Gå til innhold

Minst mulig plass Linux.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slax og Knoppix starter begge fra CD. Og Slax anbefaler 32 som minimum. Standard versjon av Slax inneholder ikke utviklingsverktøy, da må du lage tilpasset CDen (meget enkelt å gjøre ved hjelp av MySlaxCreator)

http://www.slax.org/

Men egentlig ser jeg INGEN grunn til å bruke så dårlig maskin "til å leke med linux og C++".

Den duger som ruter eller kanskje terminalklient, men du blir dypt ulykkelig når du venter på at kompileringen blir ferdig. Jeg ville heller anbefale Microsoft Virtual PC eller VMWare Server - begge er gratisprodukter, som du kan installere på hovedmaskinen din, for så å installere Linux i virtual machine. Da får du mye bedre miljø og ikke minst - bedre og raskere prosessor.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve med en egenkonfigurert installasjon av Microsoft Windows Vista.

Æhæhæhæhæ!

7455141[/snapback]

Å så morosam vi er i dag :D

Hardiskplassen på den maskina er ikkje noko problem. Det at det berre er 32mb minne er litt verre. Eg ville sett på muligheten til å få tak i eit par brikker til ifrå ei avdanka maskin.

Lenke til kommentar

Evt. Skaffa tilgang hos noen på SSH. Dersom du kjenner noen som har en linux-maskin stående fast, evt. du går på en skole/universitet som har login-server, så er dette antagelig mye lettere. Jeg vet i allefall at dersom noen av vennene mine hadde bedt om shell til C++ etc., så hadde vedkommende fått det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...