Gå til innhold

Nytter det med engasjement i humanitære org.?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste forresten at det nylig er dokumentert av vegeterianer i Vesten har en gjennomsnitts IQ som er høyere enn det vi andre har.. Hva forteller det oss?

7522184[/snapback]

Det kan fortelle oss at intelligente mennesker tør/vil gå sine egne veier, mens sauehodene er avhengige av å følge flokken. Jeg kjenner flere intelligente mennesker som elsker en god biff.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ingenting så lenge du ikke dokumenterer :)

7522205[/snapback]

 

Værsågod, pencilcase :thumbup:

 

http://health.yahoo.com/news/170006;_ylt=A...Sn3TGCpf5QYu7cF

7522295[/snapback]

 

Jada masa :) Det er ikke ufornuftig å leve sunt, men samtidig nevner rapporten fra en enkelt forsker fortreffeligheten ved egne funn, som blir en selvfølgelighet.

 

Egne erfaringer med vegetarianere er at disse er nesten like trangsynte som religiøse fundamentalister.

 

Kirkegårdene er fyllt opp av både kjøttetere og drøvtyggere :yes: Hvis jeg fikk velge, så tar jeg meg heller en blodig biff når det passer, fremfor å leve 2 år ekstra ved å stirre i blandet avsky på en "blodig" gulrot :cool: Bare for korrekthetens skyld. Kall det gjerne uintelligent, men jeg trives med min særegne tilstand i tåpelig lykke :p

Lenke til kommentar
Mange sterke meninger om dyrevern/ det å være vegeterianer - Burde nok vært en egen tråd..

 

Leste forresten at det nylig er dokumentert av vegeterianer i Vesten har en gjennomsnitts IQ som er høyere enn det vi andre har.. Hva forteller det oss?

7522184[/snapback]

 

Jeg nektår å vedgå ved at hva man spiser påvirker vår intellegens i særlig høy grad, og om dette er sant, strider det jo direkte mot alle de aksjonene vi har sett fra ekstreme organisasjoner gjennom tidene.

 

EDIT: I den artikkelen sto det at smarte barn har høyere sannsynlighet for å bli vegetarianere, noe som ikke beviser noe i nærheten av at vegetarianere har høyere IQ enn kjøttspisende mennesker. Det å bli vegatarianer har mye med miljø og sosialiseringsprosessen å gjøre. Vi lever etter samfunnet vi vokser opp i.

Endret av Marley
Lenke til kommentar

'EDIT: I den artikkelen sto det at smarte barn har høyere sannsynlighet for å bli vegetarianere...

7523782[/snapback]

 

og hva vil konklusjonen av det bli..?

7526436[/snapback]

At barn med høyere IQ er mer mottakelige for sosialt press.

7526453[/snapback]

 

Konklusjonen vil bli at vegeterianere har en gjennomsnitts IQ som er høyere enn vi som ikke er vegeterianere (Hvis ikke du tror meg ta kontakt med en mattelærer...)

Endret av MR-B
Lenke til kommentar

:lol:

 

Leser du artiklene du limer inn? ;)

 

However, she added the link may be merely an example of many other lifestyle preferences that might be expected to vary with intelligence, such as choice of newspaper, but which may or may not have implications for health.

 

But Dr Frankie Phillips, of the British Dietetic Association, said: "It is like the chicken and the egg. Do people become vegetarian because they have a very high IQ or is it just that they tend to be more aware of health issues?"
Lenke til kommentar

Poenget er at folk som er vegeterianere har en høyere gjennomsnitts IQ enn folk som spiser kjøtt..

 

''Men who were vegetarian had an IQ score of 106, compared with 101 for non-vegetarians; while female vegetarians averaged 104, compared with 99 for non-vegetarians.''

:thumbup:

Endret av MR-B
Lenke til kommentar

En alternativ tolkning kan være at folk som har høy IQ oftere er vegitalianere enn folk med lav IQ. Ennå en alternativ tolkning kan være at folk med høy IQ ofte har høy utdannelse og "sofistikerte" og dyre spisevaner med behov for å markere noe politisk, mens folk med lav IQ oftere spiser søppelmat og annen masseprodusert mat.

 

Merk at IQ ofte forveksles med generell intelligens. Det har ingen direkte sammenheng. Akkurat som vegiarianere og IQ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...