Gå til innhold

Begrense størrelse på hjemmemappe

S.M.

Anbefalte innlegg

Mener det skal gå an å sette grenser på brukernes hjemmeområde i 2003 server.

Mener jeg har gjort det før, men finner det ikke igjen. Ser for meg en lyskryss lykt i en arkfane.. kansje det var osx.?.. uansett er det noen som vet hvordan.?

Group policy kansje.? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye leting tror jeg at jeg fant det. Ble litt nysj på dette selv!

Planning for User Profile Storage and Management

Unless you manage user profiles correctly, they can become very large and can cause problems for your Terminal Server users. In order to keep the size of your user profiles for Terminal Server under control, use the Limit profile size Group Policy setting or use mandatory profiles. You can find the Limit profile size Group Policy setting under User Configuration\Administrative Templates\System\User Profiles.

The profile path copies all user profiles to drive C of the terminal server by default. Depending on the number of users accessing your terminal server, this could greatly deplete the free space on this disk. Choose a location on a file or print server that has enough space to store the profiles and that is readily available to Terminal Server users, and then create a Windows Server 2003 share that users can access with read/write permissions. Do not store Terminal Server profiles and users’ primary desktop profiles in the same location. You should store profiles in a different location from user home directories. For information, see "Change a user's Terminal Services profile path" in Help and Support Center for Windows Server 2003.

Hentet herfra:

Technet

Lenke til kommentar
Mener det skal gå an å sette grenser på brukernes hjemmeområde i 2003 server.

Mener jeg har gjort det før, men finner det ikke igjen. Ser for meg en lyskryss lykt i en arkfane.. kansje det var osx.?.. uansett er det noen som vet hvordan.?

Group policy kansje.? :hmm:

7445149[/snapback]

Hehe takk så mye, :D

Det var der jeg husker det lyskrysslykta fra :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bruker selv quota på selve disken, fungerer flott. Ser det er quota-valg i AD, men har så langt ikke fått det til å fungerer, noe som er litt teit, iom at lærere stort sett har mer bruk for plass enn elever.

7543887[/snapback]

Har fått quota til å fungere, og det funger helt supert. skal læreren ha ubegrenset, må du legge han inn som medlem av domain admins, eller noe. kan sikkert få det til å et lavere "nivå" også.. ellers på quota ser det ut som om en kan definere flere detaljer.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...