bredonorhall Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Heisan. Skal kjøpe ny pc når Vista blir sluppet for hjemmemarkedet. Er en stund siden jeg byggen min forrige pc og vil gjerne ha tips, kommentarer og konstruktiv kritikk til mitt forslag. Budsjettet er vel allerede sprengt, men om dere oppdager helt klare flaskehalser så kan jeg sikkert hoste opp noen kroner til (mest usikker på PSU'n) Her er min foreløbige handleliste (har endret på et par av de opprinnelige punktene for å få alle komponenter fra en leverandør) Handleliste. Endret 7. desember 2006 av bredonorhall Lenke til kommentar
STengesdal Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Gjør handlelisten synlig for alle Lenke til kommentar
bredonorhall Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Gjør handlelisten synlig for alle 7445202[/snapback] Har allerede huket av for "lesbar for alle". Fungerer ikke dette? Edit: Ok, linken var gal, fikset nå Endret 7. desember 2006 av bredonorhall Lenke til kommentar
bredonorhall Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Ingen som har noen kommentarer? Virker fortsatt ikke linken? Lenke til kommentar
kongkongle Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Syns denne maskinen så bra ut. Men jeg hadde gått for en S-ATA brenner slik som denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327072 . Bli kvitt de PATA kablene er en velsignelse. 680i kortet er vel litt overkill hvis du ikke skal ha SLI, men kansje kjekt å ha muligheten åpen. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Raptor er oppskryt etter min mening Når det gjelder minne, gå heller for C4 brikker, når du først skal spandere så mye penger. Koster ikke mye mer. Corsair TWIN2XP2048-6400 C4 https://prisguiden.no/product.php?productId=46757 Lenke til kommentar
bredonorhall Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Takk for tilbakemeldinger. Minnebrikker og DVD-brenner er byttet ut. Hva med hovedkortet? Jeg vil gjerne ha mulighet for SLI senere. Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Siden det er gamer-pc du skal ha så bør du bytte musen med en Logitech G5 Lenke til kommentar
..... Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Er STOOOOOOR fan av Alienware selv... Har en kamerat som hadde det å fy faen! Har aldri opplevd en slik respons i ett system før! Det var helt sykt! Problemet er at det selges bare i UK, tyskland, frankrike, canada, australia eller USA. Du kan gå inn på Alienware og bygge din egen pc. Bare gromme deler, de har alt det nyeste... Så kjenner du noen i england elle tyskland så kan du bestille til dem så kan de ta den med til deg! Funker fint det Gratis update til Vista o.s.v. Rekner ikke med at dette blir aktuelt, men er verdt å titte innom! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Det er jo en drømme pc rett og slett. Synes selv kabinettet ikke er veldig pent, men det er jo bare en smakssak. Hadde vurdert å droppe raptoren ja og kanskje kjøpt en TT typhoon cpu kjøler istedet, men har ikke stort mer å si. Helt nydelig! Endret 19. desember 2006 av fflex Lenke til kommentar
bredonorhall Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Det er jo en drømme pc rett og slett. Synes selv kabinettet ikke er veldig pent, men det er jo bare en smakssak. Hadde vurdert å droppe raptoren ja og kanskje kjøpt en TT typhoon cpu kjøler istedet, men har ikke stort mer å si. Helt nydelig! 7534032[/snapback] Ok, Raptoren er fortsatt med (under tvil), men kan nok bli kuttet ut av handlelisten for å få ned prisen noe. Flott med kommentarer til kabinett og CPU kjøler. Synes kabinettet så litt kult ut, men funksjonalitet og støynivå er viktigere for meg. Kommer nok ikke til å overklokke, så lavt støynivå er viktiger enn kraftig kjøling. Lenke til kommentar
Vicar Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Er STOOOOOOR fan av Alienware selv... Har en kamerat som hadde det å fy faen! Har aldri opplevd en slik respons i ett system før! Det var helt sykt! Problemet er at det selges bare i UK, tyskland, frankrike, canada, australia eller USA. Du kan gå inn på Alienware og bygge din egen pc. Bare gromme deler, de har alt det nyeste... Så kjenner du noen i england elle tyskland så kan du bestille til dem så kan de ta den med til deg! Funker fint det Gratis update til Vista o.s.v. Rekner ikke med at dette blir aktuelt, men er verdt å titte innom! 7533975[/snapback] Med moms blir jo et Alienware-system med ca. samme specs på noe sånt som... tja, 27-28k. Litt drøyt, spør du meg. Kjenner du noen som kan (ulovlig er vel og?) snike med seg et slikt et fra utlandet til deg blir det fortsatt rundt 25500 kroner. Angående oppsettet ditt tror jeg nok at jeg ville valgt en annen PSU. Ikke for å rakke ned på Hiper, men hadde en PSU fra Hiper som friterte PCen min da jeg ved et uhell kom til å nappe ut strømkontakten mens PCen sto på. Uansett, jeg hadde byttet den ut med en Seasonic S12 600W om jeg var deg, eller evt. en OCZ EvoStream 600W, om du vil ha en modulær PSU. Om du vil være helt sikker på at strømforsyninga di holder i framtida (Altså, 600W BURDE holde, men allikevel...), går du for en Thermaltake Toughpower 850W. Alle de nevnte strømforsyningene er kjent for kvalitetskomponenter. Resten ser jo i og for seg greit og, men som allerede nevnt her ville jeg ha droppa Raptoren. Kjøp heller en harddisk til med 16MB cache, eller bare dropp det og legg mer penger i prosessoren. Eller bare spar pengene! Endret 19. desember 2006 av Vicar Lenke til kommentar
