossfire som støttes på dette...da blir det nytt hovedkort gitt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...