Thend Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Nei. Det er et germansk språk som har vært under meget sterk påvirkning fra latinske språk, og da spesielt middelalderfransk. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg tror jeg hadde svart at våre vikingforfedre har en stor innflytelse på det engelske språk, da mange av ordene de brukte er vanelige i det engelske språket. Jaha, jeg vet at ord som Steak, rughsack, fjord og selvsagt jordvik kommer fra vikingene, men det er da ikke særlig mange. Har du flere eksempler? Trodde egentlig ikke vikingene hadde så stor innflytelse på det engelske språk 7609726[/snapback] Leste for en tid siden at ordet "bag"(veske) også kom fra gammelnorsk. Morsomt, for da har jo ordet først gått fra Norsk, så til Engelsk for deretter å bli et engelsk låneord i Norsk. haha! Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ja, det stemmer, hørt det jeg og. Enda morsommere er det at verdens handelssentrum og mest kjente by er oppkalt etter vikingene. Ny Jordvik! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Som tittelen sier så hvem gjør det tro? Fikk dette spørsmålet på engelsk tentamen i dag.. omg 7445929[/snapback] de som snakker det hadde jeg svart da.... 7445970[/snapback] jeg ville ha svart akkurat det samme eller storbritania.. Lenke til kommentar
edds Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vi fikk den samme oppgaven på vår engelsktentamen. Makan til drittoppgave. Selv leverte jeg et typisk samlebåndssvar ("I think that everyone that speaks English owns a share of it, and that all people should be happy etc. etc.") 7656183[/snapback] Oioi. Et solidarisk svar. Sånne slår som regel godt an. 7656660[/snapback] Absolutt. Fikk en 6'er på oppgaven. Men, det irriterer meg hvordan oppgaven er så lagt opp til at alle skal svare det samme. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke ofret karakteren for å være litt mer kreativ og uortodoks, men whatever. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Som tittelen sier så hvem gjør det tro? Fikk dette spørsmålet på engelsk tentamen i dag.. omg 7445929[/snapback] Ingen! Det er selve definisjonen på Finders Keeper eller Public Domain. Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Vi fikk den samme oppgaven på vår engelsktentamen. Makan til drittoppgave. Selv leverte jeg et typisk samlebåndssvar ("I think that everyone that speaks English owns a share of it, and that all people should be happy etc. etc.") 7656183[/snapback] Oioi. Et solidarisk svar. Sånne slår som regel godt an. 7656660[/snapback] Jeg kom ut av det med en pen 1'er har sunket fra 4.7 i snittkarakter til 3.1 i snitt på et halvt år Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det blir vanskeligere på videregående. Selv har jeg også sunket i engelsk, fra 6 til 5. Dog, jeg steg fra 2 til 4 i matte. Man må rett og slett bare jobber mer. Lenke til kommentar
malinmalin Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Driver med samme tentamen selv, men tror jegtar oppgave c. Write an article about English inworking life. Noen tips? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Poenget med slike oppgaver er vel at du skal drøfte deg frem til et standpunkt ved hjelp av rasjonelle argumenter, ikke at du skal søke opp et "riktig svar" på internettforum, siden det ikke finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå