Gå til innhold

Ny spillpc, budsjett på rundt 10-12k

Anbefalte innlegg

Endelig min tur til å få ny PC =) . Jeg har et budsjett jeg prøver å følge, noe som er litt skummelt vanskelig. Jeg har en del utstyr, men det kommer straks.

Krav til PCen:

-Stabil

-Framtidsrettet

-Greie overklokkingsegenskaper

-Velfungerende med Linux (les, ikke Ati skjermkort)

Hva den skal brukes til:

-Spilling

-Surfing og filmtitting

Hva jeg har av utstyr fra før:

-Skjerm

-Tastatur

-Lydkort

-Høytalere

-Dvd/cd-brenner x2

Okey, og så hvilke deler jeg har sett for meg:

Hovedkort:

Asus Mainboard S-775 iP965 ATX

CPU:

Intel CPU Core 2 Duo E6600 2.40GHz S-775 1066MHz 4MB "Conroe" Boxed

PSU:

Thermaltake PSU TR2 550W With PFC ATX 12V 2.0 Version Retail, W0101RE

RAM:

Geil 1GB (2x512MB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12

Harddisk:

WD Harddisk 320.0GB 7200RPM SATA 300MB / S 3.5" 16MB Caviar SE

Skjermkort:

MSI MSI GF 7900 GTO PCI-E 512MB GDDR3 2X DVI (NX7900GTO-T2D512E)

Kabinett:

Thermaltake Midi Tower Sopranos Black Transparent X Type SidePanel Window WO / Power, VB1000BWS

Sum:10300 pluss frakt.

Alt kjøpes på Psdata.no, rett og slett fordi jeg innmari fornøyd med servicen de har gitt meg tidligere, og jeg har ett langt kundeforhold med de. Men skjermkortet har ikke PSdata, så det kjøpes (etter planen) på stretto. Invendinger eller noe? Jeg er egentlig fornøyd med valgene, og synes det virker som om de gir god ytelse/pris, etter hva jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fint ut det der :)

Hvilket hovedkort er det snakk om? Asus P5B?

Om du klarer og klemme litt hardt på lommeboka di kan du kanskje spandere på deg 2GB RAM også, det er en god fordel i spill, kommer jo litt ann på hva du som regel spiller og hva du driver med på PCen ;)

Har hørt noen rykter om at Thermaltake PSUer lager litt lyd, jeg vet ikke om det er sant eller gjelder alle men bare sier det sånn for sikkerhets skyld :yes:

Lenke til kommentar

MSI MSI GF 7900 GTO PCI-E 512MB GDDR3 2X DVI (NX7900GTO-T2D512E)

Det får du neppe tak i nytt lenger, eneste butikken som har hatt det inne de siste 3-4 ukene er Netshop. Etter at det siste de hadde på lager ble solgt, så fjernet de det fra fra listene sine. Samme har PS-Data og Komplett gjort.

Kan ikke huske å ha sett at noen av de butikkene som fortsatt har det listet, har hatt det inne engang.

Hvis du skal ha nytt nVidia kort i samme prisklasse, må du gå for et 7950GT.

Lenke til kommentar

Deng, der har du rett =/

Jau, så først på 17950GT, men da fikk jeg kjeft, men da blir det 7950GT på meg da. Har egentlig også litt lyst på en 10000RPM disk for booting, men tenker vi tar det litt mer etterhvert. Jeg er forsåvidt litt usikker på PSU, og hvor mye strøm greia kommer til å kreve, men jeg regner med at 550 skulle klare å drive greie, uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...