Gå til innhold

musikk fra pc, til 2stk forsterkere.

Anbefalte innlegg

Sitter med og to forsterkere, to høytalere og en kraftig sub.

Jeg driver nå begge høytalerene med den ene fortserkeren, jeg henter muskikken fra pc'n. med en jack-phono kabel.

Men det jeg lurer på om det går an og koble to stk phono til.

Inn på den jack-phono kabelen som jeg allerede bruker. Og putte den i den andre forsterkeren for og drive suben.

Dette høres sikkert ganske snodig ut, så legger ved et bilde som skal forklare.

Men det jeg lurer på er: går dette an? vil forsterkerne trekke for mye strøm ifra pc'n, slik at det er fare for at lydkorte mitt går til F**N. eller går dette ganske bra?

takker for alle svar =)

post-101475-1165489160_thumb.jpg

Endret av Pe3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom den første forsterkeren har pre-out kobler du til sub-forsterkeren til pre-out'en på den første forsterkeren. Fordelen da er at du kan la volum-kontrollen på sub-forsterkeren være i fred (slipper å justere volum på begge forsterkeren seperat), og volum-kontrollen vil da heller fungere som en bass-saturerings-kontroll.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke pre-out, vet va det er da :p

ja jeg har en passiv sub, derfor laget jeg bildet, for og vise hvordan jeg hadde tenkt å gjøre dt.

jeg har bare det integrerte lydkoret.

så det vil ikke funke? hva vil skje vis jeg kobler det slikt?

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på elektronikk, men tror spenningen på signalet halveres når det fordeles på et dobbelt sett med innganger, noe som betyr at volumet halveres :hmm:

Jeg er dog ganske sikker på at det er vanlig spenningsmodulasjon vanlige signalkabler benytter.

Men du skal ikke klare å ødelegge lydkortet ved å bruke en Y-splitter på signalkablen for å koble til begge forsterkerne.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...