Gå til innhold

Quarten 2007 - diskusjonstråd

Gaston

Anbefalte innlegg

En kasse øl koster ca dobbelt så mye som på roskilde. Så vidt jeg vet er ikke flasker lov på campen. Vet heller ikke om de selger pils der oppe. Regner ikke med det.

8034782[/snapback]

Dobbel pris og du får ikke nyte øl i campen...Dårlig opplegg...ødelegger hele festivalen for min del...mye av morroa er jo det å sitte i campen og bli skitings...

8035097[/snapback]

Herregud så teit. En ting er festivalområdet men er det ikke lov til å drekke øl fra flaske på campområdet? Er det rart at folk drar til Roskilde!?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kasse øl koster ca dobbelt så mye som på roskilde. Så vidt jeg vet er ikke flasker lov på campen. Vet heller ikke om de selger pils der oppe. Regner ikke med det.

8034782[/snapback]

Dobbel pris og du får ikke nyte øl i campen...Dårlig opplegg...ødelegger hele festivalen for min del...mye av morroa er jo det å sitte i campen og bli skitings...

8035097[/snapback]

Herregud så teit. En ting er festivalområdet men er det ikke lov til å drekke øl fra flaske på campområdet? Er det rart at folk drar til Roskilde!?

8035144[/snapback]

Stemmer sånn halvveis det dere sier. Alt av bokser, papp og plast er lov. Glass er ikke lov rett og slett for å forhindre knust glass, som er kjipe saker å få i føtter, hender, knær, telt etc. Alkoholavgiftene i Norge er det staten som setter, forresten :)

Lenke til kommentar

PETER BJORN AND JOHN TIL QUART

6709_h3e015479b06182d97230_300x300.jpg

Husker dere plystresangen som svirret på radio i sommer? De som stod bak den var tre smørblide svensker, som alle sammen skriver låter og synger i bandet de har oppkalt etter seg selv. Peter Moréns, Björn Yttlings og John Erikssons svenske popmagi har fått stempelet som indiefavoritt over hele verden. Også er jo vibben bare som skapt for sørlandssommeren, da!

Peter, Björn And John spiller i Bendiksbukta under Quart 2007. Hvilken dag de spiller er ikke bestemt ennå.

Les mer om dem på quart.no

Lenke til kommentar

6716_h0007b090adbe2d9ddbaf_300x300.jpg

SCISSOR SISTERS KOMMER!

Og ikke bare dét – de spiller også på tirsdag 3. juli! Aldri har du kunnet oppleve to så store band på samme dag på Quart. Med både Beastie Boys og Scissor Sisters som headlinere på Idrettsplassen samme dag blir åpningsdagen på Quart 2007 rett og slett et eneste langt party!

Forrige gang Scissor Sisters var på Quart spilte de på lille, søte Odden-scenen og på full vei mot stjernene på glamdisco-himmelen. De kom seg dit, og de har holdt seg der. Eneste grunnen til at du ikke har hørt låta “Don’t feel like dancing” må være om du ikke har hatt hverken hørsel eller høreapparat siste året. Det var nemlig låta som løsnet det alltid så fryktede oppfølgeralbumet, og som hamret seg rett inn på førsteplassen på musikklistene i England i 4 uker da den kom ut ifjor. Australia og Euro Hot 100 fulgte kort etter, og vi har alle danset og nynnet siden.

Les mer om Scissor Sisters på quart.no

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
På quarts nettside står det dette i bunnen av artikkelen om Mew:

NB! Dette er ENESTE gigen til Mew i Norge i år – kanskje til og med i Skandinavia

http://quart.no/-/page/show/171_mew?pivot=...page_navigation

8993923[/snapback]

Jeg vet det - men selv Mew er ikke sikker paa om det blir noen flere konserter i Skandinavia. Man kan haape. De begynner jo ogsaa saa smaatt aa slaa ann i USA, saa det blir mange konserter der. De skal dog spille i Koeben den 17. August.

Lenke til kommentar

Ja det er det, men det koster 250 tror jeg.

I og med at campinglivet på Quarten i år er dårlig anbefaler jeg at du tar deg inn på et hotell der det er tørt og greit. De har jo noen greier ved jernbanestasjonen til 250 natta eller noe. Billig med andre ord.

Lenke til kommentar
Ja det er det, men det koster 250 tror jeg.

I og med at campinglivet på Quarten i år er dårlig anbefaler jeg at du tar deg inn på et hotell der det er tørt og greit. De har jo noen greier ved jernbanestasjonen til 250 natta eller noe. Billig med andre ord.

8998384[/snapback]

Blei virkelig sjokka at det var så få som 400stk på camp'en. Høres veldig attraktivt ut å ligge på det hotellet du nevnte, men regner kanskje med at alle romma er tatt. Hvordan er parkeringsmulighetene på Quarten? Går det ann å parkere på sjølve øya?

Lenke til kommentar

Hæ? Er det særiøst ikke flere enn 400 mennesker på Quart campen? Litt av stilen med festival er jo å dumpe ned i teltet klokka halv åtte om morgen, etter en hard runde på fylla. Blir litt feil å stikke på hotell i ny oppreid seng.

MVH meg som var på Hovefestivalen.... :)

Lenke til kommentar
Hæ? Er det særiøst ikke flere enn 400 mennesker på Quart campen? Litt av stilen med festival er jo å dumpe ned i teltet klokka halv åtte om morgen, etter en hard runde på fylla. Blir litt feil å stikke på hotell i ny oppreid seng.

MVH meg som var på Hovefestivalen.... :)

9001456[/snapback]

Det er helt sant. Quarten er regnet som en byfestival. Hove og Roskilde f.eks er camp-festivaler. Var der i går for å se The Who men blir meget sannsynlig siste gang jeg er der. Dro kl.15.00 i går fra Drammen og var på festivalområdet kl.21.00. I pissregn sto vi og så en halvtime på Motorpsycho som rocka bra. Så en time foran scenen og venta på Who. Gamlegutta skuffa virkelig ikke, ei Paladino og Starkey. Så bar det heimatt etter litt klesskift og var hjemme 05.15. Underkant av 10 timer i bil og rundt 2 1/2 time på festival. Er vel sånn det skal være :p

"Tiiiiinejsch veeeeeeejstlænd, itts åvnlii tiiiiiiiienjsch vejstland!"

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
På quarts nettside står det dette i bunnen av artikkelen om Mew:

NB! Dette er ENESTE gigen til Mew i Norge i år – kanskje til og med i Skandinavia

http://quart.no/-/page/show/171_mew?pivot=...page_navigation

8993923[/snapback]

Jeg vet det - men selv Mew er ikke sikker paa om det blir noen flere konserter i Skandinavia. Man kan haape. De begynner jo ogsaa saa smaatt aa slaa ann i USA, saa det blir mange konserter der. De skal dog spille i Koeben den 17. August.

8993995[/snapback]

MEW på Quart: Terningkast 5: Det var nærmest høytidsstemning blant Mew -fansen, da den sarte stemmen til Jonas Bjerre fylte Bendiksbukta.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen til at Quarten gjorde det ekstremt dårlig:

1. Dårlig program (for den gjennomsnittlige nordmannen)

2. Dårlig vær

3. Toffen stakk (dermed mistet Quarten en haug av viktige kontakter)

SUM: Alle disse slått sammen gjør Quarten til en slags fiasko.

Det som lå i grunn til at det kunne vært bra:

1. Et av de største bandene i vår musikk historie The Who

2. Verdens største nålevende rap-artist 50 Cent

3. Scissor Sisters

4. Ordentlig fint sommer vær

5. Nytt lederskap - nytt blod (men kanskje ikke nødvendig?)

Endret av Gaston
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...