RamGuy Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hei, skal oppgradere PC-en nå.. Skal være et Intel LGA775-system.. Men jeg som da ikke har noe større peiling på hovedkort, hva som er forskjellen på de forskjellige brikkesettene osv.. Lurer jeg litt på.. Hva er egentlig forskjellen på brikkesettene ? Tenker hovedsakelig på om jeg skal gå for Intel-brikkesett, eller nForce-brikkesett.. Og hvem skal jeg eventuelt velge av Intel 975x, P965 eller nForce 590i SLi, 650i Ultra, 650Ultra, 680i SLi? Hva er forskjellen på dem, hvem yter best osv..? Har hørt at brikkesette er det mest vesentlige på hovedkortet, og at jeg helst (når det gjelder ytelse og kompatibilitet osv..) skal anskaffe den nyeste (siste) og kraftigste versjonen av brikkesettet.. Det vil vell si enten Intel P965 eller nForce 680i SLi det da.. Kan jo fortelle litt om hva som skal på dette hovedkortet, så dere kan evaluere hva jeg strengt tatt har behov for når det kommer til antall PCI-Express slotter, USB-porter osv.. Dette skal på hovedkortet Så hva sier dere? PS: Kortet / PC-en skal brukes for det meste, eller egentlig alt jeg bruker PC-en til er, gaming, msn/wlm og skole.. Endret 7. desember 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg lurer på det samme som trådstarter selv, så bumper denne her litt... Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Dette er jeg også intr. i.. har lest litt på tomshardware forum og der kom dette hovedkortet ut som en "god" vinner.. Men der var ikke alle de du nevnte.. MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X, (975X PLATINUM POWERUP EDITION) : The Asus P5W DH Deluxe comes with a long list of features that include virtually anything you can think of. From this point of view it is worth the $269, but since it suffered from teething problems during our tests and didn't overclock as smoothly as other Asus motherboards, we would rather not spend the money on this product. Intel's D975XBX is equally expensive and comes with a sophisticated fan control system. Intel offers the best overclocking utility and the sound system with the best signal-to-noise ratio, but the motherboard lacks additional features to justify its high price tag. The Foxconn 975X7AB-8EKRS2H offers a decent feature set, but we found several of these features did not work as expected with the BIOS version it came with. Since the updated BIOS version did not arrive in time we could not run the memory faster than at DDR2-667 speed for the benchmarking. You should also have a look at the MSI 975X Platinum Power Up Edition, because it offers more for the same money. It ran properly at 333 MHz (FSB1333) system speed, and allowed us to overclock the Core 2 Duo E6700 from 2.66 GHz to 3.0 GHz easily. Obviously, MSI got a grip on its former issues, so due to its superior price/performance ratio we recommend the 975X Platinum Power Up Edition at this time. Så.. er det noen som har erfaring med 650 / 680 hk osv.. kom med innspill. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg har hatt "MSI 975X Platinum Power Up Edition" og "EVGA 680i". I mitt tilfelle er jeg vesentlig mer fornøyd med EVGA. MSI: Problemer med X-Fi, bråstopp på 415FSB, latency på minnet fungerer ikke skikkelig. Alt dette fungere på EVGA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå