Leon Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hei! Har et sært og uvanlig problem, ser det ut til. Og jeg finner ingen gode svar ved søk på nettet, kun ledetråder til hva dette handler om. Etter mye om og men tror jeg at jeg må få endret DNS-resolver-konfigurasjonen. Jeg la nylig merke til at følgende hadde endret seg i terminal. I stedet for at det sto: "maskinnavn:~ brukernavn$", slik det bruker å gjøre, står det nå "remove-spruce-cic-net-from-your-in-addr-arpa:~ brukernavn$". Jeg har etter diverse søk funnet ut at mange som skriver i diverse gjestebøker på nettet har dette som maskinnavn, og ved hjelp av Wikipedia fant jeg ut at in-addr.arpa brukes i sammenheng med reverse DNS-lookup. Hva jeg skal få ut i fra dette er jeg usikker på. Ved å gå inn på spruce.cic.net finner jeg beskjeden: "You should remove 198.87.18.10 from your dns resolver configuration, it is no longer a recursive resolver that will return accurate results." som i bunn og grunn gir en ganske konkret beskrivelse på hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg lurer på er hvordan jeg gjør dette? Input, tips og svar mottas med takk. På forhånd takk for svar! Edit: Jeg fant en side som forklarer hvordan dns resolver konfigurasjonen kan endres. Prøvde dette ut men med lite hell. Fila inneholdt ingenting som leder (direkte i alle fall) til denne ip-addressen, eller dette domenenavnet. Har også flushet dns cache og startet om ørten ganger — uten effekt. Endret 7. desember 2006 av Leon Johannessen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå