ventrec Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 I vårt hjem bruker benytter vi oss per dags dato av et SMC WBR14T-G aksesspunkt. Denne fungerer ganske bra og har en del avanserte funksjoner. Vi har for øyeblikket to datamaskiner koblet opp mot denne, en med kabel rett inn i aksesspunktet og en (min pc) via trådløs. Jeg sliter med at forbindelsen mot aksesspunktet av og til kan bli veldig dårlig helt tilfeldig. Det som ofte hjelper på da er å logge inn på aksesspunktet og bytte wireless channel. Dette er noe som erger meg en god del og jeg har veldig lyst til å få orden på dette problemet. Er det noen som har vært borti samme problem? Jeg har bra signalstyrke mot datamaksinen min og alt fungerer når det fungerer! Jeg spiller en del samt bruker bittorrent, til lovlig bruk selvfølgelig. Hvis noen har forslag til løsninger så er jeg veldig takknemlig. Wireless mode er forresten satt til : 11 b/g mixed mode. Kan det hjelpe hvis jeg setter den fast til 11 b eller g? Eventuelt Super G-Dynamic Turbo / Super G-Static Turbo? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Wireless mode er forresten satt til : 11 b/g mixed mode. Kan det hjelpe hvis jeg setter den fast til 11 b eller g? Eventuelt Super G-Dynamic Turbo / Super G-Static Turbo? 7444274[/snapback] prøv å endre channel først og se hva som skjer. det med at du forandrer mixed mode har ikke noe for seg. men selvfølgelig hvis du har nettverkskort som er IEEE 802.11g så trenger du ikke ha mixed mode IEEE 802.11b/IEEE 802.11g når det er snakk om Super G-Dynamic Turbo / Super G-Static Turbo, så hvis jeg ikke tar feil (hadde Dynalink med disse opsjoner) er det sånt: Super G-Static Turbo gir bedre performance, du burde også ha opsjon som heter CTS (Clear-To-Send) og den burde vare på eller AUTO. Super G-Dynamic Turbo, gir deg full styrke/overføring når AP trenger dette. som selv navnet sier "Dynamic". så hvis du leser VG får du ikke utbytte av dette ettersom du belaster ikke nok AP. det er liten mulighet at jeg tar feil angående Super G-Dynamic Turbo / Super G-Static Turbo men tror det var noe sånt..... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Gå inn på egenskaper i enhetsbehandling for det trådløse nettverkskortet ditt. Sjekk der at den sender med full styrke, og at det ikke er noen form for strømsparing som slår inn om overføringen minker. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Super G-Dynamic Turbo / Super G-Static Turbo er ingen hvis å ha på, hvis ikke ditt trådløs kortet støtter det sammen med SMC, 801.g er standard for 54 mbit, mens 801.b står for 11 mbit, sjekk hva ditt trådløse kort støtter b eller g? kanskje lurt å bytte ut, hvis det 801.b kort? Endret 7. desember 2006 av killerboy85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå