Thulian Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei. Jeg har prøvd å få hjelp til dette i Nettverk tråden, men ikke fått noen løsning på problemet og siden jeg har frist til imorgen med å løse det gjør jeg et forsøk på å få litt hjelp her også Jeg har 1 Windows 2003 Server oppe å går med 2 Brukermaskiner. Det er 3 delte mapper jeg skulle ønske at brukere i AD får opp som diskbokstaver når de logger seg inn på domenet fra en av de to brukerstasjonene. Desverre så ser jeg ikke ut til å lykkes med dette. Nå er det forsåvidt første gang jeg forsøker meg på å lage et logon script, og jeg er sannelig ikke sikker på om det virker en gang... Iallefall så har jeg logon scriptet liggende her på Windows 2003 serveren: C:\Windows\Sysvol\Domain\Scripts\logon.vbs og da kommer det automatisk en kopi her: c:\windows\sysvol\sysvol\oppgave.local\scripts\logon.vbs Når jeg går inn i AD så finner jeg brukeren min: Arild og klikker på properties på ham. Jeg går så bort til Profil og der har jeg mulighet til å gjøre dette: Skrive inn Profile Path. Skrive inn Logon Script Og sette Home Folder til Local Path eller Connect mot en diskbokstav. Jeg gjør kun 1 ting der og det er å skrive inn lokalisjonen av logon scriptet i Logon Script. \\server\windows\sysvol\domain\logon.vbs Desverre så skjer det altså ingenting, og derfor lurer jeg litt på om jeg kanskje har gjort noe feil i logon scriptet mitt, og det vil egentlig ikke overraske meg siden det er det første jeg noengang har prøvd å lage. Scriptet er iallefall som følger: Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network") on error resume next Dim WshNetwork Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network") WshNetwork.RemoveNetworkDrive "H" WshNetwork.MapNetworkDrive "H:", "\\oppgave\Hjemmekatalog" WshNetwork.RemoveNetworkDrive "F" WshNetwork.MapNetworkDrive "F:", "\\oppgave\Felles" WshNetwork.RemoveNetworkDrive "P" WshNetwork.MapNetworkDrive "P:", "\\oppgave\Programmer" WSCript.Quit Er det noen som er flinke med logon scripts der ute som kan hjelpe meg med dette? Eller eventuelt gi meg rettningslinjer til å lage et nytt, eller endog hjelpe meg med å lage et nytt! Tilleggs info kan være at jeg har 3 grupper med 2, 3 og 3 brukere. Administrasjon (2 brukere) Laerer (3 brukere) Elev (3 brukere) Fikk noen tips i nettverkstråden som sagt, men ingen av de har hjulpet meg videre, så nå satser jeg alt på at en eller annen her kan hjelpe meg. PS; Om det ikke ble klart ovenfor... Jeg vil at en bruker som står oppført i AD skal være istand til å logge seg på domenet og få de 3 delte mappene (Hjemmekatalog, Felles og Programmer) til å komme opp som: Hjemmekatalog : H:\ Programmer : P:\ Felles: F:\ på Min datamaskin altså. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) on error resume next uten noe error sjekking er FYFY ... Hvorfor lager du WScript.Network 2 ganger? Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network") Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network") WSCript.Quit er unødvendig... Fila inneholder jo ikke noe mer, så den vil avsluttes uansett. Hvorfor bruker du WSH til dette? Det kan jo gjøres enkelt med en vanlig .BAT fil. net use x: /DELETE net use x: \\maskin\share Skriv: wscript.echo "Test" øverst i scriptet for å sjekke om det faktisk kjører. Det kan være greit å kjøre: wscript.exe \\server\windows\sysvol\domain\logon.vbs Finnes \\server\windows\sysvol\domain\logon.vbs ? Åpne opp mappen og sjekk om scriptet faktisk ligger der. Ellers burde vel scriptene faktisk ligge i (få noen i nettverk til å verifisere dette): \\PDC\netlogon Å share hele windows mappen på Server er ikke noe lurt. Endret 7. desember 2006 av jorn79 Lenke til kommentar
Thulian Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 pause net use p: \\oppgave\programmer net use f: \\oppgave\felles net use h: \\oppgave\hjemmekatalog TADA! Jaja det lønner seg faktisk og pusle å prøve seg fram...jeg klarte da faktisk og få til et logon script som kjører og lager de bokstavene jeg trenger, og det var sannelig ikke all verdens til scripting som skulle til heller:) Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 pause net use p: /delete net use p: \\oppgave\programmer net use f: /delete net use f: \\oppgave\felles net use h: /delete net use h: \\oppgave\hjemmekatalog [/code] Så slipper du problemer hvis de allerede er mappet opp Lenke til kommentar
Thulian Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Jepp fikk problem med en CD-Rom som stod til F:\ området, men bytta bare bokstav på den permanent via Administrative Verktøy i kontroll panelet, og så var den saken ute av verden. Og når så dokumentasjonen er unnagjort ikveld så er jeg faktisk ferdig med alt dette, og...vel det vil bli ei veldig deilig helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå