CoconutJoiner Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Har dere noen andre ord som dette? Som kan være et fysisk sted men egentlig betyr noe annet... vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det Endret 7. desember 2006 av shakudu Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kan du forklare hva en skråplanet er? Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Kan du forklare hva en skråplanet er? 7445382[/snapback] Som "Å havne på skråplanet" ... Når ting går litt galt. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Til Helvete er vel noe som omtaler det samme:P Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) "Å være på feil kjøl" funker den? Skrivefeil. Endret 7. desember 2006 av Sindrelol Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Heter det ikke "å være på feil kjøl"? Og hvor er Blokksberg, og hvor er det pepperen gror? Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Heter det ikke "å være på feil kjøl"? Og hvor er Blokksberg, og hvor er det pepperen gror? 7445673[/snapback] Der peppern gror er bra! Den hadde jeg glemt :!: Men Blokksberg, er ikke det et ordntlig sted i Norge? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg lærte av moren min da jeg var liten at Blokksberg var der heksene bodde. Kanskje hun bare har noe i mot Blokksberg, da. "Å, dra til Blokksberg!!" Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har ikke kongefamilien en hytte på blokksberg? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har ikke kongefamilien en hytte på blokksberg? 7445867[/snapback] Det sier jo sitt... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har dere noen andre ord som dette? Som kan være et fysisk sted men egentlig betyr noe annet... vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det 7445364[/snapback] "Ord som dette" er jo ord/uttrykk som i bruk betyr noe annet enn det "opprinnelige", altså metafor, eller overført betydning. Når det gjelder skråplanuttrykk har man jo "på dunken", "på kjøret", "på den brede vei", etc ... Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Heksene og kongefamilen lever sammen på Blokksberg, er ikke det trivelig? Endret 7. desember 2006 av Sindrelol Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har ikke kongefamilien en hytte på blokksberg? 7445867[/snapback] Bloksberg er en øy på Hankø utenfor fredrikstad som kongefamilien har hytte jo... Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 "Ord som dette" er jo ord/uttrykk som i bruk betyr noe annet enn det "opprinnelige", altså metafor, eller overført betydning. Når det gjelder skråplanuttrykk har man jo "på dunken", "på kjøret", "på den brede vei", etc ... 7445904[/snapback] Ah, metafor var ordet jeg lette etter:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå