Gå til innhold

Drive egen nettbutikk.

Anbefalte innlegg

fant ikke på en bedre emne tittel vet heller ikke om dette einer seg her. mange syns sikkert det er et idiotisk spørsmål å, men får prøve :)

har egentlig lurt litt på dette en god stund nå :) hvis jeg skal starte min egen nettbutikk må jeg da ha godkjenning fra myndighetene osv? eller er det bare å starte? å hvis vi da sier jeg fikk til å starte min egen nettbutikk hvordan får jeg da til at dem kan betale via mobil osv?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har egentlig lurt litt på dette en god stund nå :) hvis jeg skal starte min egen nettbutikk må jeg da ha godkjenning fra myndighetene osv? eller er det bare å starte? å hvis vi da sier jeg fikk til å starte min egen nettbutikk hvordan får jeg da til at dem kan betale via mobil osv?

7443886[/snapback]

du kan starte butikk når som helst og trenger ikke å melde dette til noen. selvfølgelig må du følge norsk lov hvis du skal selge i norge.....

når det gjeleder betaling over nett (kredittkort, mobil o.l.) må du ta kontakt med firmaer som tilbyr denne tjenesten.....

Lenke til kommentar

Du kan IKKE bare starte butikk sånn uten videre...

Først og fremst må du ha deg et foretak. Enkeltmannsforetak holder i lange baner og er gratis å registrere. Du må også sette deg inn i alle lover og regler omkring salg, angrerett, garanti, reklamasjon, osv.

Deretter er det bare å fyre i gang - skaff deg et .no-domene og legg inn nettbutikken.

Mobil-betaling kan du skaffe via en tredjepart som ordner alt det praktiske og tar en liten slump av pengene som betales via mobil. Dette innebærer også at du har et system som "samarbeider" med nettbutikk-løsningen du bruker. Hvis du bruker et velkjent ecommerce-system burde ikke det by på de største problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...