lunix Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Jeg får det bare ikke til..og det irriterer meg grenseløst. Har satt op ruteren min til å forwarde port 19-22 TCP trafikk til min lokale ip adresse. Har også konfigurert Dyndns og lagt det inn i ruteren. I filezilla har jeg satt den til å lytte på port 21. Passive mode skal lytte på port 19-22. Uansett så får jeg ikke kontakt med serveren fra f.eks www.net2ftp.com. Har deaktivert brannmuren på pcen. Den er koblet til ruteren trådløst. Serveren kjører XP og er på fiber linje fra LOS. kunne trengt litt input her. Endret 7. desember 2006 av lunix Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Høres rett ut det du gjør. Dobbelsjekk at DynDNS fungerer eller bruk ftp://ekstern.ip i nettleser. Får du kontakt med filezilla med lokal ip? Lenke til kommentar
lunix Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 lokal ip funker fint. Nesten garantert at problemet ligger hos ruteren tror jeg, eller konfigurasjonen. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 høres rart ut, fileZilla fungerer som gull her. Om dette ikke går, test å bruk Viritual DMZ om den har en slik funksjon Lenke til kommentar
lunix Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Endelig fik jeg det til. endret innstillingene til port 20 istedet og da gikk det plutselig som smurt Tror jeg lar det være som det er nå en stund før jeg begynner å herje noe mer med det:) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 aha, kan hende den leser forskjell på 19-22 og 19:22. På min asus ruter må jeg bruke kolon i mellom dersom det er en range. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå