Gå til innhold

Trenger en logo til mitt produksjonsselskap, film.

Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk.

Heder og ære venter vinneren i denne konkurransen! Og premie!

Jeg har gitt ut endel filmer med mitt produksjonsselskap "Sigssoft Productions" som nå har blitt endret til "Sigssoft Film". Filmer jeg har gitt ut er blant annet Star Wars Chronicles: Sith and Jedi og Trymskvida. Den filmen jeg har i produksjon nå er Star Wars Chronicles: Sith and Jedi Part II, som er en direkte oppfølger til den første Star Wars filmen.

Problemet mitt er at jeg ikke har en logo, og til nå har jeg bare brukt tekst fra videoredigeringsprogrammer til å understreke selskapet. Dette håper jeg kan endres ved at en ildsjel lager noe virkelig stilistisk og kreativt, som symboliserer min udødelige lidenskap for filmmediet.

Den som lager logoen, og vinner, vil få en hedersplass i "credits" til den nye Star Wars produksjonen, og en DVD av den kommende filmen, hvis ønskelig.

Kriterier:

- Logoen skal brukes før filmen begynner, og bør dermed være passende i denne sammenhengen.

- Navnet skal skrives "Sigssoft Film".

- Logoen må være tøft lagd, noe som sperrer litt opp øynene, men ikke for vulgært. Jeg gir dere sjansen til å bruke egen kreativitet og tankegang, men hold dere innenfor formålet. Stilistisk er et nøkkelord, vil jeg si.

- Bakgrunnen bør kanskje helst være svart, men ved en nytenkende løsning kan unntak bli gitt.

La konkurransen starte! :)

LES SIDE 3 FOR FORELØPIGE STANDINGS

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslag, axzter. Dog vil jeg si den logoen ble litt for "jalla" for et seriøst foretak innen film som jeg bedriver. Kanskje den hadde passet bedre hvis jeg hadde drevet med bilstyling? ;)

Uansett, takk for ditt bidrag :)

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Hallo, er det en LOGO han er ute etter eller et banner? En logo!

Det trenger ikke nødvendigvis å stå hva firmaet heter på logoen. Ja, det KAN stå det. Det kan også stå foreksempel SF bare. Eller ingenting. Poenget med en logo er at når folk ser den skal de tenke "å, der er logoen til sigssoft film". Det mange av dere har lagd nå er en banner med navnet på firmaet med en eller annen effekt. Og det bør vel kanskje ikke være så altfor mye skyggeeffekter ol. på en logo? Den bør være lett å ha på trykk f.eks. Og lett å skifte bakgrunn osv. Ikke fade ut teksten i bakgrunnen f.eks.

De er ikke dårlige de som er lagd altså, prøvde bare å hjelpe til litt. Det er forskjell på en logo og et banner. Se på logoen til norsk tipping. Så enkel, men fy søren så bra. Og skrifta på Rema 1000 logoen, alle kjenner vel igjen den?

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Hallo, er det en LOGO han er ute etter eller et banner? En logo!

Det trenger ikke nødvendigvis å stå hva firmaet heter på logoen. Ja, det KAN stå det. Det kan også stå foreksempel SF bare. Eller ingenting. Poenget med en logo er at når folk ser den skal de tenke "å, der er logoen til sigssoft film". Det mange av dere har lagd nå er en banner med navnet på firmaet med en eller annen effekt. Og det bør vel kanskje ikke være så altfor mye skyggeeffekter ol. på en logo? Den bør være lett å ha på trykk f.eks. Og lett å skifte bakgrunn osv. Ikke fade ut teksten i bakgrunnen f.eks.

De er ikke dårlige de som er lagd altså, prøvde bare å hjelpe til litt. Det er forskjell på en logo og et banner. Se på logoen til norsk tipping. Så enkel, men fy søren så bra. Og skrifta på Rema 1000 logoen, alle kjenner vel igjen den?

7458501[/snapback]

- Navnet skal skrives "Sigssoft Film".

Tror han vil ha Sigssoft Film med i logoen :)

Lenke til kommentar

Ja, det skjønner jeg godt når det skal være i begynnelsen av filmene hans osv. Men det er ofte lurt å lage et lite kjennetegn liksom, for eksempel en logo til venstre for teksten eller noe. Men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var at det er lurt å lage noe LITT enklere. En masse tynne streker til øst og vest gjør det vanskeligere å klippe ut selve logoen fra bakgrunnen osv. Regner med dere lagrer prosjektfila deres når dere har lagd logo, men likevel. Også ville jeg samlet logoen litt. Skal du foreksempel ha logoen på et klistremerke er det litt teit om klistremerket blir 20x20 cm pga. noen svæææære skygger eller laaaange streker, så blir det masse hvitt tomrom rundt. Men mye fine forslag her. Er helt sikker på at dere kommer frem til noe Mr. SS kan bruke.

Lenke til kommentar

For vell lage en liten logo jeg å da:P hehe,, kjeda meg så javli:P

sigssoftfilms.jpg

Sånn;) mitt forslag :dribble:

Funker vell på alle bakgrunner hvis man har transparent bakrunn..?

untatt svart da, blir ikke syggene så klare akuratt:P

Endret av 19-Sondre-89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...