Gå til innhold

Nytter det med engasjement i humanitære org.?


Anbefalte innlegg

Har i år bestemt meg for å være langt mer aktiv i forhold til verdier/ syn, og står nå som registrert medlem/støttemedlem o.l. i følgende organisasjoner (i alfabetisk rekkefølge);

 

Amnesty

Attac

Buddhistforbundet

Fremtiden i våre hender

Greenpeace

Karma Tashi Ling

Leger uten grenser

Organisasjonen mot politisk overvåking

Rinzai Zen Senter

Røde Kors

SOS barnelandsbyer

Sos rasisme

WWF

 

En oppfordring til flere om å følge sine overbevisninger...

Endret av MR-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har i år bestemt meg for å være langt mer aktiv i forhold til verdier/ syn, og står nå som registrert medlem/støttemedlem o.l. i følgende organisasjoner (i alfabetisk rekkefølge);

 

Amnesty

Attac

Buddhistforbundet

Fremtiden i våre hender

Greenpeace

Karma Tashi Ling

Leger uten grenser

Organisasjonen mot politisk overvåking

Rinzai Zen Senter

Røde Kors

SOS barnelandsbyer

Sos rasisme

WWF

 

En oppfordring til flere om å følge sine overbevisninger...

7445946[/snapback]

 

Her finnes det flere "naturlige" svar. Noen vil kanskje si: "gjør du dette bare for å føle deg bedre, eller hvorfor i hælvete gjør du det?".

Jeg sier: "så bra, det er da bedre enn ingenting".

 

Men skal man forandre verden (ja, jeg tror på enkeltmennesket) holder det ikke dette. Men jeg klandrer ikke deg for ikke å gjøre noe. Heller det motsatte, det er bra å gi 200 kroner til Attac enn å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
En oppfordring til flere om å følge sine overbevisninger...

 

Har vanskelig for å tro at du mener det samme som alle disse organisasjonene. Enkelte av dem er direkte avskyelige og fungerer mot sin hensikt.

7446681[/snapback]

 

Som alltid, må du forklare dette for oss, uvitende. (Jeg trodde dette var en selvfølge når man kom med en påstand)

 

Til trådstarters forsvar, trenger han ikke støtte ABSOLUTT ALT som de står for. Når man stemmer på et parti, gjelder det samme.

Lenke til kommentar
Har i år bestemt meg for å være langt mer aktiv i forhold til verdier/ syn, og står nå som registrert medlem/støttemedlem o.l. i følgende organisasjoner (i alfabetisk rekkefølge);

 

Greenpeace

flere om å følge sine overbevisninger...

7445946[/snapback]

 

Kom an! Hvis du er en buddhistisk lege som liker barn og er imot rasisme og totalt imot politisk overvåkning, da burde du ha hode nok til å vite at greenpeace er en popualistisk møkkaorganisasjon.

Lenke til kommentar
Har i år bestemt meg for å være langt mer aktiv i forhold til verdier/ syn, og står nå som registrert medlem/støttemedlem o.l. i følgende organisasjoner (i alfabetisk rekkefølge);

 

Greenpeace

flere om å følge sine overbevisninger...

7445946[/snapback]

 

Kom an! Hvis du er en buddhistisk lege som liker barn og er imot rasisme og totalt imot politisk overvåkning, da burde du ha hode nok til å vite at greenpeace er en popualistisk møkkaorganisasjon.

7457784[/snapback]

 

Greenpeace har bl.a hindret atomprøvesprengninger.. Stoppet Brasils hogst av mahogny.. påvirket både nasjonale og internasjonalt lovverk til å regulere fiske/ forurensning m.m.

Lenke til kommentar
Har i år bestemt meg for å være langt mer aktiv i forhold til verdier/ syn, og står nå som registrert medlem/støttemedlem o.l. i følgende organisasjoner (i alfabetisk rekkefølge);

 

Greenpeace

flere om å følge sine overbevisninger...

7445946[/snapback]

 

Kom an! Hvis du er en buddhistisk lege som liker barn og er imot rasisme og totalt imot politisk overvåkning, da burde du ha hode nok til å vite at greenpeace er en popualistisk møkkaorganisasjon.

7457784[/snapback]

 

Greenpeace har bl.a hindret atomprøvesprengninger.. Stoppet Brasils hogst av mahogny.. påvirket både nasjonale og internasjonalt lovverk til å regulere fiske/ forurensning m.m.

7458036[/snapback]

 

Brasil saken er enda uavklart! Atomprøvesprengninger som i Korea? Og akkurat hvilke paragraf har greenpeace på virket. You shut up! Greenpeace er skadelig for miljøet fordi de må lage en liste over sine seire.! 'De krever media mer enn saken.

Lenke til kommentar

Minner mer om avlat, igrunn, og et ønske om å plante foten på et visst politisk sted.

 

Det virker jo som f.eks Amnesty kritiserer USA mer enn noe annet land. Det blir litt merkelig for min del med tanke på situasjonen i verden.

