Gå til innhold

PTT: "Det skal bli mye billigere å ringe."


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.digi.no/php/art.php?id=360485 ser ut til at vi kan forvente lavere ringepriser i årene som kommer :)  Er snart ikke så lenge til de nærmer seg fast-tlf-prisene til telenor ;)

7445843[/snapback]

 

Så med en markedsandel på to tredjedeler av Telenor Mobil, skal NetCom bli behandlet som like store?

 

Bombe at det er tidligere sjef i Telenor som kom på den ideen.

 

'nuff said.

Lenke til kommentar
Husk at netcom leier ut mye mer enn telenor og deres nett-markedsandel er høyere enn detsom står. I sverige er det jo telenor som er liten, og netcoms eier som er stor og de har like termineringspriser ;)

7447401[/snapback]

 

Den totalte markedsandelen til Telenor er fortsatt mye større enn NetCom, derfor slår dette urimelig ut ovenfor en mye mindre aktør.

 

Jeg synes ikke det er mindre urettferdig i Sverige, men nå bor jeg i Norge...

Lenke til kommentar

Det er jo allikevel ingen grunn til at telenor skal måtte subsidiere en av sine største konkurrenter, teliasonera, med flere hundre millioner i året. Hvis vi antar at netcom har en andel på 40% inkl de som leier nett hos dem så er de jo ikke akkurat i en veldig svak og udnerlegen possisjon ift netcom. Greit nok at du trolig jobber for netcom og forsvarer dem ut ifra det, men tror relativt få er enige med deg i dette foruten netcom selv og teliasonera.

Lenke til kommentar
Det er jo allikevel ingen grunn til at telenor skal måtte subsidiere en av sine største konkurrenter, teliasonera, med flere hundre millioner i året. Hvis vi antar at netcom har en andel på 40% inkl de som leier nett hos dem så er de jo ikke akkurat i en veldig svak og udnerlegen possisjon ift netcom. Greit nok at du trolig jobber for netcom og forsvarer dem ut ifra det, men tror relativt få er enige med deg i dette foruten netcom selv og teliasonera.

7453900[/snapback]

 

Greit nok at NetCom *eies* av TeliaSonera, men Telenor mobil er en del av konsernet Telenor, som ikke akkurat er noen lekebil, selv. Dette er ikke snakk om at ett konsern sponser et annet, men hvordan man skal få til noenlunde rettferdig konkurranse på mobilmarkedt i Norge.

 

NetCom med sitt nett er en underlegen aktør i forhold til kjempen Telenor, og å pålegge NetCom samme vilkår som Telenor er konkurransevridende, til stor fordel for Telenor.

 

Jeg jobber i NetCom, ja, og er selvsagt ikke den mest nøytrale, men dette engasjerte selv før jeg begynte i denne jobben.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at de må være like, netcom bør kunne ta litt mer enn telenor, men termineringsprisene netcom tar idag er kunstig høye og gjør det bl.a veldig dyrt å ringe fra fast-tlf/ip-tlf til mobil (da de fleste har lik pris prinsippet.) Når netcom tross alt har omkring 40% av kundemassen på mobil (med eget og utleid nett) så er de jo ikke sååå mye mindre enn telenor uansett.

 

I sverige er jo situasjonen akkurat lik den vi har i Norge bare at rollene er byttet om. Så der vris jo konkurransen til netcoms (TS) fordel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...