Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvor skal jeg søke ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 23 år gammel ingeniørstudent, data, og er i mitt siste studieår. Har hørt at det er lurt å ha jobbet med noe som er relevant ihht utdannelsen før man blir ferdig utdanna. Jeg har prøvd å finne delitsjobb på internett uten hell (søkt på finn, adecco osv... Alle krever erfaring, og det har jeg selvfølgelig ikke når det kommer til it-relatert jobb. Har ellers bred erfaring fra arbeidslivet samt 2 gode attester og referanse som jeg kan oppgi.

Noen som har noe å anbefalle eller noen gode råd til en frustrert student ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sannelig ikke lett nei, eneste måten du kan få deg jobb på innen IT uten erfaring er å skape erfaring på søknaden din. Skriv at du driver med dette på fritiden og har like bred erfaring selv uten å faktisk ha jobbet med det.

Utdanning innen IT er egentlig verdt svada 0 uten erfaring, trist men sant. Sjefene vil være trygge på at du kan jobben din, utdanning sier ingenting om det. IT forandrer seg hver dag, og det må du også.

Lenke til kommentar
Utdanning innen IT er egentlig verdt svada 0 uten erfaring, trist men sant. Sjefene vil være trygge på at du kan jobben din, utdanning sier ingenting om det. IT forandrer seg hver dag, og det må du også.

7443788[/snapback]

dette er litt feil egentlig. utdanning har alt å si inntill du har fått deg jobb som er relevant for utdannelsen. etter det har jobbmessig erfaring alt så si når du skal skifte jobb.

Når du ikke har dokumentert jobberfaring med it og skal ut i det markedet er det vikitg å trekke frem personlige egenskaper og interesse for faget.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det var da fryktelig så negative folk var har. Er selv ferdig nettverksdrifter til våren, og har fått meg jobb allerede. Markedet skriker jo etter folk for tida. Vi har jo bedrifter som presenterer seg på skolen hver uke. Følg med på annonser, og på websider, og registrer CV hos de store IT-selskapene, så blir det nok fort napp.

Accenture, Elan IT, Opera, NSA, Ventelo, Intility, er et pittelite utvalg av bedrifter som du kan registrere deg hos. Prat med folk du kjenner som jobber med ting du vil gjøre, og møt opp hos bedrifter og meld din interesse. Bare å kjøre på :)

ps: Alle skriver jo selvfølgelig i annonsene at de søker etter folk med erfaring, men sannheten er at det ikke finnes nok folk med erfaring, så det er gode muligheter for oss uerfarne.

Endret av Mbala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...