Gå til innhold

Nytter det med engasjement i humanitære org.?


Anbefalte innlegg

Men hvor realistisk er egentlig vår ”realitet”? Kjøttforbruket forårsaker miljø-ødeleggelser, alvorlige livsstilssykdommer og matmangel i verden.

Jaja, her skal alle endre vaner for å tilfredsstille dem. Eller dyrene, da. :roll:

? Er ikke det noe alle organiasjoner vil? Å få folk og verden til å forrandre seg?

7501962[/snapback]

De fleste lar meg spise mer eller mindre hva jeg vil. Å innføre vegetarisme fordi det er synd på de stakkars dyrene er helt på trynet, IMO. Vi er laget for å kunne spise kjøtt, og jeg liker biff. Hva blir det neste? At fluesmekkere og "insektdrap" blir forbudt?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Men hvor realistisk er egentlig vår ”realitet”? Kjøttforbruket forårsaker miljø-ødeleggelser, alvorlige livsstilssykdommer og matmangel i verden.

Jaja, her skal alle endre vaner for å tilfredsstille dem. Eller dyrene, da. :roll:

? Er ikke det noe alle organiasjoner vil? Å få folk og verden til å forrandre seg?

7501962[/snapback]

De fleste lar meg spise mer eller mindre hva jeg vil. Å innføre vegetarisme fordi det er synd på de stakkars dyrene er helt på trynet, IMO. Vi er laget for å kunne spise kjøtt, og jeg liker biff. Hva blir det neste? At fluesmekkere og "insektdrap" blir forbudt?

7503514[/snapback]

 

Ett kilo kjøtt krever 20 mål korn :)

Lenke til kommentar
De fleste lar meg spise mer eller mindre hva jeg vil. Å innføre vegetarisme fordi det er synd på de stakkars dyrene er helt på trynet, IMO. Vi er laget for å kunne spise kjøtt, og jeg liker biff. Hva blir det neste? At fluesmekkere og "insektdrap" blir forbudt?

Du ser på mennesket som gudommelig nesten, mens andre dyr og insekter er verdiløse og helt greie til å utnytte.

 

Jeg syns mennesket og ikke-mennesklige dyr er likeverdige, mens insekter er noe helt annet. I bunn og grunn hvertfall.

Og derfor er jeg med i NOAH, mens du som syns det bare er menneskene som fortjener et godt liv ikke blir medlem.

 

Hva du og jeg syns om verdiprioriteringer har ingenting i denne diskusjonen å gjøre. Pricks mente NOAH ikke gjør en god jobb i å hjelpe dyrene, han sa de var en gjeng løynere. Det diskuterte vi. Ikke om verdiene som NOAH har (som de sier de har hvertfall) er gode nok eller ikke.

Lenke til kommentar
Javel da for svarte :!: Kanskje det bare er 10 mål... sound's much better :hmm:

7503739[/snapback]

"I gjennomsnitt går det med ti kilo korn for å produsere ett kilo kjøtt. "

 

Kilde: http://folk.uio.no/tvburkey/sd/Aftenposten.html

(pålitelighet ukjent)

 

 

"1 kg svinekjøtt: Jord (innmark) 12,4 m^2"

 

Kilde: http://www.framtiden.no/index.php?back=2&artikkelid=1275

(ganske pålitelig, skulle jeg tro)

 

12,4 kvm er en smule mindre enn 10000 kvm, men du er på rett spor, ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Javel da for svarte :!: Kanskje det bare er 10 mål... sound's much better :hmm:

7503739[/snapback]

"I gjennomsnitt går det med ti kilo korn for å produsere ett kilo kjøtt. "

 

Kilde: http://folk.uio.no/tvburkey/sd/Aftenposten.html

(pålitelighet ukjent)

 

 

"1 kg svinekjøtt: Jord (innmark) 12,4 m^2"

 

Kilde: http://www.framtiden.no/index.php?back=2&artikkelid=1275

(ganske pålitelig, skulle jeg tro)

 

12,4 kvm er en smule mindre enn 10000 kvm, men du er på rett spor, ihvertfall. ;)

7503823[/snapback]

 

Nøff nøff...eee ser opp mot døra...han ser ikke ut som julenissen,,,har mine tvil til hensiktene hans :D

Lenke til kommentar
Røde Kors og spesielt Leger uten grenser får min måndelige støtte. Skulle bare mangle. Hadde lommeboken vært større ville det nok vært flere på listen. Finner noen av vår tids ekte og største helter i de organisasjonene der og jeg er stolt av å støtte dem.

7500518[/snapback]

 

Helt enig med deg i Leger Uten Grenser. En venn av familien er med og har alltid sterke historier å fortelle, og hadde jeg hatt kapasitet til å bli lege skulle jeg gjerne gjort akuratt det samme som han.

 

Leger som frivillig drar på egen regning ned til katastrofeområder for å utøve sin magi er noe av det jeg annser som mest hederlig her i verden.

Lenke til kommentar
Du ser på mennesket som gudommelig nesten, mens andre dyr og insekter er verdiløse og helt greie til å utnytte.

Dette er et tåpelig utspill som bare viser en svart-hvitt-tenkning som preger ytterliggående veganere.

 

Det er faktisk en mellomting: Vi spiser dyr, men dyrene skal behandles humant. Når de drepes, så skal man strebe etter å påføre dyret minst mulig smerte.

Lenke til kommentar

Virket ikke som NgZ syns det samme. Han virket så uenig i NOAHs meninger at han ble sint. Som jeg tolket på min måte. Sa aldri noe om dine meninger rundt saken Pricks.

 

Men slutt å diskutere verdiene til organiasjonene. Kom med fakta om uttalelsene dine om at NOAH lyver heller? Og at å støtte dem gjør vondt verre. For jeg har bare hørt positivt om NOAH.

Lenke til kommentar
Virket ikke som NgZ syns det samme. Han virket så uenig i NOAHs meninger at han ble sint. Som jeg tolket på min måte. Sa aldri noe om dine meninger rundt saken Pricks.

 

Men slutt å diskutere verdiene til organiasjonene. Kom med fakta om uttalelsene dine om at NOAH lyver heller? Og at å støtte dem gjør vondt verre. For jeg har bare hørt positivt om NOAH.

7505763[/snapback]

NOAH er jo på en måte en søsterorganisasjon av PETA, som også er militante. PETA angriper og brenner dyreadopsjonsbyråer og dyresykehus, og i "frigjøringsprosessen" indirekte dreper alle dyrene som trenger hjelp.

 

NOAH er like militante. At man er mot en bedrift gir ingen rett til å ramponere livsgrunnlaget for andre mennesker. Folk må ha respekt for eiendomsretten.

Lenke til kommentar

Eller, for å sette det litt på spissen, er det bedre å støtte Hitler enn å ikke gjøre noen ting?

 

7502720[/snapback]

 

Hvilke "humanitære" organisasjoner vil du foreslå "fornuftige" mennesker burde støtte Prick's?

 

Edit: Svarte fa.., sikkert noe feil med tjenesten...det kan sikkert ikke være petit moi det er feil med :mad:

7502811[/snapback]

Fixed! :thumbup:

Lenke til kommentar
Virket ikke som NgZ syns det samme. Han virket så uenig i NOAHs meninger at han ble sint. Som jeg tolket på min måte. Sa aldri noe om dine meninger rundt saken Pricks.

7505763[/snapback]

Jeg ble ikke sint, jeg ble egenltig mer lattermild. Noen er for idealistiske til at man kan ta dem seriøst. Hvis du vil ha negative fakta om PETA kan du sjekke denne linken blant annet. Nå må det sies at hele siden er anti-peta, så hvor my av faktaene som er objektivt presentert kan man jo spørre om. Rettsdokumentene av to dyredraps-anmeldte pet-medlemmer er nok ikke forfalsket.

 

Når det gjelder humanitære organisasjoner, så synes jeg det holder å støtte Amnesty og Leger uten grenser. Da kan jeg ha litt god samvittighet.

Lenke til kommentar
Kilde? *14ftw*

7507837[/snapback]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Bulls...#Season_2:_2004

 

Den episoden klarer å avdekke mange tvilsomme ting rundt PETA og ALF og deres sammenknytninger.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/07/01/340791.html

 

Her har du noen av NOAHs norske brødre i aksjon. Jeg har enda ikke klart å finne den saken hvor en dyrevernsorganisasjon ramponerte en pelsbutikk.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvilken av disse lett forvirrede organisasjoner var det som slapp ut en haug med mink, for noen måneder siden? Helt Einstein :thumbdown: Veien var tapetsert med "mink au van" (mink that's been run over by a van) etter det stuntet :hrm:

Lenke til kommentar
Hvilken av disse lett forvirrede organisasjoner var det som slapp ut en haug med mink, for noen måneder siden? Helt Einstein :thumbdown: Veien var tapetsert med "mink au van" (mink that's been run over by a van) etter det stuntet :hrm:

7509725[/snapback]

 

Der har du poenget mitt. Tankeløst og helt uten konsekvenstenkning.

Lenke til kommentar
Hvilken av disse lett forvirrede organisasjoner var det som slapp ut en haug med mink, for noen måneder siden? Helt Einstein :thumbdown: Veien var tapetsert med "mink au van" (mink that's been run over by a van) etter det stuntet :hrm:

7509725[/snapback]

 

Der har du poenget mitt. Tankeløst og helt uten konsekvenstenkning.

7510010[/snapback]

 

Mange sterke meninger om dyrevern/ det å være vegeterianer - Burde nok vært en egen tråd..

 

Leste forresten at det nylig er dokumentert av vegeterianer i Vesten har en gjennomsnitts IQ som er høyere enn det vi andre har.. Hva forteller det oss?

Endret av MR-B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...