bredonorhall Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 CPU kjøler er byttet ut og raptoren droppet. Skal se nærmere på PSU'n. Igjen takk for tilbakemeldingene Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 https://prisguiden.no/product.php?productId=54571 Mener det er den nyeste versjonen, kanskje greit å gå for den. Den skal visst kjøle veldig bra og ha et kjempelavt støynivå. Kanskje du vil klokke om 1 år? greit å ha en god cpu kjøler da. Med kabinetter kanskje sjekk ut feks Antec p180 (svart) eller Lian Li Lenke til kommentar
warneck Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Tror Raptor mislikes mye fordi den har fått et slags "fjortisstempel" på hardware.no, mange har den og det er skrytefaktor. Jeg ville absolutt aldri droppet en raptor. Å kjøre OS, Apps og games på en slik harddisk øker definitivt ytelsen. Den 320GB'en kan inneholde alt det "andre" Her blir det mest et prisgrunnlag du må gå på. Men tror ikke du vil angre om du kjøper en raptor Om du er ute etter lavt støvnivå ville jeg definitivt gått for et LIAN LI kabinett av sorten med støydemping. Kabinettene deres er av alfa-omega kvalitet, har selv hatt 2 stk, de er ergonomiske og rene Tastaturet og musen ser bra ut, aldri prøvd tastaturet dog. Grei SATA-brenner, men jeg liker simpelten NEC sine. Hiper PSU'en er vel heller av laber kvalitet i.f. personlige erfaringer med denne og tidligere modeller. Ikke særlig hyggelig med varmegang. Ville heller godt for en MIST 600W, simpelten flott PSU som kan holde de 600W'ene den lover, i forhold til mange andre. Følger med 4x12V rails. Om du sier det er en gamingpc, og til den prisen (20k) skjønner jeg faen meg ikke hvorfor du har med Creative I-Trigue 2.0 2200 og ikke noe eksternt lydkort. Med et par gode headphones til 1000kr og et lydkort av grei kvalitet, slik som audigy4 eller audigy x-fi, da blir opplevelsen helt ekstrem. Uten dette blir det som en middels god kopp kaffe. Det kan godt hende du sier at "jada, men det innebygde lydkortet og creative 2.0 holder for meg", da sier jeg at du tar helt feil! Prøv noe annet, og du er frelst! Er relativt lavt støynivå på den CPU-viften du har bestilt. Har en slik selv liggende, den kjøler samtidig veldig bra Er muligens ikke det 8800GTX-kortet jeg ville gått for, men det går mye i smak og behag etter behov. Lenke til kommentar
bredonorhall Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 <snip> 7534298[/snapback] Hehe takk for den, raptoren er tilbaker igjen Har byttet ut PSU'n som foreslått og hengt på et rimelig lydkort (Har brukbare hodetelefoner fra før). Kan jeg be om en link til et anbefalt Lian Li kabinett? Finnes så utrolig mange varienter. Bør helst ikke være "veldig" trangt. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Glemte å si at MIST 600W bråker litt btw, og siden du nevner lavt støynivå spørs det om du burde gå for en annen modell med mindre støy, kommer desverre ikke på noen siden toppmodellene ofte støyer mye. Angående kabinett er vel PCV1100BPLUSII det beste, men har en litt stiv pris på 2.250,-. En billigere utgave er vel PC6070BPLUSII til kun 1500,-. Lenke til kommentar
bredonorhall Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Angående kabinett er vel PCV1100BPLUSII det beste, men har en litt stiv pris på 2.250,-. En billigere utgave er vel PC6070BPLUSII til kun 1500,-. 7534540[/snapback] Flott, takk for hjelpen. Tror jeg får klare meg med den rimeligste utgaven. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Angående kabinett er vel PCV1100BPLUSII det beste, men har en litt stiv pris på 2.250,-. En billigere utgave er vel PC6070BPLUSII til kun 1500,-. 7534540[/snapback] Flott, takk for hjelpen. Tror jeg får klare meg med den rimeligste utgaven. 7534771[/snapback] G15 tastaturet , det du du bør bestille det med svensk layout? Lenke til kommentar
bredonorhall Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 G15 tastaturet , det du du bør bestille det med svensk layout? 7534880[/snapback] Litt usikker på hva du mener her? Så vidt jeg vet finnes ikke dette tastaturet med norsk layout. "Mangel" på ÆØÅ tastene bekymrer meg ikke, man kan kjøre norsk tegnsett uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå