Qwseyvnd Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg leter etter en slags distribusjon av Linux som tar kanskje 2-4 mb plass. Jeg har en gammel maskin AMD K6-2 333 mhz, 32mb ram, 8-10gb harddisk, cd-rom osv. Jeg vil prøve noe på den, programmere C++ og teste, leke med den. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 http://www.puppylinux.com/ Men jeg tror ikke du får plass til det på 2-4 megabyte... 128MB er visst minimum. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 damnsmall linux.. ca 50 megbayte Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) DamnSmallLinux tar vel bare 50MB Har ikke link men du har jo Google EDIT: faen for treig igjenn Endret 7. desember 2006 av megvel Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 DamnSmallLinux tar vel bare 50MB Har ikke link men du har jo Google EDIT: faen for treig igjenn 7445921[/snapback] Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Slax og Knoppix starter begge fra CD. Og Slax anbefaler 32 som minimum. Standard versjon av Slax inneholder ikke utviklingsverktøy, da må du lage tilpasset CDen (meget enkelt å gjøre ved hjelp av MySlaxCreator) http://www.slax.org/ Men egentlig ser jeg INGEN grunn til å bruke så dårlig maskin "til å leke med linux og C++". Den duger som ruter eller kanskje terminalklient, men du blir dypt ulykkelig når du venter på at kompileringen blir ferdig. Jeg ville heller anbefale Microsoft Virtual PC eller VMWare Server - begge er gratisprodukter, som du kan installere på hovedmaskinen din, for så å installere Linux i virtual machine. Da får du mye bedre miljø og ikke minst - bedre og raskere prosessor. Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 http://blueflops.sourceforge.net/ Minimum requirements:-i386 processor -16 MB RAM (OK, you can use it with 8 megs and swap space if you're desperate) Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg mener ingenting GUI, ingenting på skjerm. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Spandér litt mer plass på OS, så er det bare å prøve i vei! Med utviklingsverktøy og det hele må du nok regne med å bruke litt plass - dog ikke i nærheten av hva du må beregne med GUI. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg mener ingenting GUI, ingenting på skjerm.7451947[/snapback] Du fulgte ikke linken til Gnom1 da? - Jeg tror blueflops er det du leter etter. 2.8MB Boot image (2.8MB): http://prdownloads.sourceforge.net/blueflo...ot.img?download Installasjonsdisketter (2x1.4MB): http://prdownloads.sourceforge.net/blueflo...15.zip?download Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Men disken er da egentlig ikke noe problem her? Du har jo mer enn nok plass til å installere omtrent enhver distro. Problemet er heller RAM. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Både puppylinux og blueflops kjører på 32MB ram. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Skal du programere så trenger du vel mer enn kun en text editor? Er vel ikke mange så små distroer som har compilerer og diverse annet utstyr? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg mener den brukes til noe annet, ikke å bruke den til daglig, men til en utstyr som jeg vil prøve med. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Svaret blir vel LFS med en kjerne som er kompilert med bare det aller nødvendigste. Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Linux, Busybox og UClibc. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du kan jo prøve med en egenkonfigurert installasjon av Microsoft Windows Vista. Æhæhæhæhæ! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du kan jo prøve med en egenkonfigurert installasjon av Microsoft Windows Vista. Æhæhæhæhæ! 7455141[/snapback] Å så morosam vi er i dag Hardiskplassen på den maskina er ikkje noko problem. Det at det berre er 32mb minne er litt verre. Eg ville sett på muligheten til å få tak i eit par brikker til ifrå ei avdanka maskin. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Evt. Skaffa tilgang hos noen på SSH. Dersom du kjenner noen som har en linux-maskin stående fast, evt. du går på en skole/universitet som har login-server, så er dette antagelig mye lettere. Jeg vet i allefall at dersom noen av vennene mine hadde bedt om shell til C++ etc., så hadde vedkommende fått det. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 hmm...ssh er uaktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå