Muffinman Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Etter å ha blitt inspirert av diverse tråder på forumet samt artikler rundt på nettet, fant jeg ut at det var på tide å prøve å oppgradere gammelpc`en nok en gang...i og med at det er scsi-kontroller innebygged på det gamle Asus P2B-s rev 1.03 hovedkortet og jeg har et par Cheetah`er samt scsi brenner blir det dyrt å skifte hovedkort, minne, prosessor når det kommer ny scsi-kontroller i tillegg... Har tidligere oppgradert fra P3-500 til Coppermine-Celeron 1000@1120, noe som ga fin økning i ytelsen. I og med at jeg ønsket mest mulig fart og at hk har 112 mhz fsb som max, gikk jeg for 1.4ghz utgaven av Tualatin-Cellyen. Høyest mulig multiplier...passet ellers godt med at den nettopp hadde falt i pris til 5-600 kroner også... Etter å ha handlet brukt slotkonverter av Anders på Hardware, funket moddet mitt like dårlig som med den gamle konverteren, helt til jeg fant ut at jeg hadde glemt å isolere ett ben på prosessoren... Bootet fint på 1567 mhz, og etter et par benchmarks kunne jeg konstantere at her gikk ting noe raskere unna enn jeg var vant til. 3Dmark2001se-scoren gikk opp fra 7200 til 9300 med mitt ti4400 på 311/644, og cpu-scoren på PCMark økte fra 2739 til 3891... Kjører fint på 1.57 vcore, har ikke sjekket om det er stabilt lavere. Kjørte faktisk Coppermine`n på det samme også, selv om den skal ha 1.75v... Hvis noen kan tipse meg om hvordan man legger ut et 640x400 bilde på forumet, kan jeg gjøre det til inspirasjon for andre som vil tyne litt ekstra liv ut av sine gamle BX-kort...min oppgradering kom på ca.700 kroner inklusive cpu og slotkonverter. Så kan jeg jo trekke fra det jeg kan få for min 6 mnd gamle 1000 mhz Cumine Celeron med slotkonverter. Veldig rimelig oppgradering i alt med andre ord. Venter på applausen... Edit:liten rettelse [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-11-18 21:07 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå