Gå til innhold

Nytter det med engasjement i humanitære org.?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan ikke støtte løgnaktige drittorganisasjoner som Attac, SOS Rasisme og Greenpeace. Ærlig talt.

7486747[/snapback]

 

Kan ikke se at noen av de nevnte organisasjonene er løgnaktige..

 

Yunus får mene hva han vil; men kapitalisme vil uansett aldri representere redningen for verdens fattige land.. En mer rettferdig fordeling må til..

Lenke til kommentar
Man kan ikke støtte løgnaktige drittorganisasjoner som Attac, SOS Rasisme og Greenpeace. Ærlig talt.

7486747[/snapback]

Kan ikke se at noen av de nevnte organisasjonene er løgnaktige..

Joda, de er det. Jeg var selv naiv og dum en gang i tiden, men har heldigvis åpnet øynene.

 

Yunus får mene hva han vil; men kapitalisme vil uansett aldri representere redningen for verdens fattige land.. En mer rettferdig fordeling må til..

7494184[/snapback]

Du mener at vi, "herrefolket", skal slenge smuler fra vårt rike bord til fattiglusene som ikke vet bedre, snarere enn å ta dem på alvor og drive handel med dem?

 

Ja, jeg er ikke overrasket over at du fremviser dette menneskesynet. De fattige er liksom så dumme, og vi må gi dem massevis av penger, for de vet jo ikke bedre stakkar...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Man kan ikke støtte løgnaktige drittorganisasjoner som Attac, SOS Rasisme og Greenpeace. Ærlig talt.

7486747[/snapback]

 

Sleng buddhistforbundet og Fremtiden i våre hender på den listen. Ved første øyekast er det bare Leger Uten Grenser jeg ser er verdt å søtte opp om.

7495979[/snapback]

 

Hva mener du om: Røde Kors, SOS barnelandsbyer da?

Lenke til kommentar
Man kan ikke støtte løgnaktige drittorganisasjoner som Attac, SOS Rasisme og Greenpeace. Ærlig talt.

7486747[/snapback]

 

Sleng buddhistforbundet og Fremtiden i våre hender på den listen. Ved første øyekast er det bare Leger Uten Grenser jeg ser er verdt å søtte opp om.

7495979[/snapback]

 

Hva mener du om: Røde Kors, SOS barnelandsbyer da?

7496108[/snapback]

 

Røde kors har jeg bange anelser om hvorvidt hvilken funksjon de utspiller i forskjellige krigsherjete områder.

 

SOS barnelandsbyer har jeg ikke satt meg så mye inn i.

Lenke til kommentar
Man kan ikke støtte løgnaktige drittorganisasjoner som Attac, SOS Rasisme og Greenpeace. Ærlig talt.

7486747[/snapback]

 

Attac ruler. Vi trenger sånne.

Btw, ser på siggen din at fredsprisvinneren er inspirert av Nitzsche. Artig.

 

edit:"No," replied Zarathustra, "I give no alms. I am not poor enough for

that."

Endret av freke
Lenke til kommentar
Yunus får mene hva han vil; men kapitalisme vil uansett aldri representere redningen for verdens fattige land.. En mer rettferdig fordeling må til..

7494184[/snapback]

Akkurat det kommer vel helt an på hva man legger i ordet kapitalisme. Noen mener rå USA-republikansk kapitalisme, andre mener kapitalisme i form av reell konkurranse under rettferdige vilkår uten bruk av skitne triks. Yunus har etter min mening (og mange andres å bedømme etter nobelprisen) gitt et veldig godt bidrag til den sistnevnte formen for kapitalisme. En kapitalisme som hjelper den fattige delen av verden opp fra fattigdomen.

Lenke til kommentar

Syns det er flott av han å bli med i så mange organisasjoner som jobber for saker han er interessert i å støtte. Selv har jeg nylig meldt meg inn i Human Etisk-Samfunn, NOAH og Dyrevernsalliansen. Syns det er jævlig mye bedre enn å ikke gjøre noen ting.

 

Vurderer også Hedningsamfunnet, men er neimen ikke sikker om det er særlig vits :hmm: Muligens jeg gjør det bare for prinsippet.

Lenke til kommentar
Selv har jeg nylig meldt meg inn i Human Etisk-Samfunn, NOAH og Dyrevernsalliansen. Syns det er jævlig mye bedre enn å ikke gjøre noen ting.

Ved å støtte løgnorganisasjoner som NOAH gjør du ting vondt verre.

 

Eller, for å sette det litt på spissen, er det bedre å støtte Hitler enn å ikke gjøre noen ting?

Lenke til kommentar
Yunus får mene hva han vil; men kapitalisme vil uansett aldri representere redningen for verdens fattige land.. En mer rettferdig fordeling må til..

7494184[/snapback]

Du mener at vi, "herrefolket", skal slenge smuler fra vårt rike bord til fattiglusene som ikke vet bedre, snarere enn å ta dem på alvor og drive handel med dem?

 

Ja, jeg er ikke overrasket over at du fremviser dette menneskesynet. De fattige er liksom så dumme, og vi må gi dem massevis av penger, for de vet jo ikke bedre stakkar...

7495999[/snapback]

skrev pricks

 

Jeg er enig med at Yunus faktisk hjelper mange mennesker opp av fattigdom (de som lykkes med å betale tilbake lånet), men vårt vestlige forbruk er usunt - og dessuten uholdbart for miljøet.. Vi bør bruke langt mindre enn det vi gjør i dag, mens mange fattige har rett på å bruke langt mer av verdens ressurser enn de gjør i dag..

Et av hovedproblemene som må tas fatt i er også befolkningsveksten i fattige land; Hvis de vi hjelper får et snitt på fire barn (som vokser opp) blir fattigdomsproblemet bare skyvd over på neste generasjon.

Jeg må presisere at jeg har stor respekt for alle mennesker (også fattige), men jeg stoler derimot langt mindre på storkapitalen - og på verdens (egosentriske) politikere..

Endret av MR-B
Lenke til kommentar
Selv har jeg nylig meldt meg inn i Human Etisk-Samfunn, NOAH og Dyrevernsalliansen. Syns det er jævlig mye bedre enn å ikke gjøre noen ting.

Ved å støtte løgnorganisasjoner som NOAH gjør du ting vondt verre.

 

Eller, for å sette det litt på spissen, er det bedre å støtte Hitler enn å ikke gjøre noen ting?

Hvorfor sier du at NOAH er en løgnorganiasjon? Mener du at alt dette bare er løgn? Og hvor har du fått slik informasjon fra?

Lenke til kommentar
Hvorfor sier du at NOAH er en løgnorganiasjon? Mener du at alt dette bare er løgn? Og hvor har du fått slik informasjon fra?

7500535[/snapback]

De er ekle fanatikere i hvert fall.
Men hvor realistisk er egentlig vår ”realitet”? Kjøttforbruket forårsaker miljø-ødeleggelser, alvorlige livsstilssykdommer og matmangel i verden.
Jaja, her skal alle endre vaner for å tilfredsstille dem. Eller dyrene, da. :roll:

Hva står egentlig NOAH for? Norsk Avfallshåndtering var det nærmeste jeg kom i ordbøker... :p

 

leif

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Hvorfor sier du at NOAH er en løgnorganiasjon? Mener du at alt dette bare er løgn? Og hvor har du fått slik informasjon fra?

De er ekle fanatikere i hvert fall.

Jeg er mer fanatisk enn dem, så det er ikke et problem.

 

Men hvor realistisk er egentlig vår ”realitet”? Kjøttforbruket forårsaker miljø-ødeleggelser, alvorlige livsstilssykdommer og matmangel i verden.

Jaja, her skal alle endre vaner for å tilfredsstille dem. Eller dyrene, da. :roll:

? Er ikke det noe alle organiasjoner vil? Å få folk og verden til å forrandre seg?

Lenke til kommentar
Selv har jeg nylig meldt meg inn i Human Etisk-Samfunn, NOAH og Dyrevernsalliansen. Syns det er jævlig mye bedre enn å ikke gjøre noen ting.

Ved å støtte løgnorganisasjoner som NOAH gjør du ting vondt verre.

 

Eller, for å sette det litt på spissen, er det bedre å støtte Hitler enn å ikke gjøre noen ting?

Hvorfor sier du at NOAH er en løgnorganiasjon? Mener du at alt dette bare er løgn? Og hvor har du fått slik informasjon fra?

7500535[/snapback]

Det er det fler som spør seg om av og til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Eller, for å sette det litt på spissen, er det bedre å støtte Hitler enn å ikke gjøre noen ting?

 

7502720[/snapback]

 

Hvilke "humanitære" organisasjoner vil du foreslå "fornuftige" mennesker burde støtte Prick's?

 

Edit: Svarte fa.., sikkert noe feil med tjenesten...det kan sikkert ikke være petit moi det er feil med :mad:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er ikke jeg som oppfordrer folk til å støtte forskjellige organisasjoner, så jeg kan ikke se at spørsmålet er relevant.

7503333[/snapback]

 

 

Nei, du sier i fra hvem som ikke bør støttes, så derfor er jeg interessert i hva du mener er verdige organisajoner å støtte? Bare et spørsmål... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...