Gå til innhold

Angrerett av kamera?

Anbefalte innlegg

Går det an å levere tilbake og bytte til ett annet kamera ved kjøp på Netthandel?

Saken er den at jeg gikk over fra Konika Minolta til Canon eos 350d, men når angrer jeg veldig for at jeg ikke gikk for Sony a100!

Jeg ville gå over til 350d for mange anbefalninger, men jeg synes alt er så tungvint på den, og veldig vanskelig å holde/ styre knappene. I tillegg har jeg to linser fra Konika minolta fatningen.

Noen som vet om det går å bytte den, har kun tatt to bilder med den og har hele pakningen, ingenting er brutt. Vil de skjønne det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok takker for info! Den ble kjøpt hos Lefdal.com for 4999 med minnekort, jeg tror dete var innpulskjøp, og nå har den gått opp for 5799kr.

Kvalitetsmessig synes dere jeg bør bytte og gå over til Sony a100? den har 10mp i forhold til eos 350d. Skjermen på eos 350d er ganske liten oxo.

Lenke til kommentar
ok takker for info! Den ble kjøpt hos Lefdal.com for 4999 med minnekort, jeg tror dete var innpulskjøp, og nå har den gått opp for 5799kr.

Kvalitetsmessig synes dere jeg bør bytte og gå over til Sony a100? den har 10mp i forhold til eos 350d. Skjermen på eos 350d er ganske liten oxo.

7443351[/snapback]

Skjerm, kjekt å ha. 10 vs 8 mp, betyr ingen ting.

Av ting som har betyding for bildene; A100 har stabilisator i huset og det kan ha betydning (færre uskarpe bilder pga bevegelser fra håndhold fotografering) mens 350d er klart bedre på høy ISO (over 400). 350d m/objektiv og minne til under 5000 er utrolig mye kamera for pengene. Jeg ville absolutt beholdt 350d, men det er nå bare min mening.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

hm, klarwr ikke bestemme meg, eos 350d er et godt kamera, men tanken på på hvor vanskelig den var å holde faller jeg på Sony a100 sin side.

Det står på Lefdal at jeg kan returnere kameraet i vrehuset, ville jeg fått tilbake pengene da så jeg kunne bestille a100 på Elkjøp.no? Eller kan sentrallageret i Sverige (lefdal og elkjøp har samme sentrallager) gjøre om og bytte til a100 mot ekstra betaling?

Lenke til kommentar

7443351[/snapback]

he he, du får ikke mer enn du har betalt for når du leverer tilbake.....

vurderer selv kjøpe kamera, da skal jeg satse på en av Canon modeler. kanskje 400D ?!?!, sett også på 30D og 5D, men disse er litt dyrt og har ikke bruk for så proff kameraer.....

den Sony du snakker om ser ikke dumt ut heller, men vet ikke. har ikke mye erfaring med Sony når det gjelder stillbilde kameraer. men hvis Sony leverer samme kvalittet på stillbilde kameraer som video kameraer så er det bare "løp og kjøp". hadde alltid Sony video kameraer og aldri noen tull.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...