TWA Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge denne, men la den nå her. Kjøpte meg en ny HDD og plasserte den i et eksternt kabinett. alt fungerer som det skal, men det kommer en høyfrekvent pipelyd når discen idler. den er ganske lav, men utrolig irriterende. etter å ha krabbet litt på gulvet, tror jeg lyden kommer fra usb-porten. prøvde å skifte port, men lyden er der enda. har dette hovedkortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=17048 det som er litt rart, er at lyden også forsvinner i korte øyeblikk når jeg f.eks. laster en nettside. noen som har opplevd dette før? tips? Edit: Løste problemet med å kjøpe en USB-hub med egen strømfosyning. ~200 @ f.eks. netshop Endret 11. januar 2007 av TWA Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det er mange som opplever pipelyd fra PSU, hovedkort eler skjermkort. Det kan forklares med at spoler i DC/DC konvertere kan lage lyd. Men piplyd fra USB-port har jeg aldri hørt om før. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 ok. ja, vet det høres rart ut. men så vidt jeg kan huske, kom ikke dette før jeg begynte å bruke den nye discen, og lyden forsvinner når jeg skrur den av, så... lyden kommer heller ikke fra selve discen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det kan muligens forklares med at strømforbruket forandres pga disken. Har selv erfart at man kan høre at bildet på skjermen forandrer seg, ettersom dataoverføring og lysstyrkevarisjoner medfører variasjoner i strømmen. Hvis du har en resonnans kan du treffe den på akkurat en gitt strømstyrke. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 hmmm, ja. HDD-en/kabinettet får strøm fra en egen strømforsyning, men dog. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) har nå funnet ut at det er en kondensator som lager lyden kan sikkert da løse problemet med en ekstern usb hub med egent strømforsyning. men det blir så mye dill og dall. noen andre forslag? evt er det vel kanskje fra en spole. prøvde å lokalisere lyden, men det var ikke lett. alt sitter så tett i det området. Endret 8. desember 2006 av TWA Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hvis det er en spole så kan du kline på lim eller silikon. Fikset en kraftig pipelyd i min CRT med silikon. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kanskje du kan prøve dette? http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=90335 Riktignok et tips for laptops, men.. tja.. skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 takk, men det hjalp ikke :/ Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har selv erfart at man kan høre at bildet på skjermen forandrer seg, ettersom dataoverføring og lysstyrkevarisjoner medfører variasjoner i strømmen.7448569[/snapback] Har dette problemet med skjermkortet mitt (7900GTX) MEN: opplever dette KUN ved skjermbildet der man velger "New game/Load Game", "settings" osv i F.E.A.R. Extraction Point. Der er det en ganske lys video i bakgrunnen. Virker som om lyden forandrer seg med "kontrast-sterke" skjermbilder (mye hvitt og svart som beveger seg). Er det noe å gjøre med dette? Så tipset om silikon, men det er vel få/ingen spoler på skjermkortet..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå