Rottenspacehead Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hei=) Har gått 3 år på allmenn, men strøyk 3 året i alle fag pågrunn av at jeg nesten ikke var der.. driver å tar opp fagene nå på privatskole for å få studiekompentansa.. Er nå blitt 20 år og har sløst bort masse tid på latskap og har hatt null motivasjon, så er på tide å få den stygge ræva mi opp av stolen å få meg et liv!. En dag fikk jeg plutselig en glødende lyspære over hodet mitt=), jeg vil bli kokk! elsker mat og er det noe jeg kan se for meg å gjøre hele dagen lang, er det å lage mat!=) Er det noen av dere som kan fortelle litt om kokkeyrket generelt, hvilken muligheter man har? ser fks at folk skriver andre steder at man kan komme seg på oljeplattformer, cruiseskip og masse masse mer.. må jo bare være dritgøy=) Må man være i "verdens klasse" for å komme på steder enn resturanter osv? fortell litt.... Og hva med utdanningen? Må jeg ta kokkelinja på videregående? eller er det andre steder jeg kan starte? Hvor lang er utdannelsen? Fortell! =) EDIT: Glemte en ting... hva er lønna? ikke at jeg bryr meg så voldsomt om det, men hva er sånn ca gjennomsnitts lønn? fortell litt om lønn på forskjellige plasser man kan jobbe, hvis du vet noe om det. Endret 6. desember 2006 av RockyIII Lenke til kommentar
n3xuZ- Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 http://jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?-KeyV....Action=-Search http://jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?-KeyV....Action=-Search http://jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?-KeyV....Action=-Search Lykke til! Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Veldig god link=) Ble mye klokere=) Hvis det er noen som har erfaring som kokk/stuert osv, så gjerne skriv litt om dine erfaringer så langt om hvordan du trives og hvordan dine rutiner er på din arbeidsplass o.l=) Takk igjen for linken=) Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Vel, etter det jeg har lest på nettet, noe jeg fant veldig overraskende, var at kokker tjente mindre enn kantineservitriser ;s Så er det vits å utdanne seg som kokk? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Det er jo mye lettere å få jobb hvis man har utdannelsen.. fks så trenger du ikke ha utdannelse for å være stuert etc.. Men trur mannskapet på en båt fks foretrekker en utdanna kokk istedenfor en uten utdannelse.. Også kommer det helt an på.. Hvis du jobber på en fiskebåt, så får du så og så mye av Lott`en også.. gjennonsnittelig kokk tjener 307 000.. Kjenner en som tjente nærmere 800 000kr forrige år.. 19år og var ute med båten i tilsammen 10 måneder ca. Så hvis han hadde vært ute ca 5 måneder(under halve året) hdde det blitt ca 400 000... så er ganske variert, ettersom hva du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå