Gå til innhold

Veldig treg overføring m samba i edgy - annet = ok

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter at jeg la inn Edgy på desktopen har jeg alltid slitt med å se på filmer/serier ect fra serveren min som kjører Dapper. Har noen ganger trodd at Mplayer var problemet, så har testet med litt forskjellige avspillere, og med xine gikk det faktisk ann å se på.

Men nå i dag skulle jeg kopiere en fil over nettet, og siden det bare var denne ene filen tenkte jeg det var like så greit å bruke samba som scp. Her viste det seg at feilen min lå, og overføringen gikk på ~200 kb/s. Med ftp/scp ligger jeg på 20-30 MB/s, så tydlig noe som krasjer med samba og Edgy, da jeg ikke har problemet på laptop som også kjører Dapper.

Har sett rundt på diverse googla sider, og kommer frem at ja, det er et problem, men ingen ser ut til å ha en løsning. Eneste er alternative saker som jeg ikke vil prøve. Det går ut på å bruke ftp til å kopiere over, så se, for å slette filen til å bruke NFS ol. (ikke noe jeg vil starte med nå da alt annet fungerer perfekt). Da er jeg nesten mer fristet til å prøve noe annet, FC6 feks.

Noen som har innspill så tar jeg gjerne i mot. kommer ikke til å fjerne Edgy med en gang, da jeg har fått Beryl til å fungere genialt, og det er så digg at jeg holder på å gå av på midten.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...