Gå til innhold

Videoredigering på bærbar PC

usikker

Anbefalte innlegg

Ja, nå må jeg investere i ny PC. Jeg driver litt med videoredigering og har alltid trodd at en stor, kraftig, stasjonær PC er tingen til slikt arbeid. I det siste er jeg imidlertid begynt å tenke på om en bærbar kan gjøre samme jobben. Jeg har jo tross alt redigert video på en 4-5 år gammel stasjonær PC, men utviklingen har vel gått litt fremover siden jeg kjøpte den.... Jeg ser jo store fordeler med å ha en bærbar som man kan ta med seg fremfor en stasjonær.

Er det noen som har erfaring med videoredigering på bærbar PC og som vil dele sine erfaringer med meg?

Jeg ønsker også evt. anbefaliger på aktuelle maskiner.

Mitt budsjett er 10-12k.

Utover videoredigering vil ikke maskinen brukes til annet enn surfing og andre lette oppgaver. Et og annet spillet kan det bli, men da bare enkle spill.

Usikker.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utover videoredigering vil ikke maskinen brukes til annet enn surfing og andre lette oppgaver. Et og annet spillet kan det bli, men da bare enkle spill.

7443748[/snapback]

bruker selv:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326712&view=detailed

det er helt OK å bruke laptop til video redigering og andre ting..... har laget egen hardware profile når jeg redigerer video på ovennevnte. da kobler jeg alt ut med hardware som ikke trenges mens jeg jobber. da er jeg sikkert at jeg ikke får noen hakkete bilder o.l. når jeg jobber med og render video. det jeg også anbefaler at hvis du jobber med mange projekter, kjøp noen eksterne harddisker. jeg har også kjøpt docking station til min.

du trenger ikke kjøpe den laptop(en) jeg har, det er flere på markedet som klarer jobben. det er litt vanskelig å anbefale andre laptop(er) på markedet, men hvis du skal ha HP så kan jeg anbefale den jeg har. klarer de fleste oppgavene: video, spill, film +++

Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV

Maks minne, en så rask harddisk som mulig og en grei prosessor!

Husk å få firewire på PC'en.....

En stor skjerm er jo ALDRI å fornekte når man skal drive med enten fotoredigering eller filmredigering! Utrolig greit å få plass til en del inne på bildet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...