Gå til innhold

Gamespot tester Xbox 360 og PS3

Mus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Xbox 360 had better graphics in almost all the games we examined. The 360's biggest victories were in Madden 07 and Fight Night Round 3, where the differences in texture detail and lighting stood out in our comparison shots. We couldn't capture this in the screenshots, but the Xbox 360 games generally offered better framerates too

Har ikke FN3 vært optmalisert til PS3?

Lenke til kommentar

Kunne ikke se så alt for stor forskjell egentlig, gamespot konkluderer vel med at xbox versjonene ser hakket bedre ut på de fleste områder. Er vel stort sett det vi har hørt før, xbox360 vinner på grafikk og framerate i de multiplatform spillene som har kommet til nå, men forskjellen er ikke så veldig stor med unntak av noen framerate brølere på PS3 (f.eks Project 8).

Lenke til kommentar
før folk begynner konsollkrigen, ble ikke de fleste spillene laget til 360 for deretter å bli portet til PS3?

Hilsen X360-fan som prøver å se rettferdig på det.

7443683[/snapback]

Spillene er ikke port fra Xbox 360. De har blitt laget til begge konsollene

Nå har Xbox 360 vært lenger ute på markedet og kanskje derfor den har bedre grafikk. De kjenner konsollen bedre.

På en annen måte kom PS3 år etter Xbox 360. 1 år er ganske lenge i IT verden

Endret av Mus
Lenke til kommentar

Ny Times har også noe og si om alle 3 konsollene (Xbox 360, PS3 og Wii)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Duking It Out for a Houseful of Smiles

PICKING out a home video game system should be easy this holiday season because for most consumers the decision ought to come down to only three choices — including one that is easily dismissed.

STANDING OUT For serious gamers, there is much to like about the Xbox 360.

If you or your loved ones are even halfway-serious gamers who want to experience world-class high-definition graphics and an online gaming service populated with millions of other players, go buy the top version of Microsoft’s Xbox 360 ($399).

On the other hand, if you do not really care about the latest graphics and want instead a riotously fun experience that can be shared by the entire family, including the nongamers who usually flee from a joystick, try to get your hands on Nintendo’s new Wii ($249).

It is really that simple. Though aimed at different markets, the 360 and the Wii provide excellent entertainment for the dollar and are each capable of filling your home with smiles for years to come.

But what about Sony’s new PlayStation 3?

By now, you have probably heard about folks who camped out for days to buy the PS3. You have heard about some of those people getting mugged while shivering in line a few weeks ago. You have heard about the four-figure prices the console has been fetching on eBay. And you may have heard, quite correctly, that it will be all but impossible for many consumers to buy one at retail for the rest of the year.

No problem. In fact, if you are anything other than a complete Sony fanboy (that’s Internet lingo for an obsessed, myopic groupie) go ahead and forget about the PlayStation 3 this year. Even if you find one, the overhyped PS3 does not deliver an entertainment experience commensurate with its cost ($599 for the top version, not including special cables to connect to a high-definition TV), and falls short of its main competition in important ways.

The big picture is that Microsoft and Sony are duking it out for dominance at the top end of the video game business while Nintendo has essentially carved out the less hard-core, more budget-sensitive swath of the market for itself. The Wii (pronounced “we”) is a mass-market entertainment device. The 360 and PS3, by contrast, are each trying to be the world’s best top-end video game system and also high-powered living room media hubs.

The big problem for Sony is that the 360 performs those functions better right now, and for less money, than the PS3. Sony may get the PS3’s act together in the future, but right now there is basically no rational reason to buy a PlayStation 3 instead of an Xbox 360.

Here are some reasons:

GAME SELECTION: 360 by a lot. There are more than 100 games currently available for the 360. The PS3 is scheduled to have fewer than two dozen games available by the end of the year, and most are available on the 360 anyway. With the notable exception of Resistance: Fall of Man, the PS3-exclusive games have been nothing to write home about.

ONLINE SERVICE: A slam-dunk for Microsoft, which is not surprising considering the two companies’ histories. Microsoft’s Xbox Live offers easily downloadable games, TV shows and full movies, not to mention one of the world’s most fervent Internet gaming communities. The PlayStation Network is slow, clunky and makes it hard to keep track of your friends online.

OVERALL EASE OF USE: 360. Incredibly, perhaps, for a Microsoft product, the 360 is intuitive and relatively easy to navigate. Just as incredible, considering Sony’s past ergonomic mastery, the PS3 feels more like a specialized computer, so get ready to break out a separate U.S.B. keyboard.

GRAPHICS: An overall tie. The PS3 has more pure silicon horsepower under the hood than the 360, but some experts say it is actually more difficult to program the PS3 because of the system’s design. The bottom line is that the same games (like the Madden NFL series) look almost identical on the two systems, and the best-looking 360-only games, like the new Gears of War, look better than anything on the PS3 at the moment.

FILM PLAYBACK: A wash. The PlayStation 3 comes out of the box ready to play Blu-ray high-definition movie discs. The 360 can play HD-DVD high-definition discs only with an add-on ($199). The top version of the 360, however, includes a separate living room-style remote control for watching those movies, while watching films on the PS3 requires using a two-handed controller. (Sony says a separate PS3 movie remote will be available soon.)

There are all kinds of questions swirling around the industry about whether Sony will stage a comeback next year, but for now the 360 is the superior machine. Most telling, perhaps, Sony has lost many of its exclusive relationships with game publishers who were once willing to make their games work only on PlayStations. Two of next year’s most-anticipated games, Grand Theft Auto IV and Assassin’s Creed, are scheduled to come out on both systems.

But what if carjackings and Crusade-era stabbings are just not your style? What if you do not want to hear about all the bells and whistles, do not want to spend as much as you would on a low-end PC and just want to have fun (with your children, possibly). In that case, the Wii is for you.

Its main innovation is a TV-remote-style controller that can merely be tilted and waved to produce in-game action, rather than having to master combinations of buttons and triggers.

The Wii comes with a collection of minigames called Wii Sports — baseball, bowling, boxing, golf and tennis — that demonstrate the appeal of the new controller masterly. (The Microsoft and Sony systems generally do not come with any games.) In Wii tennis, for example, users merely swing their arms as if holding rackets to make their characters swing on the screen. It is a system so intuitive that game-phobic adults often find themselves playing and laughing in minutes.

With two excellent systems on the market, consumers should not go wrong this holiday. Happy gaming.

Endret av Mus
Lenke til kommentar

På en måte er det porta, selvsagt må det en egen versjon for å få det til å fungere på PS3. Men spillmotoren er ikke noe drastisk forandra og der ligger problemet. Xbox360 er designet som en PC og utviklere har en lettere jobb å porte til den konsollen. Bare vent og se til de 100% PS3 spillene kommer, da regner jeg med det blir ganske no mercy, take no prisoners ;) Kan si det beste jeg har sett av PS3 er på høyde med DirectX10 spill og jeg tviler Xbox360 greier å henge med like langt.

Lenke til kommentar
Skuffende at FN3 ender opp som litt dårligere enn den 1 år gamle 360-versjonen egentlig.

7443730[/snapback]

Synes også det er litt skuffende. Spes med tanke på de über-bildene som sirkulerte for en stund siden. Der du kunne telle nesehårene på bokserene.

Lenke til kommentar
Kan si det beste jeg har sett av PS3 er på høyde med DirectX10 spill og jeg tviler Xbox360 greier å henge med like langt.

7443742[/snapback]

Det har jeg ikke fått med meg.

Har du noen eksempler på spill som er like bra som DX10 spillene?

Lenke til kommentar

Akkurat det kan gå begge veier. Man kan si at PS3 ligger litt bak fordi man ikke har blitt godt nok kjent med systemet enda. Samtidig så kommer jo disse PS3 versjonene ut en del senere enn 360 versjonene gjorde, så det burde jo være mulig å få de til å se bedre ut og ha bedre framerate enn på xbox 360. Er utviklerene bare late? Er jo for det meste EA vi snakker om her, ikke akkurat de beste i klassen på kvalitet...

Lenke til kommentar

Før vi begynner å pipe å krangle så er det verdt å bite seg merke i siste avsnittet i artikkelen :

We're going to give the PS3 the benefit of the doubt in this initial round since developers might need more time to figure out how to maximize performance from the Cell and the RSX. If you look at the Xbox 360's first Madden game, Madden 06, you'll notice that it doesn't offer very realistic stadium shadows, either. The trouble with buying a console at launch is that you often have to wait for the second or third generation of games for the system to fulfill its potential. The PS3 didn't beat the 360 in this first comparison, but the games do look fine for first-generation titles. The real graphics battle will likely come next year.

Og det er jo dette vi også har sagt her inne på forumet. Men det var da ihvertfall greitt å få ein sammenligning av samtlige spill samlet på ein plass.

Lenke til kommentar

Det at man må ty til disse sammelignings screenshotene der man får se xbox 360 bilde og så ps3 bildet rett over for å i det hele tatt se forskjell er vel bevis nok på at forskjellen er minimal. Kan vi bare glemme hele krigen? Så lar vi alle sammen kose seg med vær vår konsoll?

Hvordan var det med multiplattform spillene i ps2 og xbox dagene? Mange av spillene var det nesten ikke forskjell på.

Ser her

Xbox bilde

nfsunderground_080503_04.jpg

nfsu_091703_03.jpg

nfsu_103103_3.jpg

nfsu_092403_2.jpg

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Det at man må ty til disse sammelignings screenshotene der man får se xbox 360 bilde og så ps3 bildet rett over for å i det hele tatt se forskjell er vel bevis nok på at forskjellen er minimal. Kan vi bare glemme hele krigen? Så lar vi alle sammen kose seg med vær vår konsoll?

Det er bare det at vi 360-folk synes det er irriterende at de fleste casuals tror at PS3 er det definitivt råeste og beste (pga at det kommer 1 år senere + sonys markedsføring)

Lenke til kommentar

Det er bare det at vi 360-folk synes det er irriterende at de fleste casuals tror at PS3 er det definitivt råeste og beste (pga at det kommer 1 år senere + sonys markedsføring)

7444064[/snapback]

Så la dem tro det da. Gjør da vel ingen skade det?

"Alle" trodde at Xbox var så suverent overlegen PS2 forrige generasjon, og det stemte jo heller ikke.

Og hvorfor dele folk inn i 360-folk og PS3-folk osv. Så vidt jeg vet er vi folk alle sammen, og trenger ikke krangle over et par konsoller, når forskjellen er så minimal.

Alle får sin konsoll som de er glad i, alle er fornøyd. Er ikke det bra da?

Jeg blir ikke misfornøyd fordi du kjøper deg en Xbox360. Jeg skal ha min PS3 jeg, og blir fornøyd med det.

Men dersom du hadde endt opp med en PS3 og jeg med en 360, ja DA hadde det kanskje vært grunn for oss begge til å være misfornøyd.

Lenke til kommentar

7444064[/snapback]

De fleste? Hvordan kommer du fram til den konklusjonen?

Om du hadde spurt meg for 1 år siden om jeg trodde at grafikken kom til å bli veldi forskjellig ville jeg ha sagt nei. Eneste grunnen til at jeg er hypet på ps3 er forventningene til spill som final fantasy, metal gear, gran turismo, god of war 3?, og nå heavenly sword, Lair og mange andre.

Jeg er også meget fornøyd med ps1, ps2 og psp og ser ingen grunn til å kjøpe xbox360 når jeg allikevel skal ha ps3. Og blu-ray og de andre mediamulighetene er en stor bonus for meg.

Lenke til kommentar

7444064[/snapback]

Så la dem tro det da. Gjør da vel ingen skade det?

"Alle" trodde at Xbox var så suverent overlegen PS2 forrige generasjon, og det stemte jo heller ikke.

7444075[/snapback]

Dette er ikke en diskusjon jeg har planer om å rote meg for mye borti, men akkurat den påstanden må nesten kommenteres. Praktisk talt alle multiplattformspill ser klart bedre ut på Xbox enn på PS2. Såpass at det er litt trist å gå tilbake til PS2-versjonen etter å ha spilt på Xbox. Det er vel heller ikke helt unaturlig at folk som brenner litt for spill irriterer seg over at folk handler ukritisk. Disse folkemassene dikterer veldig mye av hva som skjer i spillbransjen. Derfor synes i alle fall jeg det er viktig å opplyse de "uvitende". Det betyr ikke at de ikke skal få kjøpe PS3 (eller hva det skal være), men de bør gjøre det fordi de faktisk er på jakt etter noe PS3 leverer bedre enn Xbox 360, ikke fordi de tror PS3 blir overlegen (som mange dessverre tror).

Lenke til kommentar

Need for Speed Carbon:

Det er helt tydelig at ps3 bilda er klart best , og ting ser mer naturlig ut med mere detaljer (og dybde) i texturen

bilde 1/2: x360 har markant skille hvor bakgrunn er difus med en brå overgang til tåke hvor man skimter noe som skal ligne på trær (aka kvist rot).

N64 hadde samme funksjon/triks på mange spill, for å avlast gpu til å tegne detaljer langt inn i horisonten.

I tillegg ser man tydelig at bilen har mer glans i lakken på ps3

i bilde 4 ser man tydelig mer detaljer i muren på huset

ps3 bildet ligner et pc spill med 8x anisotropic filtrering vs x360 sitt trilinert bilde

få dere en god crt skjerm hvis dere er uenige (eller briller) :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...