 

Attac er jo nærmest en terrororganisasjon.

 

Greenpeace og WWF har demonstrert at de er mer interessert i penger og prestisje enn de er de faktiske sakene når det gjelder f.eks valfangst og miljø.

 

Og det finnes ikke mange organisasjoner eller bevegelser så rasistiske som SOS Rasisme...

Lenke til kommentar
Det virker jo som f.eks Amnesty kritiserer USA mer enn noe annet land. Det blir litt merkelig for min del med tanke på situasjonen i verden.

Tja, kanskje de har høyere krav til USA enn til et tilfeldig diktatur et eller annet sted?

 

Ellers enig i at Greenpeace, osv. er søppel.

7461755[/snapback]

En kjapp titt på Amnestys nettsider ville vist at deres engasjement favner bredt.

 

Det er like vel gode grunner til å fokusere på demokratiske regimer, ikke kun fordi man forventer mer av dem, men fordi det er lettere å påvirke en demokratisk valgt regjering gjennom opinionen enn diktaturer. Kina bryr seg ikke sånn veldig om hva Amnesty sier om dem (og de sier ganske mye om dem), det er gode grunner til å tro at Amenstys argumenter og kritikk resonnerer langt mer hos amerikanske, eller f.eks. norske, politikere.

 

Fokuset burde ikke bare rettes mot der problemene er størst, men også der man faktisk har en større påvirkningsmulighet. Det er uansett ikke noe godt forsvar for menneskerettighetsbrudd i vestlige land at situasjonen er verre i autoritære stater i andre verdenshjørner. At sistnevnte sjeldent fremstiller seg som menneskerettighetsforkjempere, i kontrast til førstnevnte, er også et betimelig punkt.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
For min del ville å våkne opp være å bli mer engasjert i Europeisk Ungdom.

7460853[/snapback]

Eller Ungdom mot EU. :tease:

Må forøvrig si meg enig at SOS Rasisme fremstår som mer fordømmende en de fleste jeg vet om med rasistiske holdninger. Koster det mye å være medlem i Leger uten grenser? Har lurt på å melde meg inn (som støttemedlem foreløpig). Det er en organisasjon jeg faktisk har respekt for.

Lenke til kommentar
Koster det mye å være medlem i Leger uten grenser? Har lurt på å melde meg inn (som støttemedlem foreløpig). Det er en organisasjon jeg faktisk har respekt for.

7463102[/snapback]

Tror ikke du kan bli "støttemedlem" i Leger uten grenser. Det er vel helst leger som er med der. De har noe som heter Feltpartner, du bestemmer selv hvor mye du vil gi.

 

http://www.legerutengrenser.no/?module=Art...licShow;ID=1003

Lenke til kommentar
Amnesty

Attac

Buddhistforbundet

Fremtiden i våre hender

Greenpeace

Karma Tashi Ling

Leger uten grenser

Organisasjonen mot politisk overvåking

Rinzai Zen Senter

Røde Kors

SOS barnelandsbyer

Sos rasisme

WWF

 

Jeg sier at du lyver... Medlemskapsavgiften for alle dem er mer en enn vanlig arbeider kan klare. Samme vil gjelde å organisere seg i alle disse sakene. Enten er du en rik Hykler, eller så er du en av oss som ikke klarer å fullføre sine visjoner.

Lenke til kommentar
En oppfordring til flere om å følge sine overbevisninger...

7445946[/snapback]

Det er en grei oppfordring. Kanskje jeg benytter sjansen til å bruke det til klisjeen nyttårsforsett. Jeg vil neppe følge i dine fotspor (lista som du sier du har meldt deg på), men gå mine egne veier med det jeg mener er viktig.

 

PS. Det hadde vært fint om du kunne laget en oversiktlig samletråd med god informasjon og linker i første innlegg. Et innlegg med full oversikt over organisasjoner som foreslås i tråden pluss en kort beskrivelse av hver organisasjon og hvordan man støtter de.

Lenke til kommentar
Amnesty

Attac

Buddhistforbundet

Fremtiden i våre hender

Greenpeace

Karma Tashi Ling

Leger uten grenser

Organisasjonen mot politisk overvåking

Rinzai Zen Senter

Røde Kors

SOS barnelandsbyer

Sos rasisme

WWF

 

Jeg sier at du lyver... Medlemskapsavgiften for alle dem er mer en enn vanlig arbeider kan klare. Samme vil gjelde å organisere seg i alle disse sakene. Enten er du en rik Hykler, eller så er du en av oss som ikke klarer å fullføre sine visjoner.

7464977[/snapback]

 

Det koster faktisk langt mindre enn det man skulle tro å støtte disse organisasjonene

(fra i overkant av 100 kr i året for den ''rimeligste'' (Framtiden i våre hender) og oppover.. summen blir da.. ikke så mange tusenlapper i året.. :thumbup: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...