Gå til innhold

Nytt tastatur med bakgrunnslys!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skulle gjerne hatt et tastatur med bakgrunnslys (på tastene så det er lett å bruke i mørket), men har ingen erfaringer med slike, eneste som er et must er usb- Helst et tastatur med gode og ergonomiske taster:D Prisen bør ikke være så alt for høy, men det viktigste er at man får det man betaler for...

 

Takker for alle svar :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker saitek eclipse II og er veldig fornøyd med det, sett bort ifra 2 ting:

1:Lysene er litt ujevne og svake, Selv med lystyrken på fullt. (De er sterkest på den lilla fargen, der jeg tror en blanding av blå og røde LED's blir brukt for å produsere fargen.)

2:Lystyrke vribryteren er litt dum egentlig, jeg synes heller denne kunne kontrolert volumet på pc'en og hatt lystyrken kontrollert av en vanlig bryter slik som fargen, men det er jo en relativt liten sak

 

Posetive aspekter:

1: Ser veldig bra ut. Jeg synes den ser bedre ut enn Eclipse I, men det er jo bare min mening.

2: Man kan veksle mellom tre farger lys, blå rød og lilla, som er veldig fint.

3:Den er meget behagelig å skrive på, og bråker heller ikke.

Lenke til kommentar

eXtreme-501: Last ned nyeste oppdateringene fra logitech så kommer det mye mer der..

 

Finnes og www.g15mods.com og www.g15forums.com

 

Annbefaler logitech G15 på det varmeste, beste kayboardet noen sinne etter min mening!

 

Eneste jeg mener er litt negativt er at tastene lager "klikke-lyder" men det venner man seg til.

 

 

EDIT: Du får ihvertfall det du betaler for! Koster vel 699 eller 599 men det synes jeg det er vært! :) Kom på en negativ ting til.

 

- Tegnene for æ ø å er ikke på tastaturet, men knappene er seff der! Det mangler og <>, men driver du ikke med koding så er ikke det no problem tror jeg. :thumbup:

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

 

Skulle gjerne hatt et tastatur med bakgrunnslys (på tastene så det er lett å bruke i mørket), men har ingen erfaringer med slike, eneste som er et must er usb- Helst et tastatur med gode og ergonomiske taster:D Prisen bør ikke være så alt for høy, men det viktigste er at man får det man betaler for...

 

Takker for alle svar :cool:

7445411[/snapback]

 

Kjøpte Eclipse I i går og leste at det kunne være trøbbel å bruke noen kombinasjoner av 3 stk. taster samtidig. Fant ut at det er riktig og kan medføre trøbbel i CS eller BF2 når man f.eks. skal beveges seg fremover og sidelengs og f.eks. bytte view. Da må man i noen tilfeller slippe en av bevegelsestastene (W eller A/D).

 

Har hørt at Eclipse II ikke har samme begrensning mht antall taster som kan trykkes ned samtidig. Er det noen som kan bekrefte at dette er riktig?

 

Nixon

Lenke til kommentar
du har alltids de tastaturene fra bZerk på microplex.

en kamerat har et og det lyser bra

(kun blått lys)

7570558[/snapback]

 

IKKE KJØP BZERK! Makan til dritt tastatur skal du lete LENGE etter. Bare no pakk. Seriøst. Jeg har bZerk nå og makan til dritt tastatur har jeg ikke sett og brukt på LENGE!

Lenke til kommentar
du har alltids de tastaturene fra bZerk på microplex.

en kamerat har et og det lyser bra

(kun blått lys)

7570558[/snapback]

 

IKKE KJØP BZERK! Makan til dritt tastatur skal du lete LENGE etter. Bare no pakk. Seriøst. Jeg har bZerk nå og makan til dritt tastatur har jeg ikke sett og brukt på LENGE!

7570926[/snapback]

Du ser det jo bare på navnet på det, helt forferdelig ( über geek taztatur)

Lenke til kommentar

Vel vel insert knappen min er flittig i bruk, men nå bruker jeg også maskinen min til mye annet en spilling. Og shift+insert knappen brukes jo til å lime inn fra clipboardet utenfor windowsprogrammer så hvorfor de fjerner den fra et "media elite" tastature er for meg totalt uforståelig...

 

Nixon: Det har med matrixen som tastene bruker å gjøre

Les http://computer.howstuffworks.com/keyboard2.htm og http://www.dribin.org/dave/keyboard/html/ for litt innsikt.

Alle de normale tastaturene har samme begrensning med antall taster som kan trykkes ned samtidig men layouten på hvilke som kan trykkes likt er forskjellig fra produsent til produsent og tilogmed fra tastatur til tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...