Gå til innhold

Gamespot tester Xbox 360 og PS3

Mus

Anbefalte innlegg

På en måte er det porta, selvsagt må det en egen versjon for å få det til å fungere på PS3. Men spillmotoren er ikke noe drastisk forandra og der ligger problemet. Xbox360 er designet som en PC og utviklere har en lettere jobb å porte til den konsollen.

Hvordan mener du Xbox360 med dens tri-core PowerPC baserte CPU og custom GPU med eDRAM er designet som en PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir ikke overrasket over at PS3 ikke klarer å knuse X360 på grafikk fra starten av. PS3 kommer nok til å reise seg etter en stund.

Problemet er kanskje hva folk forventer. Når maskinvaren kommer et år etter konkurrenten og når Cell er hypet opp til de grader, så forventer "folk flest" naturlig nok bedre grafikk enn det den 1år eldre maskinvaren presterer. Slik er det bare. Hadde PS3 kommet ut nærmere X360 i tid, så hadde ikke det blitt like mye snakk om hvor skuffende grafikken er.

Lenke til kommentar
Xbox360 er designet som en PC og utviklere har en lettere jobb å porte til den konsollen. Bare vent og se til de 100% PS3 spillene kommer, da regner jeg med det blir ganske no mercy, take no prisoners ;) Kan si det beste jeg har sett av PS3 er på høyde med DirectX10 spill og jeg tviler Xbox360 greier å henge med like langt.

7443742[/snapback]

Ignorance is bliss.. :)

Korleis kan du samanlikne arkitekturen til XBOX360 med ein pc? Rimelig stor forskjell.

Det beste med alt er jo at GPUen til 360 kan tilpassas til DX10 (så godt som) - såvidt eg veit, er ikkje det ein moglegheit med RSX :)

Flott å ha deg tilbake avean, godt med ein god latter iblandt :)

PS3 er istand til rendre mil på mil med detaljerte landskaper og om du har en million blomster kan hver eneste blomst ha en Dolby Digital kanal hver.

6221146[/snapback]

Ahhh... :!:
Lenke til kommentar
PS3 er istand til rendre mil på mil med detaljerte landskaper og om du har en million blomster kan hver eneste blomst ha en Dolby Digital kanal hver.

6221146[/snapback]

Ahhh... :!:

7445000[/snapback]

Det er uttalelser som det der som overbeviser meg om at det Avean ikke mener det han sier. Egentlig er han ingen PS elsker, men liker derimot å latterliggjøre fanboys ved å oppføre seg som en stereotyp sådan til det ekstreme...

Lenke til kommentar
God of War 3 er ikke i produksjon en gang, i følge Jaffe selv.

7444631[/snapback]

? Å?? Men har allikevel forventninger til det. Om det kommer ;)

7444664[/snapback]

Han har sagt i fylla på party hos Hugh Heffner at han har jævlig lyst til å lage det og at han har så smått begynt med noen ideer..

Han venter forøvrig på peng fra Sony.. :)

Lenke til kommentar

Dei har tynt på maskinvaren godt til PS3 og Xbox 360 så langt. Problemet ligger i sjølve strukturen til programmet som ofte er lite effektivt. Programmering for fleire kjerner er enda god science fiction for spel.

PS3 vil reise seg etterkvart og grafikken vil bli identisk med ein liten vri her og der.

Spørsmålet er om utviklere vil halde med DX bibloteket eller OpenGL. Som sagt så vil nok dei fleste beste vestlige spel koma på Xbox 360 og dei fleste frå østen på PS3, då vesten foretrekker for det meste DX og østen OpenGL.

Lenke til kommentar

Grunnen til at mange blir skuffet over at PS3 ikke totalt smadrer Xbox360 grafisk er vel ikke det faktum at maskinen ble lansert hele 1 år etter (som er veeeeldig lenge i tekno verden).. Men det faktum at SONY lovet på tro og ære at PS3 ville bringe film-kvalitet inn i spillverdenen, 4D, og det skulle ikke stå på kraften i maskinen ihvertfall.. Nå viser det seg at den ikke engang overgår Xbox360 grafisk på sine første spill.. grafikken blir selvsagt bedre med tiden .. det blir den jo i alle konsoller.. og hvem bestemmer at ikke xbox360 har mer muskler igjen i den bleke kroppen? Så når da PS3 utviklerne får mere tid vil jo også xbox360 utviklerne få det.. Så forskjellen vil ikke blir så stor heller i fremtiden, tror jeg..

Men alt i alt så må jeg bare si at om noe overgår Gears of war grafisk i fremtiden.. vil det overgå alle mine ønsker! Nå er tiden inne for å fokusere på gameplay... gameplay.. gameplay.. men det er ikke det.. jeg ville ikke byttet grafikken i GeoW mot noe annet.. Sånn sett så ville jeg vel heller ikke byttet gameplayet i GeoW mot noe annet..

Lenke til kommentar

Om jeg får lagt inn en kommentar Angående Grafikk på di gjeldene maskinene.

Hva er vitsen med å komme med kommentarer over hvor mye av "kraften" et spill bruker av maskinen.

eller å synse i hva som er får best grafikk tilslutt.

Angående kraften så bruker hvert spill ute idag 100% av maskinkraften (så å si hvert spill).

Og det har ingenting å si om hvordan nesteårs grafikk kommer til å se ut, eller kjøre.

Bare sammenlign Halo med Black, 1gen. vs 5gen. grafikk.

Og Halo virker som om det kjører Xboxen nesten i bakken i forhold til Black i resursbruk.

Og etter å ha sett GoW på 360, Så kan jeg utentvil si at 5Gen. grafikk på begge konsollene kommer til å være Hinsides.

og troligt ganske likt på begge.

Hvorfor tror jeg det, Fordi at på forrige generasjons konsoller så syns jeg at det spille med best grafikk er Black, og det er MultiKonsoll.

Bare mine tanker angående folk som hevder at neste år kommer den og den til å knuse den og den.

Lenke til kommentar

Det er ganske rart at Xbox 360 ligger forann PS3 grafisk, selv om konsollen kom 1 år senere.

Jeg skal ikke ha en PS3, fordi den leverer ikke

Det er nok mange som velger Xbox 360 i stedet for en PS3 fordi den ikke leverer.

Sony viste alt om Xbox 360 før de slapp ut PS3, de kunne forbredret seg.

De skulle nok sluppet ut en hardware som var litt bedre, i stedet for motsatt.

Jeg hadde glatt kjøpt en PS3 om vi så noe som ikke vi har sett før på Xbox 360

Slikt er det ikke, men jeg kan bruke de 5.500 kronene på spill til Xbox 360 i stedet :)

Lenke til kommentar
Det er ganske rart at Xbox 360 ligger forann PS3 grafisk, selv om konsollen kom 1 år senere.

Jeg skal ikke ha en PS3, fordi den leverer ikke

Det er nok mange som velger Xbox 360 i stedet for en PS3 fordi den ikke leverer.

Sony viste alt om Xbox 360 før de slapp ut PS3, de kunne forbredret seg.

De skulle nok sluppet ut en hardware som var litt bedre, i stedet for motsatt.

Jeg hadde glatt kjøpt en PS3 om vi så noe som ikke vi har sett før på Xbox 360

Slikt er det ikke, men jeg kan bruke de 5.500 kronene på spill til Xbox 360 i stedet :)

7447415[/snapback]

Uff uff, dette har da blitt diskutert og gjort rede for så mange ganger at ekkoet knapt hadde lagt seg etter den første debatten før den neste startet. :hmm:

PS3 leverer ikke på spill som er gitt ut på Xbox360 også.. Det er mange grunner til det.. Man kan kikke innpå en hvilken som helst stengt tråd som har degenerert til en X360 vs PS3 features og hardware tråd..

Ta og les litt rundt og prøøøv, vær så snill, og prøv å forholde deg objektivt til det som er sagt.. Du er selvfølgelig berettiget til å mene hva du vil, men det er desverre lett for at slike utsagn blir oppfattet som en trolleposter som har til hensikt å degenerere en tråd til det en slik tråd som jeg nevner over..

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...