alex2562 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hver gang jeg skal skru på maskinen, eller restarte den, så må jeg nullstille BIOS med jumpern på hoverkortet for at den skal starte. Hvis jeg ikke gjør dette vil skjermen bare være blank og ingenting skjer. Noen som vet hvordan man kan fikse dette, eventuelt hva som gjør at det er slik? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Noen som vet hvordan man kan fikse dette, eventuelt hva som gjør at det er slik? 7444986[/snapback] kan det vare at batteri må byttes ut ?.... bare forslag..... Lenke til kommentar
un1337 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Trur du må bytte batteri eller du kan prøve og lagre dei innstillingane som kjem når du nullstiller biosen. Lenke til kommentar
alex2562 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Går ikke å lagre noen som helst innstillinger ettersom jeg må resette bios uansett når maskinen starter på nytt. Kan prøve å bytte batteri da. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hvis du må resette BIOS hver gang du starter, så kunne du vel like godt bare ha fjernet batteriet permanent, eller hva ? Batteriet sin jobb er å sørge for at BIOS'en IKKE mister dataene som er lagret i den, og siden å nappe ut batteriet er en vanlig måte å resette BIOS på, så kunne du vel teknisk sett ha brukt det som en kjapp "fix". Men det er jo noe annet som er galt da. Jeg ville nok ha tatt en liten runde på nettet og sett om det fantes noen nye BIOS oppgraderinger til BIOS'en din. Kan være du må oppdatere/flash'e den. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå