int20h Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Etter mange forsinkelser er Sony endelig klar til å levere den frittstående Blu-ray-spilleren BDP-S1. Les mer Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Grufull høy pris, lurer på hvor mye den faller i løpet av to år. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Er heller mer interessert i Blue-Ray eller HD-DVD til PC'en så jeg kan begynne å ta backup av DV-filmene mine uten å måtte komprimere eller dele dem opp Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 den var smekkelekker! knall! Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Skal bli interessant å se hvordan de markedsfører denne, og hvordan de forklarer at den er bedre enn Blu-ray-spilleren i PS3 (noe den utvilsomt er, men hvordan klarer de å få frem det budskapet uten at folk oppfatter PS3 som en 'dårlig' spiller kan jo være moro å se). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Sony har avskrevet seg som selger av noe som helst for meg lenge før jeg så prisen. Prisen er også helt vanvittig. Jeg kan ikke se for meg at dette blir noe hvermansen kjøper før om et par år og da vet vi jo ikke om HD-DVD blir bedre, billigere og mer tilgjengelig. Formatkrigen er på ingen måte avgjort ennå. Er heller mer interessert i Blue-Ray eller HD-DVD til PC'en så jeg kan begynne å ta backup av DV-filmene mine uten å måtte komprimere eller dele dem opp 7444887[/snapback] Tips: Ekstern harddisk Billigere, raskere, enklere og bedre! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Per idag, holder jeg meg til HD DVD. Men hvis vi inntil 2008 har hatt begge spillerne på markedet, og vi ser hvem som er bedre. Ser jeg ikke bort ifra, at jeg endrer mitt syn. HD DVD addonen til X360 er nok en avgjørende faktor. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Venter nok en stund med å kjøpe noe som helst her Prisen og formatkrigen har skylda. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hmmm, synes brennerne til PC var ganske billig jeg da, starter på 5000 kr. Trodde de skulle koste mer. Men, så er jo ikke platene så veldig billig heller tenker jeg Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Når platene koster 5 kr og brennere koster en 500-lapp så skal jeg vurdere å bruke det : ) Lenke til kommentar
saivert Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Blu-Ray og HD-DVD kommer ALDRI til å bli noe backupløsning. Til det er harddisker altfor billig (blunker ikke en gang når jeg bestiller meg ny disk på nett nå) og altfor enkle å bruke og med bedre grensesnitt (USB/Firewire/eSATA). Blu-Ray og HD-DVD kommer KUN til å bli benyttet for massedistribusjon av filmer i HD kvalitet og en del programvare og spill. Sikkert en del som vil brenne filmer de laster ned på Blu-Ray og HD-DVD, men foreløpig er det for kostbart. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Blu-Ray og HD-DVD kommer KUN til å bli benyttet for massedistribusjon av filmer i HD kvalitet og en del programvare og spill.7445198[/snapback] Det kan hende, men jeg tror ikke produsentene vil slutte å levere de samme filmene, programmene og spillene på DVD med det første. Til det er det alt for få som har blueray og HD-DVD ennå. Den eneste er hvis man vil ha filmer i HD-kvalitet. Da er man nok pent nødt til å velge enten Blueray eller HD-DVD. (Hvis man ikke piratkopierer og spiller av fra harddisken) Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Synes det er drøyt å ha en DVD-r ISO liggende på harddisken nå. Hva blir det med Blueray da? 50 GB de største platene tar? Blir vell 25 GB platene som blir brukt mest regner jeg med, men uansett. Vi trenger TB disker i fleng! Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Synes det er drøyt å ha en DVD-r ISO liggende på harddisken nå. Hva blir det med Blueray da? 50 GB de største platene tar? Blir vell 25 GB platene som blir brukt mest regner jeg med, men uansett. Vi trenger TB disker i fleng! 7445324[/snapback] En TV-episode i 720p i tilnærmet perfekt kvalitet tar 1,1 gb. Så med riktig codec kan en film på 2 timer bli komprimert ned til litt over 3 gb (!) Endret 7. desember 2006 av the_zombie Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Synes det er drøyt å ha en DVD-r ISO liggende på harddisken nå. Hva blir det med Blueray da? 50 GB de største platene tar? Blir vell 25 GB platene som blir brukt mest regner jeg med, men uansett. Vi trenger TB disker i fleng! 7445324[/snapback] En TV-episode i 720p i tilnærmet perfekt kvalitet tar 1,1 gb. Så med riktig codec kan en film på 2 timer bli komprimert ned til litt over 3 gb (!) 7445824[/snapback] Jeg tror ikke det finnes tilgjengelig codecer som er vesentlig bedre enn h264 og VC1 som brukes på BR og HD-DVD. Hvis disse diskene utnytter alle 30/50GB vil man altså enten måtte ofre lyd/bilde-kvalitet eller ekstramateriale for å klemme det ned på 3GB. -k Lenke til kommentar
toretors Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Nå vil da alt HD-innhold på både bluray og HD-DVD være i 1080p, deretter bli skalert ned av spilleren for å passe ditt 720p/1080i fjernsyn. En 2-timers film komprimert til 3GB vil selv med h264 se ganske stusselig ut så lenge man ser filmen på et bra fjernsyn/projektor. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) 43 minutters 720p (1280x720) TV-episoder på nettet encodet i x264 og 384 kbps AC3 5.1 lyd tar 1,1 gb eks på kvalitet: http://bildr.no/image/24079.jpeg Sier ikke at det er det de bruker på bd/hddvd disker, men vi kan jo håpe på noe slikt som DVD-shrink for bd/hdvd som gjør størrelsen mye mindre med et minimalt kvalitetstap. Virker uansett utrolig overkill å bruke alle 30/50 gbytene edit: skulle ikke være i tag Endret 7. desember 2006 av the_zombie Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Synes det er drøyt å ha en DVD-r ISO liggende på harddisken nå. Hva blir det med Blueray da? 50 GB de største platene tar? Blir vell 25 GB platene som blir brukt mest regner jeg med, men uansett. Vi trenger TB disker i fleng! 7445324[/snapback] Det er vel ikke noe problem. Bare for prisen av en blueray-brenner får man jo kjøpt et par TB med harddiskplass. Det er nok til å lagre rundt 120 HD-filmer (som trolig blir rundt 15-20 GB hver). Og det er før man har kjøpt en eneste svindyr bluerayplate å brenne filmene ut på, cover, mapper å ha de i eller bokhylle å samle pappene/covrene i. the_zombie: Bildet du linket har dårligere kvalitet enn HD-filmen. Du har nemlig transkodet (konvertert med kvalitetstap) fra formatet på filmen til JPEG. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Universal Studios støtter ikke Blu-Ray. De støtter bare HD DVD. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 the_zombie: Bildet du linket har dårligere kvalitet enn HD-filmen. Du har nemlig transkodet (konvertert med kvalitetstap) fra formatet på filmen til JPEG. 7446507[/snapback] Det må være utrolig minimalt, da den ble lagret med maksimum kvalitet (12) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå