Brian Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) hei må bytte ut chipsetkjøleren min nå siden den bråker som et uvær, samt hk tempen har steget en del grader i det siste. har sett litt på disse to kjølerene: HER og HER. hvilken av de er best? Eller er det noen andre kjølere som er bedre? hvordan er det med montering og slikt, ser at folk er misfornøyde med limet på de viftene jeg linket til. Endret 6. desember 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 kjøp deg en passiv kjøler istedet. hvis du har plass til det da Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 jeg tror det er samme kjøler bare 2 forskjellige merker. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 kjøp deg en passiv kjøler istedet. hvis du har plass til det da 7445581[/snapback] nja, er litt småskeptsik til passive kjølere, skal klokke en del, så en bra kjøler er absolutt et pluss. Hvordan kjøler de passive kjølerne i forhold til de viftekjølte? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kjøp passiv kjøler + en 80 mm vifter som blåser på den. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) det har seg slik at det er veldig liten plass akkurat ved chipsettet, som bildet illustrerer. Tror bare det er ca rundt 2cm til skjermkortet, dette er bare helt på toppen av skjermkortet. Så vet ikke om jeg klarer å få inn en 80mm, vet ikke hvor akkurat midt på chipsettet den må ligge. Endret 7. desember 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ossen bilde da? Er det SB det er snakk om her? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Ossen bilde da? Er det SB det er snakk om her? 7450077[/snapback] opps, blidet ble ikke med av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 ser ikke ut til at du får plass til mye der. sikker på at du får plass til de kjøleren du viste i første post da? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) ser ikke ut til at du får plass til mye der. sikker på at du får plass til de kjøleren du viste i første post da? 7450289[/snapback] tja, si det. Står ikke noe mål på de på komplett, så jeg aner ikke hvor store de er. Har prøvd å tegne et lite bilde her, her ser du da skjermkort og chipsettvifta fra siden. Problemet er da at bare den øverse lille delen av vifta virker som den akkurat snerrer kortet på undersiden. Men når jeg ser det ovenfra, ser det ut egentlig ut som det akkurat går under skjermkortet på millimeteren. Men er litt usikker siden det er vanskelig å si. men uansett ny vifte må jeg ha uansett, den jeg har nå er ikke god, og jeg vil bytte den før den tar kvelden. edit: ja vet bildet ble litt lite, paint'n min klikka litt. det der var det største størrelsen på bildet jeg fikk til. Endret 7. desember 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 er det noe poeng i å bytte chipset kjøler når man bare har overklokka cpu 200 mhz? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 er det noe poeng i å bytte chipset kjøler når man bare har overklokka cpu 200 mhz? 7450496[/snapback] har klokka det fra 2,2ghz til 2,8ghz 24/7 foreløbig. Har planer om 3ghz 24/7 senere, men det blir litt varmt siden vifta funker dårlig. Og som sagt den holder på å gå i stykker, så jeg MÅ bytte uansett. Bråker som et helvete. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 jaja, men uansett, er det noen andre forslag til gode chipsettkjølere? tror jeg kjøper en uansett og tester om den passer, siden jeg må bytte min uansett. Koster jo bare 50-100kr for vifta, så det er ikke verdens undergang hvis den ikke passer. Lenke til kommentar
Star Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har ett Epox Nforce4 kort med ekstremt liten plass til chipsetvifte.. kjøpte AKASA'en som du nevner og den passer perfekt.. Vær allikevel obs.. det finnes to versjoner! Jeg kjøpte to, begge i samme innpakning med ene hadde dobbel så tjukk vifte og ingen ribbe.. støyen var svært plagsom.. Den minste versjonen suser bare så vidt og er helt fin fin.. Coolermasteren kjenner jeg en kompis som har, men irriterer meg på støyen. Sjekket med datakjeden hvor AKASAEN ble kjøpt og de hadde ingen forklaring på hvorfor de to kjøleløsningene var ulike.. men nå har jeg fått meg to like og er strålende fornøyd! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MCX159CU&mcat=c181 har hørt mye bra om denne vet ikke om du har plass da har lignende plassering som deg, og målte fram til at nesten ingen bra kjølere fikk plass Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Hva med denne? 7515246[/snapback] hvilken da? Tror ikke linken din funka helt. jonas_blomster: takk for forslaget, men tror den blir for stor, og dyr. Synes 300 er litt drøyt for en chipsettkjøler. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Oisann, denne linken virker, den den er utsolgt Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Tror du må modde litt for å få plass til en ny kjøler der. Uansett hvilken du kjøper nesten.. 1. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A1331&mcat=c181 Denne kan du nok bruke uten så mye modding. 2. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...08S7T&mcat=c181 Neppe så mye modding på denne heller. Finnes i 12V og 5V. Ville valgt 12V ved klokking. 3. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=HSCHIPSET&mcat=c181 Her må du nok bøye litt ekstra og kanskje klippe av noen kjøle blar. 4. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNBF47&mcat=c181 Her må du nok fram med en avbiter tang. Vil tippe at alternativ 1 og 2 passer deg best. Endret 16. desember 2006 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Vil tippe at alternativ 1 og 2 passer deg best. 7516252[/snapback] takk for forslagene, tenkte litt på den nr. 2 da, siden jeg skal klokke vil jeg ha det som kjøler best mulig. Og vil defor ha ei vifte. Men hva med den Hellemyr linket til da? Hvis jeg kjøper en slik og slenger på ei vifte? har 2stk boxedvifter liggende her. Som jeg forstår av tegninga knekker den kjøleribba seg der rundt skjermkortet og da vil det bli god plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå