Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Synology 106 problemmer

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en synology 106 som jeg får tilgang i fra mitt nettverk hjemmeifra, men får ikke tilgang i fra den i fra internett anre steder.Har Adsl router linksys wag300n ( er lik wag54gx2 i oppsettet), adsl fra telenor, har prøvd med forskjellige oppsett i routeren. Får det ikke til. Hvilken ip-adresse er det mest sannynnlig jeg skal bruke? Har aktivert ftp i synologyen. Har åpnet port 21 i routeren. Er det noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har skaffet meg en synology 106 som jeg får tilgang i fra mitt nettverk hjemmeifra, men får ikke tilgang i fra den i fra internett anre steder.Har Adsl router linksys wag300n ( er lik wag54gx2 i oppsettet), adsl fra telenor, har prøvd med forskjellige oppsett i routeren. Får det ikke til. Hvilken ip-adresse er det mest sannynnlig jeg skal bruke? Har aktivert ftp i synologyen. Har åpnet port 21 i routeren. Er det noen som kan hjelpe ?

7443571[/snapback]

jeg vet at port 21 er fyfy hos chello... kanskje det er det samme hos telenor?

Lenke til kommentar
Fungerer @online.no e-posten din? (bare lurte på om abuseavd. har sperret portene dine).

7444077[/snapback]

Ja,epost fungerer. Hvis jeg går inn på på siden myip.no så får jeg en en ip adresse.

Den ip aressen kommer inn på synologyn fra andre steder. Den begynner på 80.

Men den skifter jo får hver gang jeg slår på maskinen. Ip adressen som står i oppsettet på synlogyn begynner på 192.168....

Lenke til kommentar
Men den skifter jo får hver gang jeg slår på maskinen.

7444699[/snapback]

IP'en adressen skifter hver gang du slår av og på modemet (routern)!

7444745[/snapback]

De fleste rutere har jo en viss periode de husker ipadresser. Jeg har en crappy router fra 3com og den husker i 14 dager. (DHCP Lease Time)

Lenke til kommentar

7443571[/snapback]

jeg vet at port 21 er fyfy hos chello... kanskje det er det samme hos telenor?

7443619[/snapback]

Telenor har ingen sperrer på port 21.:)

Lenke til kommentar

Jeg har en synology diskstation jeg også (litt eldre modell men samme prinsippet.. Alt funker hos meg. Husk at du må forwarde port 21 til ipadressen til synologyen.

sjekk portforward.com

http://www.portforward.com/english/routers...G354G/vsftp.htm

(litt ulik din ruter, men pinsippet er det samme)

Litt mange poster etterhverandre. Pytt pytt.

Endret av emalisti
Lenke til kommentar

7444699[/snapback]

7444745[/snapback]

De fleste rutere har jo en viss periode de husker ipadresser. Jeg har en crappy router fra 3com og den husker i 14 dager. (DHCP Lease Time)

7445087[/snapback]

Den ip'en jeg mener er den inn til huset ditt. Det koster som rel en del ekstra hvis du skal ha fast ip hos ISP'en din! Når du starter modemet på nytt tildeles det en ny ip av ISP'en!

Lenke til kommentar

7444699[/snapback]

7444745[/snapback]

7445087[/snapback]

Den ip'en jeg mener er den inn til huset ditt. Det koster som rel en del ekstra hvis du skal ha fast ip hos ISP'en din! Når du starter modemet på nytt tildeles det en ny ip av ISP'en!

7445980[/snapback]

aha! Ja. Da er jeg med. Trodde du mente på lokalnettet.

Vist ruteren din har mulighet for det, så setter du opp DNS på den. Når jeg skal inn på ftp på min skriver jeg bare ftp.domene.no. Da har det ikke noe å si hva slags IP-adresse jeg får fra Telenor eller Arhmed får fra Tele-langtvekkistan

Endret av emalisti
Lenke til kommentar

Hvis du registrer deg på no-ip.info kan du få f.eks ftp://brukernavn:[email protected]

(dette fungerer med dynamisk ip)

Den reelle nettadressen din er her: http://www.myip.dk/

Du kan forwarde port 21 i routeren til 192.168.1.103 slik at forespørsel fra nettet (ftp) kommer automatisk videre til dit den skal.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Men hvor får du den eksterne ip-adressen i fra?

Ruteren skifter jo ip-adresse stadig. Hvis jeg går inn på myip.no så får jeg jo en ekstern ip-adresse. Hvis jeg bruker den er alt ok. Etter jeg har slått av/på ruteren

igjen har jeg en annen ekstern adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...